Compania Nationala de Investitii Rutiere a organizat vineri, 23 august 2024, o intalnire de lucru cu proiectanti consacrati in domeniul drumuri, poduri, geotehnica, reprezentanti ai mediului academic si ai Asociatiei BIMTECH/building SMART Romania, cu ocazia finalizarii consultarii publice pentru Caietul de Sarcini al Drumului de Mare Viteza Bucuresti-Giurgiu.
Studiul de fezabilitate va stabili profilul (autostrada sau drum expres) traseul si structura, precum si conexiunile cu alte obiective de investitii.
Caietul de Sarcini pentru Studiul de Fezabilitate al proiectului include elemente inovatoare, precum modelarea 3 D Building Information Modelling (BIM), cerinta in premiera pentru un studiu de fezabilitate aferent unei lucrari de infrastructura mare.
”Modelarea BIM reprezinta un proces inteligent bazat pe model 3D, care ofera instrumente si informatii pentru planificarea, proiectarea, executia si gestionarea constructiilor si a infrastructurii. Am discutat cu proiectantii despre aceasta cerinta a CNIR in caietul de sarcini, iar includerea cerintelor BIM si open BIM este un pas necesar pentru derularea proiectelor de infrastructura rutiera la cele mai inalte standarde si in concordanta cu cerintele pietei de profil”, a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
La discutii a participat si Adrian Burlacu, decan al Facultatii de Drumuri si Poduri din cadrul Universitatii Tehnice de Constructii Bucuresti, care si-a exprimat sustinerea totala in privinta acestei noi abordari.
In vederea elaborarii acestor cerinte de schimb de informatii, CNIR a colaborat cu Asociatia BIMTECH/buildingSMART Romania, parte a Building Smart International.
In data de 25 iulie 2024, Compania Nationala de Investitii Rutiere a lansat in consultare Caietul de sarcini pentru Studiul de Fezabilitate al Drumului de Mare Viteza Bucuresti-Giurgiu, iar licitatia va fi lansata pana la sfarsitul anului.
Durata studiului de fezabilitate va fi de 16 luni, iar finantarea este asigurata din fonduri europene nerambursabile.