POD NOU PESTE ARGES – Pe santierul viitoarei autostrazi Curtea de Arges-Pitesti se monteaza elementele tablierului metalic ale unui nou pod peste raul Arges

Pe santierul viitoarei autostrazi Curtea de Arges-Pitesti constructorul Webuild SPA monteaza elementele tablierului metalic ale unui nou pod peste raul Arges. Acest lot de autostrada ar putea fi finalizat chiar pana la finalul anului acesta, anunta secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu, care a postat si imagini VIDEO de la fata locului.

Publicatia ”Lumea Infrastructurii” scria pe 7 mai ca progresul fizic la Sectiunea 5 a Autostrazii Sibiu-Pitesti a trecut de 67%, iar intentia este de a da in trafic acest lot pana la sfarsitul acestui an.

Pod nou peste Arges. Pe santierul Autostrazii Curtea de Arges-Pitesti A1, respectiv pe Sectiunea 5: Curtea de Arges-Pitesti antreprenorul a inceput montarea elementelor tablierului metalic aferent unui pod peste raul Arges (structura nr. 3)”, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.

Pentru acesta:

  • lucrarile de montare se executa cu macara de 700 tone;
  • elementele tablierului metalic cantaresc cate 240 tone fiecare;
  • pe deschiderea centrala a podului peste Arges, vor fi montate 3 elemente de tablier metalic pentru fiecare cale de rulare, 2 de cate 240 tone si una de 80 tone;
  • finalizarea montajului ultimului element va avea loc in cursul saptamanii viitoare.

Avand in vedere buna mobilizare a constructorului, tintim sa finalizam acest lot de autostrada, mai devreme fata de termenul contractual, fiind posibil chiar pana la finalul anului acesta. Sectiunea 5 face parte din cel mai important proiect de infrastructura rutiera prevazut in Programul Investitional 2021-2030 pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din Romania, elaborat si aprobat in perioada 2020-2021 si, totodata, prevede cele mai complexe lucrari, avand in vedere dificultatea data de zona montana in care se afla traseul autostrazii, fiind si prima trecere la nivel de autostrada peste Carpati”, precizeaza Scriosteanu.

Sectiunea 5, Curtea de Arges – Pitesti

Lungime: 30,35 km.;

Antreprenor: Webuild SPA;

Durata contract: 60 de luni (12 luni proiectare, 48 de luni executie);

Valoare contract: 1,71 miliarde de lei, fara TVA;

Sursa de finantare: Programul Transport (PT);

Ordin de incepere executie: 25.09.2021;

Termen deschidere: 2025

 

Articolul precedentDRUMUL EXPRES FOCSANI-BRAILA – Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor a avizat proiectul Drumului Expres Focsani – Braila. Drumul de peste 73 km va costa 5,5 miliarde de lei, fara TVA
Articolul următorAJUTOR PENTRU ”RESUSCITAREA” TAROM – Guvernul a aprobat un ajutor de stat de peste 471 milioane de lei pentru salvarea TAROM

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.