A fost semnat contractul de finantare pentru constructia variantei de ocolire Targu Mures, in lungime totala de 11,6 kilometri. Ministerul Transporturilor si Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere au convenit incheierea Contractului de Finantare nr. 49/2024, pentru proiectul etapizat „Constructia Variantei de ocolire Tg. Mures”, localizat la intersectia dintre DN 13 Sfantu Gheorghe – Sighisoara – Targu Mures si DN 15 Reghin – Targu Mures – Turda.
Concret, prima etapa prevede o investitie de 86.262.879,02 lei, iar cea de-a doua etapa prevede 257.397.934,82 lei, astfel incat suma totala alocata acestui proiect este de 343,660,813, 84 lei (68.732.162,76 euro)
euro).
Proiectul, astfel cum a fost avizat, prevede construirea a 11,643 km de drum, 5 poduri, 2 pasaje,1 viaduct si 2 parcari, si are ca termen de implementare ” nu mai tarziu de 31.12.2029″.
Iata calendarul de implementare al proiectului varianta de ocolire Targu Mures, astfel cum se precizeaza in comunicatul CNAIR:
„MINISTERUL TRANSPORTURILOR sI INFRASTRUCTURII, in calitate de Autoritate de management pentru Programul Transport 2021-2027 si COMPANIA NATIONALA DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., in calitate de Beneficiar a finantarii au convenit, incheierea Contractului de Finantare nr. 49/2024, pentru proiectul etapizat „Constructia Variantei de ocolire Tg. Mures”.
Localizare proiect: Varianta de ocolire Targu Mures are o lungime de 11,643 km si este localizat in Romania, judetul Mures, Municipiul Targu Mures, in centrul tarii, la intersectia dintre DN 13 Sfantu Gheorghe – Sighisoara – Targu Mures si DN 15 Reghin – Targu Mures – Turda. Judetul Mures face parte din Regiunea de dezvoltare „Centru”, alaturi de judetele Alba, Brasov, Covasna, Harghita si Sibiu.
Obiectivele proiectului: Obiectivul general al proiectului este imbunatatirea competitivitatii economice a Romaniei prin dezvoltarea infrastructurii de transport care faciliteaza integrarea economica in UE, contribuind astfel la dezvoltarea pietei interne cu scopul de a crea conditiile pentru cresterea volumului investitiilor, promovarea transportului durabil si a coeziunii in reteaua de drumuri europene. Realizarea prezentului proiect – “Varianta de Ocolire Targu Mures – Faza II” – contribuie la indicatorul de rezultat RSO3.2_Dezvoltarea si cresterea unei mobilitati nationale, regionale si locale durabile, reziliente la schimbarile climatice, inteligente si intermodale, inclusiv imbunatatirea accesului la TEN-T si a mobilitatii transfrontaliere
Obiective specifice ale proiectului: construirea a 11,643 km de drum, 5 poduri, 2 pasaje,1 viaduct si 2 parcari.
Etapa I
Valoarea totala a proiectului (lei):86.262.879,02 lei;
Valoare eligibila nerambursabila din partea fondurilor (FC):31.866.267,07 lei, echivalenta cu 85 % din valoarea totala eligibila aprobata;
Valoarea cofinantarii eligibile a Beneficiarului, reprezentand co-finantare publica de 15% in valoare de 5.623.458,88 lei.
Etapa II
Valoarea totala a proiectului (lei): 257.397.934,82 lei;
Valoare eligibila nerambursabila din partea fondurilor (FEDR): 102.959.173,93 lei, echivalenta cu 40 % din valoarea totala eligibila aprobata;
Valoarea cofinantarii eligibile a Beneficiarului, reprezentand co-finantare publica de 60% in valoare de 154.438.760,89 lei.
Perioada de implementare- nu mai tarziu de 31.12.2029.
Codul SMIS al proiectului: 323514
„Proiect cofinantat de Uniunea Europeana din Fondul European de Dezvoltare Regionala, prin Programul Transport. Pentru informatii detaliate despre Programul Transport, accesati www.mt.ro””.