LICITATIE PENTRU MERS CADENTAT – ARF a lansat licitatia de 16 milioane lei pentru achizitia serviciului de mers cadentat in jurul si intre marile orase din Romania

Autoritatea pentru Reforma Feroviara (ARF) a lansat licitatia pentru „Imbunatatirea mersului de tren prin introducerea trenurilor de mers cadentat in jurul oraselor mari din Romania”. Astfel, naveta cu trenul va fi incurajata spre orase precum Bucuresti, Cluj Napoca, Timisoara, Iasi, Constanta, Craiova si Brasov.

ARF a transmis in SICAP anuntul de participare nr. CN 1070594, aferent proiectului „Imbunatatirea mersului de tren prin introducerea trenurilor de mers cadentat in jurul oraselor mari din Romania”, care a fost validat de catre Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP) si transmis catre Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE).

Conceptul ”trenurilor cu mers cadențat” a fost dezvoltat de mai bine de 50 de ani în Europa de Vest. ”Mersul de tren cadenţat se referă la un sistem în care trenurile circulă la intervale identice (perioade egale), uşor de ţinut minte”, este definiția dată de Iosif Szenteş și Viorel Lucaci, ingineri CFR, într-o lucrare publicată în 2011 despre cum un astfel de sistem ar îmbunătăți mobilitatea în România.

Obiectivul principal este introducerea trenurilor de mers cadentat in jurul si intre marile orase din Romania printr-o abordare integrata a transportului de persoane de tip naveta (distanta redusa) cu transportul de persoane pe distante medii si lungi, coroborat cu o mai buna definire a obligatiei de serviciu public in transportul feroviar public de calatori la nivel national ce include stabilirea obligatiei de serviciu public de transport feroviar public de calatori pentru perioada decembrie 2027 – decembrie 2042”, precizeaza ARF.

Principalele rezultate si impactul la nivelul comunitatii: Mersul cadentat trebuie sa reflecte cererea de mobilitate a populatiei din fiecare pol de crestere analizat, la o cadenta adecvata, pe o perioada de cel putin 10 ani.

Perioada de implementare a proiectului este de 24 luni.

Valoarea totala a proiectului este de 15.917.981 lei, fara TVA.

Finantarea proiectului este asigurata prin Programul Transporturi (PT) 2021 – 2027 si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

  1. Colectarea de date noi din teren prin realizarea unor chestionare de trafic.
  2. Actualizarea Modelului National de Transport (MNT) cu date socio-economice si de transport la nivelul anului de baza 2023, detalierea MNT pentru poli de crestere si cei de dezvoltare urbana, precum si a principalelor legaturi feroviare intre poli de dezvoltare – orasele resedinta judet.
  3. Stabilirea parametrilor specifici, verificarea capacitatii de infrastructura si simularea costurilor si veniturilor pentru serviciile de transport feroviare.
  4. Stabilirea mersului cadentat in transportul feroviar pentru fiecare polii de crestere si de dezvoltare si orasele mari si resedintele de judet apropiate.
  5. Punerea la dispozitia ARF a unei licente pentru software-ul de planificare si modelare in transporturi.
  6. Instruire personal ARF pentru operarea software-ului de planificare si modelare in transporturi pentru utilizarea MNT.

Orasele vizate sunt: Bucuresti, Cluj Napoca, Timisoara, Iasi, Constanta, Craiova, Brasov, Galati, Ploiesti, Oradea, Braila, Arad, Pitesti, Sibiu, Bacau, Targu Mures, Baia Mare, Buzau, Botosani, Satu Mare, Ramnicu Valcea.

Criteriul de atribuire este dat de cel mai bun raport calitate-cost.

Factorii de evaluare si ponderea acestora sunt:

  • 60% – Componenta financiara;
  • 8% – Experienta concretizata in numarul de proiecte in care respectivul expert (manager de proiect) a indeplinit acelasi tip de activitati ca cele pe care urmeaza sa le indeplineasca in viitorul contract;
  • 6% – Experienta concretizata in numarul de proiecte in care respectivul expert (Expert modelare transport de calatori) a indeplinit acelasi tip de activitati ca cele pe care urmeaza sa le indeplineasca in viitorul contract;
  • 6% – Experienta concretizata in numarul de proiecte in care respectivul expert (Inginer trafic feroviar) a indeplinit acelasi tip de activitati ca cele pe care urmeaza sa le indeplineasca in viitorul contract;
  • 10% – Durata prevazuta pentru fiecare activitate care este necesara a ofertantului pentru realizarea sarcinilor;
  • 10% – Resursele (umane si materiale) Identificate /necesare pentru realizarea corespunzatoare fiecarei activitati.

Procedura de atribuire este licitatie deschisa, iar modalitatea de desfasurare este online pe site-ul www.e-licitatie.ro. Orice operator economic are dreptul de a participa la procedura de atribuire in calitate de ofertant individual ori in comun cu alti operatori economici, inclusiv in forme de asociere temporara constituite in scopul participarii la procedura de licitatie.

Termenul limita pentru depunerea ofertelor este 12.08.2024, ora 15:00. Se pot solicita clarificari cu maxim 20 de zile inainte de termenul limita pentru depunerea ofertelor. Ofertele se transmit in limba romana, iar moneda de referinta este RON.

 

Articolul precedentRECORD LA RYANAIR – Compania aeriana low-cost a transportat 19,3 milioane de pasageri in luna iunie
Articolul următorS-A LANSAT APLICATIA GPS E-TRANSPORT – Aplicatia monitorizeaza transporturile rutiere ale bunurilor cu risc fiscal ridicat si transporturile rutiere internationale de bunuri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.