DEPOU PENTRU TRENURILE ELECTRICE – Alstom a construit in Bucuresti primul depou nou de mentenanta din Romania destinat trenurilor electrice

Alstom, lider global in mobilitate inteligenta si sustenabila, a finalizat un depou nou de mentenanta in Bucuresti. Depoul Alstom Grivita este primul depou dedicat serviciilor de mentenanta si testare a trenurilor si locomotivelor electrice din Romania. Acesta este, de altfel, primul depou modern construit in Romania in ultimii 30 de ani.

Prima unitate eletrica multipla din comanda de 37 de unitati pentru Autoritatea pentru Reforma Feroviara (ARF) se afla in noul depou, unde continua programul complex de testare obligatorie in vederea certificarii pe piata.

Alstom recruteaza activ pentru noul centru de mentenanta, fiind asteptati sa se alature acestui proiect peste 50 de noi angajati care vor urma un program specializat de instruire.

Acest nou depou reprezinta inca un reper in activitatea companiei si ilustreaza angajamentul de lunga durata al Alstom, in anul in care compania marcheaza cea de-a treizecea aniversare in Romania. Noul depou va permite, alaturi de operatiuni de mentenanta, si operatiuni de testare si reglaje de finete, pentru a ne asigura ca materialul rulant atinge performantele cerute”, spune Gabriel Stanciu, director general pentru Romania, Bulgaria si Moldova.

In incheierea testelor de verificare, trebuie parcurse cu succes 60 de teste finale de certificare pentru a dovedi conformitatea trenului in vederea obtinerii autorizatiei de circulatie cu pasageri.

Acesta este primul depou modern construit in Romania in ultimii 30 de ani. Noua unitate de mentenanta va fi echipata cu tehnologie de ultima generatie, egaland sau chiar depasind cele mai avansate depouri din lume, inclusiv cu un centru de control digital pentru gestionarea flotei”, spune Roberto Saccione, managing director Alstom pentru servicii de mentenanta pentru Romania, Bulgaria and Moldova.

Trenul cu sase vagoane Coradia Stream pentru ARF continua programul foarte complex de testare obligatorie in conformitate cu reglementarile STI (Specificatii tehnice de interoperabilitate) stabilite la nivel european si cu Regulile tehnice nationale notificate (NNTR), inainte de a putea circula cu pasageri. Toate functionalitatile si performantele noului tip de tren – de la sisteme electrice si electronice, la sisteme de franare si propulsie, dinamica feroviara pentru stabilitatea trenului, aspectele legate de confortul pasagerilor si multe altele – sunt confirmate prin sute de teste de verificare.

Pentru a optimiza procesul de testare, Alstom foloseste trei trenuri similare in paralel, distribuind fazele principale ale procedurii de testare in intervalul de timp cuprins pana la sfarsitul lunii iunie. Etapa finala inainte de operarea pasagerilor sunt testele de anduranta: 10.000 km pe linii comerciale, fara pasageri, in functie de disponibilitatea liniilor.

In total, 10.000 km de testare dinamica finala fara pasageri, pe o linie comerciala, este considerata o distanta adecvata pentru a se asigura ca trenul indeplineste cerintele de reglementare si pentru a se asigura ca este sigur, durabil si fiabil pentru utilizarea cu pasageri. Aceasta faza finala este conceputa pentru a se asigura ca trenul a fost supus unei validari adecvate pentru a indeplini standardele necesare pentru serviciul de pasageri. Testarea unui tren pentru o distanta atat de mare in diferite conditii si la viteze mari ajuta la identificarea eventualelor defecte care s-ar putea dezvolta pe intreaga durata de viata a trenului. In plus, ajuta la asigurarea faptului ca orice componente care se pot uza in timp, cum ar fi rotile, franele sau suspensiile, au fost supuse unui proces de testare amanuntit si sunt stabilite planuri de inlocuire adecvate”, precizeaza reprezentantii companiei.

Principalele functionalitati si performante care trebuie demonstrate in conformitate cu specificatiile tehnice de interoperabilitate (STI) aplicabile si cu normele tehnice nationale notificate (NNTR):

  • Sisteme electrice si electronice: aceasta faza include testarea tuturor componentelor legate de functionarea sistemelor electrice si electronice ale trenului, cum ar fi semnalizarea, comunicatiile, controlul trenului, detectarea incendiilor si usile de acces pentru pasageri.
  • Sisteme de franare: aceasta implica asigurarea faptului ca sistemele de franare ale trenului indeplinesc standardele prescrise de siguranta, eficienta si performanta in diferite conditii si pe toata durata de viata a trenului.
  • Dinamica cailor ferate: aceasta implica asigurarea faptului ca trenul este capabil sa mentina stabilitatea impotriva riscului de deraiere in diferite tipuri de geometrie si calitate a caii si sub diferite sarcini.
  • Sisteme de propulsie: aceasta testare determina capacitatea trenului de a accelera, decelera si mentine viteza in diferite conditii.
  • Confortul pasagerilor: aceasta implica evaluarea experientei pasagerilor, cum ar fi nivelul de zgomot din interior, confortul calatoriei, controlul temperaturii si alte caracteristici care pot afecta confortul pasagerului.
  • Rezistenta la impact si robustetea structurala: testele specifice evalueaza capacitatea trenului de a suporta sarcini structurale si capacitatea de a rezista la impacturi in cazul unei coliziuni si de a proteja pasagerii din vagoane.
  • Performanta de mediu: aceasta testare este efectuata pentru a se asigura ca trenul respecta reglementarile de mediu si include o gama larga de factori precum poluarea fonica, eficienta energetica, compatibilitatea electromagnetica, designul ecologic.
  • Conditia de conducere a trenului: aceste teste confirma siguranta cabinei mecanicului si a interfetelor om-masina si faptul ca sunt eficiente si confortabile pentru a asigura o conducere adecvata a trenului.

Alstom activeaza in Romania de 30 de ani si este lider de piata in solutii de electrificare si semnalizare feroviara. Compania este responsabila de implementarea solutiilor de semnalizare sau electrificare pe ramura nordica a Coridorului feroviar Rin-Dunare din Romania precum si pe doua loturi ale liniei de cale ferata Cluj-Oradea. Compania face parte din consortiul care construieste cel de-al doilea sistem de metrou din Romania, in orasul Cluj-Napoca, prima linie de metrou complet automatizata din tara. Prima solutie de semnalizare urbana CBTC din tara este in implementare de catre Alstom pe Linia 5 de metrou din Bucuresti. Compania este, de asemenea, furnizor de servicii de mentenanta pentru flota de metrou din Bucuresti in ultimii 20 de ani si in prezent este in vigoare un nou contract pe termen lung, valabil pana in 2036.

Articolul precedentDRUMUL EXPRES BUCURESTI-TARGOVISTE – A inceput realizarea studiului geotehnic pentru Drumul Expres Bucuresti – Targoviste. Drumul de 62 km ar putea fi gata pana in anul 2028
Articolul următorAUTOSTRADA SIBIU-PITESTI – A inceput forarea pilotilor pe sectiunea montana 3 Cornetu-Tigveni. Care este stadiul lucrarilor pe santier

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.