MAGISTRALA 4 DE METROU – S-a lansat licitatia pentru contractarea constructorului tronsonului Gara de Nord – Gara Progresul

Documentatia pentru contractarea constructorului tronsonului Gara de Nord – Gara Progresul al Magistralei 4 de metrou a fost postata in SEAP, anunta Primaria Sectorului 4.

Proiectul are ca lider de asociere Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti, (alaturi de Ministerul Transporturilor, Metrorex SA, Consiliul Judetean Ilfov si Sectorul 5 al Capitalei).

Potrivit Primariei Sectorului 4, in urmatoarele 15 zile documentatia va fi verificata de catre reprezentantii Agentiei Nationale de Achizitii Publice (ANAP), urmand ca la finalul acestei perioade, in cazul in care nu vor fi necesare clarificari sau completari, anuntul de participare sa devina public pentru toti operatorii economici interesati. Din acel moment, acestia vor avea la dispozitie un termen de 60 de zile in care sa depuna ofertele, urmand ca, dupa atribuirea si semnarea contractului de executare a lucrarilor de proiectare si de executie, castigatorul/castigatorii licitatiei sa aiba la dispozitie un termen total de 60 de luni pentru constructia efectiva.

Din acest interval, primele 10 luni sunt destinate primei faze de proiectare, astfel incat constructia efectiva sa poata fi demarata cat mai rapid posibil. Ulterior, vor fi realizate, in paralel, pe tronsoane clar definite, atat procedurile de proiectare, cat si cele de construire.

Pentru realizarea acestui obiectiv de importanta strategica pentru Capitala, Sectorul 4 a depus deja cererea de finantare in valoare totala de 2,5 miliarde de euro, bani europeni nerambursabili, ce vor fi accesati prin ”Programul Transport” al Uniunii Europene 2021-2027. Aceasta investitie este, probabil, cea mai mare investitie din Bucuresti din ultimii ani, gradul de finantare fiind de suta la suta.

Proiectul extinderii M4, intre Gara de Nord si Gara Progresul, reprezinta o incununare a eforturilor pe care Sectorul 4 le-a depus in ultimii ani pentru a deschide drumuri acolo unde acestea nu existau. Pentru acest lucru, care genereaza nu doar dezvoltarea infrastructurii critice, ci si locuri de munca bine platite, a trebuit ca, alaturi de partenerii nostri, sa generam un nou mod de lucru, un tipar care functioneaza eficient si care poate fi folosit, cu siguranta si de catre alte autoritati publice. in acest proiect, precum si in cel al constructiei statiei de metrou Tudor Arghezi, am reusit, impreuna cu reprezentantii Metrorex, sa aratam ca nimic nu este imposibil si ca, lucrand impreuna, putem ajuta orasul sa se dezvolte asa cum trebuie”, a declarat miercuri, 3 aprilie 2024, Daniel Baluta, primarul Sectorului 4, in cadrul unei conferinte de presa organizate la statia de metrou Tudor Arghezi.

La conferinta de presa a participat si Mariana Miclaus, directorul general al Metrorex, care a punctat importanta colaborarii eficiente dintre Sectorul 4 si institutia pe care o reprezinta.

Prin extinderea magistralei M4 se va crea o linie importanta pe axa Nord-Sud, facilitand astfel transportul intre Aeroportul Otopeni, Aeroportul Baneasa, Gara Baneasa, Gara de Nord si Gara Progresul. Mai mult, avem in lucru legatura magistralei M6 cu statia 1 Mai, astfel incat locuitorii vor putea sa parcurga distanta de la Aeroportul Otopeni la Gara Progresul, eventual la viitorul aeroport care se va construi in partea de Sud”, a declarat Mariana Miclaus.

Lungimea traseului este de circa 12 km, iar traseul noii linii de metrou M4 va avea un numar de 14 statii.

Traseul noii linii de metrou M4 va avea 14 statii, ce vor fi amenajate pe o lungime de aproximativ 11 kilometri, intre statiile Gara de Nord 2 si Gara Progresul si care va traversa teritoriul sectoarelor 1, 4 si 5, precum si al comunei Jilava din judetul Ilfov.

