UN NOU DRUM INAUGURAT – S-a deschis primul lot din Transapuseana, cea mai mare investitie intr-un drum judetean

Primul lot din Transapuseana, cel mai scump drum judetean din Romania, a fost receptionat.

Consiliul Judetean Alba a receptionat lucrarile la lotul I al drumului Transapuseana, sau Transalpina de Apuseni, care va lega Abrud de Autostrada A 10 Sebes – Turda, peste munte la nodul de la Aiud. Drumul strabate una din cele mai frumoase zone ale judetului Alba, prin Muntii Metaliferi, si ajunge, in punctul cel mai inalt, pana la o altitudine de peste 1.000 de metri.

Tronsonul se intinde pe 43 de kilometri de drum judetean, si traverseaza Muntii Apuseni.

Lotul al doilea va fi terminat in luna august.

Vin cu o veste foarte buna! Astazi, a avut loc receptia lucrarilor pe lotul 1 al Transapusenei care totalizeaza nu mai putin de 43 de kilometri. Un drum de poveste, emblematic pentru judetul Alba si pentru Romania. O investitie pe cat de costisitoare, pe atat de necesara. Ca inginer, pot zice ca lucrarile sunt de nota 10 si de „jos palaria!”. Ca vicepresedinte al Consiliului Judetean, transmit ca am respectat, la fix, termenul de finalizare a lucrarilor”, anunta vicepresedintele Consiliului Judetean Alba, Marius Hategan.

Receptia insumeaza:

-strat de beton asfaltic BA16: 26.000 de tone/277.000 de mp

-strat de binder: 41.000 de tone

-fundatie de piatra sparta- 44.000 de metri mc

-beton la lucrari de consolidare- 25.000 de mc

-parapet metalic-23.000 de ml

In concluzie, Consiliul Judetean Alba continua sa dezvolte judetul. Din toate punctele de vedere. Ca datorie pe care o respectam, de fiecare data. Restul sunt povesti… Tuturor drumuri bune!”, adauga vicepresedintele Consiliului Judetean Alba.

Drumul judetean (DJ) 107I, cunoscut initial ca ”Transalpina de Apuseni”, a fost denuimit ulterior Transapuseana. Este cea mai mare investitie pe un drum judetean din Romania, cu o valoare totala a proiectului de peste 73 de milioane de euro, proiect in mare parte finantat din fonduri europene. Drumul, in lungime de 78 de kilometri, face legatura intre municipiul Aiud (Autostrada A10) si zona Bucium – Abrud (DN 74).

Lumea Infrastructurii” scria in august 2022 ca lucrarile la Lotul I al drumului judetean 107I, supranumit si „Transalpina de Apuseni”, cel mai lung, cel mai spectaculos si cea mai mare investitie intr-un drum judetean, urmeaza sa fie reluate. Consiliul Judetean Alba cauta atunci un nou constructor care sa termine lucrarile incepute in 2019 pe DJ 107I, lotul 1, care erau sunt sistate.

Valoarea estimata a contractului a fost de peste 127 milioane de lei.

In luna mai 2022 a fost reziliat contractul cu firma care a castigat initial licitatia, dupa ce aceasta a realizat doar 30% din proiectul care ar fi trebuit sa fie finalizat in primavara lui 2023.

Proiectul realizat cu fonduri europene, cel mai mare din tara pentru modernizarea unui drum judetean, a avut o valoare totala initiala, potrivit contractul de finantare semnat in iunie 2017, de peste 188 milioane de lei, din care aproximativ 184 milioane de lei reprezenta finantare nerambursabila. Din aceasta, valoarea contractului pentru lotul 1 a fost de peste 74,1 milioane de lei, din care s-a platit pentru lucrarile executate suma de 24 milioane de lei.

Consiliul Judetean Alba a modificat in anul 2022 valoarea investitiei in urma actualizarii restului ramas de executat, ceea ce a implicat si actualizarea devizului general si a indicatorilor tehnico-economici ai investitiei, „avand in vedere contextul economic actual, precum si faptul ca evaluarea proiectului de investitii in cauza a fost efectuata in preturi aferente anului 2018”.

Astfel, valoarea totala a proiectului a crescut de la peste 188 milioane de lei la peste 280 milioane de lei. Totodata, s-a stabilit contributia proprie in proiect a Judetului Alba, reprezentand achitarea tuturor cheltuielilor neeligibile ale proiectului, cat si contributia de 1,4636% din valoarea eligibila a proiectului, in cuantum de peste 44,4 milioane de lei, reprezentand cofinantarea proiectului.

CJ Alba anunta in luna mai 2022 ca a reziliat contractul cu antreprenorul principal de pe lotul 1 al „Transalpinei de Apuseni”, o firma din Cluj, care realizase in trei ani doar 30% din lucrari si care, totodata, in decembrie 2021, a intrat sub protectia legii insolventei, fapt care, implicit, a atras complicatii si incetinirea ritmului in derularea lucrarilor.

Drumul este important atat pentru dezvoltarea socio-economica a zonei din Muntii Apuseni, deoarece va lega orasul Abrud de municipiul Aiud, cat si de Autostrada Sebes-Turda, dar si pentru ca va permite accesul mai facil al turistilor in aceasta zona. Tronsonul strabate o zona importanta a judetului Alba, prin Muntii Metaliferi si realizarea lui va scoate din relativa izolare care le-a franat dezvoltarea economica si le-a favorizat depopularea comunele Rimet, Ponor si Mogos. De asemenea, va contribui la scurtarea drumului pe care il au de parcurs locuitorii din zona Zlatna, Abrud spre Aiud, Cluj-Napoca si spre localitatile din estul judetului Alba, spre Blaj, Ocna Mures.

Articolul precedentAUTOSTRADA UNIRII – CNAIR a transmis la ANAP documentatia pentru licitatia aferenta lotului Pipirig – Vanatori Neamt, lung de 19 km
Articolul următorAEROPORTUL BRAILA-GALATI – ROMATSA si-a dat acordul de delimitare a spatiului aerian. Pista de decolare si aterizare va avea 3,5 km, la fel ca in Aeroportul Otopeni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.