Varianta de ocolire Sighetu Marmatiei, judetul Maramures, va costa 238,8 milioane lei, iar durata de executie a obiectivului de investitie este de doi ani, arata un proiect de Hotarare a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici aferenti obiectivului de investitii ”Varianta de ocolire Sighetu Marmatiei“, judetul Maramures, publicat de Ministerul Transporturilor.
Valoarea totala a invstitiei este de 238.843.000 lei, incluzand TVA.
Viteza de proiectare a variantei de ocolire este de 50 km/ h pana la km 1+200 iar intre km 1+200 si finalul proiectului viteza de proiectare va fi de 60 km/h.
Varianta de ocolire are o lungime de 4,153 km.
Finantarea obiectivului de investitii se realizeaza din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport (P.T.) 2021-2027 si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, precum si din alte surse legal constituite, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.
Lungime: 4,153 km
Latime platforma: 18 metri
Latime parte carosabila: 2 x 3,50 metri
Poduri/Pasaje/Viaducte: 2 buc.
Proiectul are ca scop realizarea Variantei de ocolire a municipiului Sighetu Marmatiei, ocolind municipiul Sighetu Marmatiei precum si fluidizarea fluxului de trafic dinspre DN18 Baia Mare-Sighetu Marmatiei-Borsa-Iacobeni si DN19 lim. jud. Satu-Mare-Sapanta-Sighetu Marmatiei (DN18), care reprezinta caile de intrare/iesire in/din municipiu. Intregul traseu al variantei ocolitoare al municipiului Sighetu Marmatiei propus pe amplasament este situat pe raza administrativa a municipiului Sighetu Marmatiei.
Pentru realizarea obiectivului de investitii se estimeaza ca necesara exproprierea unei suprafete de teren de circa 19,3 ha.
In cadrul Studiului de Fezabilitate s-au analizat 2 variante de realizare a variantei de ocolire. Proiectantul recomanda promovarea obiectivului de investitie, cu solutiile din Varianta 1 – Sistem rutier semirigid, intersectii giratorii si reabilitarea podului peste raul Ronisoara, aceasta fiind si optiunea autoritatilor locale.
Varianta 1 – Structura rutiera semirigida, avand valoarea totala a devizului general pentru varianta 1: 238.842.668 lei cu TVA, reprezentand 48.056.875 euro din care partea de constructii si montaj este 152.116.127,93 lei cu TVA, reprezentand 30.606.867 euro.
Varianta de ocolire va avea clasa tehnica III si categoria de importanta B – importanta deosebita.
Traseul: a fost stabilit in urma unei analize multicriteriale si are originea – km 0+000 in DN18 (km 58+900 al DN18), la sud-est de Municipiul Sighetu Marmatiei si finalul – km 4+153 la intersectia cu str. Teplita (DN 18 – km 69+260), la nord – est de Municipiul Sighetu Marmatiei.
Lucrari de arta
1.Podul peste raul Ronisoara situat pe drumul national DN18 la km 58+968
S-a analizat amenajarea podului existent peste raul Ronisoara in 2 variante: reabilitare structura existenta si solutie de pod nou. Proiectantul si expertul tehnic recomanda solutia de reabilitare.
Podul peste raul Ronisoara situat in curba pe drumul national DN 18 la km 58+968, avand 2 deschideri de 8,30 m si de 8,65 m. Schema statica a podului este de dala continua.
2.Pasaj pe varianta de ocolire peste CF la km 3+700
Pasajul nou proiectat este amplasat intr-o curba de 230 m, are lungime totala de 183,50 m, cu 5 deschideri de (27+38+38+38+27) m. Inaltimea libera sub pasaj in axul liniei de cale ferata este minim 7,50 m.
Suprastructura are o lungime totala de 168 m, este formata din 12 grinzi prefabricate precomprimate din beton cu inaltime de 1,40 m.
Drumuri laterale: intre km 1+980 – km 2+340 pe o lungime de aproximativ 360 m, strada existenta se va reloca, traficul fiind directionat catre intersectia de la km 1+980 cu strada Nicolae Balcescu, asigurandu-se astfel continuizarea retelei de drumuri locale.
Siguranta circulatiei: s-au prevazut parapeti tip H2 si H3 amplasati functie de inaltimea taluzului de rambleu. Pe structuri sunt prevazuti parapeti pietonali si de siguranta tip H4b prelungiti 25 m pe rampe.
Masuri pentru protectia mediului: S-au prevazut panouri fanoabsorbante pe o lungime de 1.833 m. In sensurile giratorii si in spatiile de agrement ale parcarii sunt prevazute amenajari peisagistice. Taluzele se inierbeaza, iar inainte de evacuarea apelor in emisari sunt prevazute dispozitive de epurare.
Iluminatul: este prevazut in sistem de telegestiune cu corpuri de iluminat de tip led amplasate pe stalpi metalici prevazuti pe ambele parti ale drumului iar la giratii pe insula centrala.
In prezent municipiul Sighetul Marmatiei este traversat de drumurile nationale DN 18 si DN19, proiectul avand ca scop realizarea unei variante de ocolire pentru scoaterea traficului greu si de tranzit din interiorul municipiului.
De la km 0+000 pana in zona km 1+200, traseul variantei de ocolire se suprapune cu traseul drumului national DN18, situatie ce presupune modernizarea acestuia. La km 0+060 varianta de ocolire traverseaza raul Ronisoara pe un pod existent, la km 0+150 se amenajeaza intersectie giratorie cu strada Tractorului, la km 1+200 intersectie giratorie la desprinderea traseului de DN18 (strada Bogdan Voda), la km 1+420 si 1+980 se amenajeaza intersectii in cruce cu strada Tractorului si cu strada Nicolae Balcescu. La km 2+750, pe partea dreapta, se va amenaja un Spatiu de Servicii adiacent variantei de ocolire, acesta va deservi si utilizatorii inainte de intrare in punctul de trecere al frontierei.
In zona km 3+180 este propusa o intersectie giratorie cu un drum de legatura proiectat spre zona industriala existenta, pe partea stanga a variantei de ocolire. Drumul de legatura va avea o lungime de aproximativ 1.216 m. In zona km 3+700 pana la km 4+153 traseul are o succesiune de curbe dreapta – stanga, ocoleste groapa de gunoi ecologizata, traverseaza calea ferata printr-un pasaj apoi se conecteaza cu giratia propusa in cadrul proiectului aferent noului punct de trecere a frontierei.
Obiectivul de investitii este inclus in Planul Investitional aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1312/2021, in cadrul listei proiectelor de variante de ocolire regionale finantabile prin Programul Transport 2021-2027.