INCEP LUCRARILE LA METROUL DIN CLUJ – Metroul din Cluj va fi gata in 2031. Contractul ajunge la 13,69 miliarde de lei

Primarul Emil Boc a anuntat luni ca lucrarile la metrou „vor incepe, cel mai probabil, saptamana aceasta”. Presedintele Consiliului Judetean Cluj, Alin Tise, a semnat pe 21 mai, in regim de urgenta, autorizatia de construire pentru investitia „Tren metropolitan Gilau-Floresti-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bontida – etapa 1 a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala 1 de metrou si tren metropolitan, inclusiv legatura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj”.

Proiectul care vizeaza metroul va incepe, cel mai probabil, in aceasta saptamana. Noi nu spunem nimic, doar muncim. Cel mai probabil in aceasta saptamana vom incepe lucrarile. Dupa care evident depunem proiectul pentru Trenul Metropolitan, iar anul viitor va fi finalizata conectarea Clujului la Autostrada. Sunt cateva din proiectele care pregatesc calitatea vietii pe termen la lung la Cluj-Napoca”, a declarat Emil Boc.

Contractul pentru proiectarea si executia Magistralei M 1 Cluj-Napoca a fost semnat cu Asocierea Gulermak-Alstom-Arcada pentru aproape 2 miliarde de euro, fiind cel mai mare contract pentru infrastructura de transport atribuit pana acum.

Incep lucrarile la prima magistrala de metrou din afara Capitalei! Constructia metroului clujean este finantata de Ministerul Transporturilor prin PNRR, dar derulata de Primaria Municipiului Cluj-Napoca. Este un nou exemplu de rezultat al unui parteneriat eficient al autoritatilor centrale si locale in beneficiul romanilor!”, a spus ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Valoarea totala a contractului este de 13,69 miliarde de lei. Din aceasta suma:

  • 1,48 de miliarde de lei sunt fonduri din PNRR
  • 41 de milioane de lei de la bugetul Primariei
  • 10,04 miliarde de lei de la bugetul de stat

Aceasta linie de metrou va deveni complet functionala in 2031 cand se mizeaza pe un numar de 164.000 de calatori/ zilnic. Clujenii vor avea la dispozitie, din acel moment, o linie de metrou usor in lungime de peste 21 de km si 19 statii”, a mai spus Grindeanu.

Constructorul, asocierea Gulermak-Alstom-Arcada, are o experienta vasta in domeniu si a mai realizat proiecte de metrou in Paris, Istanbul, Dubai, America de Nord si Centrala.

Prin contractul de finantare se asigura 13,69 miliarde de lei (din care 1,48 miliarde de lei din PNRR) pentru cele doua etape necesare constructiei Magistralei 1 a metroului clujean. Fondurile vor fi folosite pentru proiectarea, constructia, echiparea si punerea in functiune a liniei de metrou usor in zona metropolitana Cluj-Napoca (21,03 km), a celor 19 statii si a depoului.

Sistemul de metrou la cheie va avea cea mai moderna tehnologie de automatizare a traficului si anume nivelul IV, incluzand un centru de control integrat care sustine functionarea fara mecanic si servicii de transport de mare capacitate. In cazul metroului nostru, intre 15.000 si 21.000 de pasageri pe ora si sens cu succedare a trenurilor de 90 de secunde.

Contractul pentru realizarea metroului din Cluj a fost semnat pe 25 mai 2023. Este vorba de cel mai mare contract din sectorul transporturilor parafat in ultimii ani, cu o valoare de 9 miliarde lei, din care 1,5 miliarde lei fonduri din PNRR.

Termenul de realizare este de 8 ani, si cuprinde 12 luni pentru etapa de proiectare si 7 ani pentru executia lucrarilor.

Astfel, metroul din Cluj ar putea fi realizat pana in 2031.

Primele trei statii din metroul din Cluj vor deservii zone de locuinte de densitate medie din Floresti. Statiile 4 si 5 deservesc zone multifunctionale intr-o dinamica dezvoltare, desfasurate in jurul ancorelor viitorului Spital Regional de Urgenta si a centrului comercial.

Statiile 6, 7 si 8 deservesc cartierul Manastur, iar apoi linia urmeaza magistrala rutiera vest-est, traversand centrul orasului, pana la Piata Marasti.

De aici, o ramura a liniei continua inspre zona industriala Muncii, asigurand si legatura cu calea ferata si viitorul serviciu de tren metropolitan, iar o alta ramura va deservi cartierele Gheorgheni si Sopor, unde este amplasat si Depoul suprateran.

Intreaga linie de metrou este subteran, cu exceptia racordului de tranzitie de langa depou.

Trenurile metroului din Cluj-Napoca vor circula la un interval de 90 de secunde, iar capacitatea va fi cuprinsa intre 15.000 si 21.000 pasageri, mai putin de jumatate din capacitatea proiectata pentru Magistralele M5 si M6 din Bucuresti.

 

Articolul precedentVIADUCTE PE AUTOSTRADA TRANSILVANIA – S-a semnat contractul pentru construcția viaductelor de pe sectiunea Nadaselu – Mihaiesti a Autostrazii Transilvania
Articolul următorINVESTITII LA AEROPORTUL DIN SATU MARE – Noul terminal de plecari este finalizat in proportie de 95%

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.