Metrorex anunta ca a fost semnat contractul de finantare pentru proiectul M6 Bucuresti cu Ministerul Transporturilor si Infrastructurii . Este vorba despre tronsonul 1 Mai – Tokyo care prevede construirea a 6 statii, in lungime de lungime 6,6 km. Contractul este finantat prin Planul National de Redresare si Rezilienta (PNNR).
Potrivit unui comunicat de presa al Metrorex, valoarea fondurilor europene aferente PNRR este de 1.470.751.100 lei, iar valoarea totala a proiectului este de 9.337.084.108 lei. Pentru acest tronson sunt prevazute 12 trenuri, care vor circula in cele 12 statii (total) pe care le cuprinde Magistrala 6.
Redam in continuare comunicatul METROREX:
„Obiectivul de investitii „Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni, Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda – Otopeni” este unul de utilitate publica, de interes national, prin care se asigura nevoile de mobilitate ale persoanelor prin dezvoltarea retelei de transport trans european (TEN-T) si are o valoare de 9.337.084.108 lei.
Proiectul „Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni, Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda – Otopeni” va avea 12 trenuri, un traseu de 14,2 km si va cuprinde 12 statii de metrou: Pajura, Expozitiei, Piata Montreal, Gara Baneasa, Aeroportul Baneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I. C. Bratianu, Aeroportul International Henri Coanda. Proiectul este impartit in doua loturi: Lot 1.1 Sectiunea de Sud (1 Mai – Tokyo) ( 6,6 km si cuprinde 6 statii) si Lot 1.2. Sectiunea de Nord (Tokyo – Aeroport Otopeni)(7,6 km si 6 statii)
Aceasta conexiune noua si rapida se adreseaza tuturor locuitorilor Capitalei, oamenilor de afaceri, navetistilor, turistilor si va asigura imbunatatirea oportunitatilor privind activitatea si calatoriile, mediul si calitatea vietii. Noua linie de metrou va deservi o zona cu un potential ridicat de cerere pentru transport rapid, sigur si eficient. De asemenea, siguranta in trafic se va imbunatati semnificativ.
Linia de metrou M6, in integralitate subterana, va asigura un sistem de transport rapid de mare capacitate intre Aeroportul International Henri Coanda Otopeni-Bucuresti si zona centrala a orasului, contribuind astfel la dezvoltarea economiei regionale si la imbunatatirea mediului urban prin reducerea congestionarii traficului rutier, accidentelor in trafic si poluarii aerului”.