S-au deschis ofertele pentru achizitia lucrarilor privind reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebes, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean, Lot 6: CAP X PO NOU POARTA – CARANSEBES.
Valoarea estimata a achizitiei publice pentru: „Reabilitarea liniei feroviare Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebes, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean” LOT 6: CAP X PO NOU POARTA – CARANSEBES KM 436+887 – KM 474+046,53, este cuprinsa in intervalul 2.208.020.546,14 lei – 2.628.839.127,32 lei, fara TVA, iar sursa de finantare va fi asigurata din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport (PT) 2021 – 2027 si bugetul de stat.
Durata pentru elaborarea proiectului tehnic si executia lucrarilor va fi de 72 de luni, din care 12 luni pentru proiectare si 60 de luni pentru executie.
”Compania Nationala de Cai Ferate “CFR” SA va informeaza ca azi, 30 septembrie 2024, la ora 15:00, a deschis ofertele depuse la procedura de achizitie sectoriala privind atribuirea contractului de proiectare si executie aferent obiectivului de investitii: „Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebes, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean” LOT 6: CAP X PO NOU POARTA – CARANSEBES KM 436+887 – KM 474+046,53”, anunta CFR.
In cadrul procedurii, au depus oferte urmatorii agenti economici:
- Asocierea formata din S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A. (lider asociere) si DRUM ASFALT (asociat);
- Asocierea FCC CONSTRUCCION S.A. (lider asociere) – GÜLERMAK SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ (asociat);
- Asocierea ITINERA SPA (lider asociere) – SAIPEM S.P.A. (asociat);
- Asocierea IC IÇTAS INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (lider asociere), ROTARY CONSTRUCTII MENTENANTA (asociat);
- Asocierea OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (lider asociere), Yapı Merkezi İnsaat ve Sanayi A.S. (asociat), INFRAVIS S.R.L. (asociat).
Principalele obiective preconizate, prin implementarea proiectului de: „Reabilitare a liniei feroviare Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebes, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean” – LOT 6: CAP X PO NOU POARTA – CARANSEBES KM 436+887 – KM 474+046,53, sunt:
– Modernizarea liniei de cale ferata in conformitate cu Specificatiile Tehnice de Interoperabilitate (STI), linie simpla sau dubla, electrificata, de 25 kV;
– Introducerea instalatiilor de centralizare electronice/electrodinamice noi sau reabilitate, dupa caz, in statii si linie curenta si introducerea sistemului de siguranta ERTMS nivel 2 in conformitate cu Specificatiile Tehnice de Interoperabilitate (STI) si cu previziunile cererii de trafic de calatori si de marfa national si international;
– Sarcina maxima 22,5 tone/osie;
– Lungimea maxima a trenului de 740 m in toate statiile;
– Caracteristici ale peroanelor: peroane inalte cu lungime de 400 m, in toate statiile;
– Ecartament nominal: 1.435 mm;
– Lucrari de reabilitare a tunelurilor Fenes si Timpa;
– Lucrari de constructie noua a 2 tuneluri galerie simpla (policentrica) cu cale dubla: Poarta 2 (550 m) si Poarta 3 (305 m);
– Lucrari civile in statii – igienizare si cosmetizare a constructiilor existente, interventii la structuri, eficientizare fluxuri;
– Imbunatatirea geometriei traseului in plan si in profil longitudinal;
– Lucrari de semnalizare si telecomunicatii;
– Viteze de circulatie ale trenurilor de maxim 120 km/h;
– Modernizarea instalatiilor de electrificare pe toata lungimea (in sistem de alimentare de 25 kV, 50 Hz);
– Marirea capacitatii de tranzit;
– Montarea de panouri fonoabsorbante si/sau solutii alternative de reducere a nivelului de zgomot.