DRUM EXPRES BACAU-PIATRA NEAMT – Drumul de 51 km a fost avizat de CNAIR. 5 noduri vor fi construite

Indicatorii tehnico – economici ai Drumului Expres Bacau – Piatra Neamt au fost avizati in cadul Consiliului Tehnico – Economic al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, spune ca drumul va avea 51 km si 5 noduri.

Constructia acestui nou drum expres va fi finantata prin fonduri europene nerambursabile (Programul Transport).

Inca un drum de mare viteza din Moldova prinde contur! Am avizat astazi in Consiliul Tehnico Economic (CTE) al CNAIR indicatorii necesari comstructiei Drumului Expres Bacau – Piatra Neamt. Acest nou drum de mare viteza va avea o lungime de 51 de km si va asigura legatura intre A7 (sectiunea Bacau – Pascani), DN2 si DN 15”, spune Cristian Pistol.

Pe traseul care va tranzita judetele Bacau si Neamt vor fi construite inclusiv:

– 6 viaducte

– 17pasaje

– 7 poduri

– 2 spatii de servicii

– 1 Centru de Intretinere si Coordonare

– ⁠5 noduri rutiere (Nod rutier A7, Nod rutier Racova, Nod rutier Podoleni, Nod rutier Savinesti si Nod rutier Piatra Neamt).

Drumul Expres Bacau – Piatra Neamt se va intinde pe o distanta de 52 de kilometri, strabatand 15 localitati, dintre care zece se afla in judetul Neamt: Candesti, Costisa, Rediu, Borlesti, Podoleni, Zanesti, Roznov, Savinesti, Dumbrava Rosie si Piatra-Neamt. Acest proiect va include constructia a cinci noduri rutiere esentiale, situate la Racova (Bacau), Podoleni, Savinesti si Piatra-Neamt, pe Autostrada A7. De asemenea, se vor ridica 7 poduri, 7 viaducte, 18 pasaje si 105 podete. Printre facilitatile planificate in cadrul proiectului se numara si un centru de intretinere si control, oferind suport continuu pentru buna functionare a drumului expres. In plus, vor fi amenajate doua spatii de servicii.

Termenul de finalizare a contractului cu compania „Search Corporation”, pentru realizarea studiului de fezabilitate, este 8 iulie 2024.

Organizarea licitatiei pentru proiectare si executie se va desfasura dupa predarea Studiului de Fezabilitate si finalizarea contractului, respectiv dupa parcurgerea tuturor etapelor legale privind aprobarea indicatorilor tehnico – economici. Astfel, exista sanse ca pana la finalul anului sa vedem o licitatie si chiar un castigator – de ce nu – pentru realizarea propriu-zisa a drumului expres Bacau – Piatra-Neamt.

 

Articolul precedentCENTURA OSORHEI – Stadiul lucrarilor a ajuns la 80%. In luna iunie va fi turnat ultimul strat de asfalt
Articolul următorMAI VINE UN TREN ELECTRIC – Al doilea tren electric Alstom soseste la Centrul de testari feroviare de la Faurei

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.