Consiliul de Administratie al Companiei Nationale de Investitii Rutiere (CNIR) a aprobat lansarea licitatiei pentru realizarea Studiului de Fezabilitate al Drumului de Mare Viteza Bucuresti-Giurgiu. CNIR estimeaza transmiterea documentatiei catre Agentia Nationala de Achizitii Publice (ANAP) spre validare pana la sfarsitul lunii octombrie.
In cadrul Studiului de Fezabilitate, proiectantul va realiza o analiza multi-criteriala pentru variantele de traseu, profilul (Autostrada sau Drum Expres) si structura drumului, precum si conexiunea cu alte obiective de investitii.
De asemenea, CNIR va solicita viitorului prestator echiparea instalatiilor de foraj cu sisteme GPS si camere video care permit urmarirea lucrarilor in timp real.
Durata contractului va fi de 18 luni (16 luni pentru realizarea studiul de fezabilitate si 2 luni pentru asistenta tehnica pregatire contract proiectare si executie/raport financiar final).
Variante posibile de traseu:
-Desprinderea din Autostrada A1 Bucuresti-Pitesti, zonele Corbii Mari (limita jud. Giurgiu/Dambovita sau Bolintin Vale (judetul Giurgiu)
-Desprinderea din viitoarea Autostrada A6 Bucuresti-Alexandria, nodul rutier Ghimpati (jud. Giurgiu)
-Conexiune cu viitorul Drum Radial DR 10 Magurele Expres si Autostrada A0 Bucuresti Sud.
Caietul de sarcini pentru studiul de fezabilitate al proiectului include elemente inovatoare, precum modelarea 3 D Building Information Modelling (BIM), criteriu obligatoriu in caietul de sarcini.
Finantarea este asigurata din fonduri europene nerambursabile si de la bugetul de stat.