Astfel, trenul de metrou va pleca de la Gara de Nord, pe strada Garii de Nord, va parcurge intersectia cu strada Berzei, strada Vasile Parvan, strada Bogdan Petriceicu Hasdeu, va trece prin fata Hotelului Marriott, pe Calea 13 Septembrie, pe bulevardul Tudor Vladimirescu, pe soseaua Viilor. Va ajunge in intersectia de la Eroii Revolutiei, va continua pe soseaua Giurgiului, iar la intersectia cu strada Bercenarului va urma strada care duce la Gara Progresul si va ajunge cu ultima statie in fata Garii Progresul. De aici, trenul se va retrage intr-un depou nou si modern, ce va fi deservit de o parcare park&ride.

Toate cele 14 statii ale noului traseu (Gara de Nord 2 – Stirbei Voda – Bogdan Petriceicu Hasdeu – Uranus – George Rozorea – Chirigiu – Filaret – Eroii Revolutiei 2 – George Bacovia – Toporasi – Nicolae Cajal – Luica – Giurgiului – Progresul) vor fi amenajate conform celor mai noi cerinte pentru securitate la incendiu si vor fi adaptate pentru un acces facil al persoanelor cu dizabilitati. Totodata, statiile vor avea si sisteme de protectie a calatorilor, inclusiv panouri de sticla si usi automate la marginea peroanelor.

Statiile vor fi amenajate conform celor mai noi cerinte pentru securitate la incendiu si vor fi adaptate pentru un acces facil al persoanelor cu dizabilitati. Statiile vor avea si sisteme de protectie a calatorilor, inclusiv panouri de sticla si usi automate la marginea peroanelor.

Capacitatea de transport este de 50.000 de calatori pe ora si pe sens. Sunt prevazute 15 trenuri pe acest traseu.

De altfel, Primaria Sectorului 4 a coordonat si constructia statiei Tudor Arghezi de pe Magistrala 2 Pipera – Berceni, ce a fost data in folosinta in noiembrie anul trecut.

In urma cu doi ani valoarea estimata a lucrarii era de circa 7,2 miliarde de lei, fara TVA.

Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti continua sa investeasca masiv in infrastructura strategica a Capitalei si aduce metroul de la Gara de Nord pana la Gara Progresul”, spun reprezentantii PS4 intr-un anunt.

PS4 precizeaza ca a postat in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP) documentatia de atribuire referitoare la licitatia publica in vederea desemnarii constructorului/constructorilor care urmeaza sa extinda magistrala de metrou M4, Gara de Nord – Gara Progresul.

Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti continua sa investeasca masiv in infrastructura strategica a Capitalei si aduce metroul de la Gara de Nord pana la Gara Progresul. Astfel, in calitate de autoritate contractanta, administratia locala a postat in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SICAP), documentatia de atribuire referitoare la licitatia publica in vederea desemnarii constructorului/constructorilor care urmeaza sa extinda magistrala de metrou M4, Gara de Nord-Gara Progresul. Mai multe detalii referitoare la acest subiect, deosebit de important pentru Bucuresti, vor fi oferite de catre primarul Sectorului 4, Daniel Baluta, in cadrul unei conferinte de presa ce va avea loc miercuri, 3 aprilie a.c., incepand cu ora 11:30, la parcarea de tip Park&Ride de pe Soseaua Berceni nr.106r, vizavi de statia de metrou Tudor Arghezi”, se mai arata in documentul citat.

In februarie, Primaria Sectorului 4 a anuntat ca incepe proiectul de construire a noii magistrale de metrou M4, dintre Gara de Nord si Gara Progresul, in calitate de lider de asociere, alaturi de Ministerul Transporturilor, Metrorex, Consiliul Judetean Ilfov si Primaria Sectorului 5 si ca a depus cererea de finantare de 2,5 miliarde de euro, bani europeni nerambursabili.

Suma va fi accesata prin „Programul Transport” al Uniunii Europene 2021-2027, dupa ce initial acest tronson de metrou urma sa fie finantat prin PNRR.

Consiliul Tehnico – Economic de Avizare al Ministerului Transporturilor si Infrastructurii a avizat in mai 2022 PUZ-ul pentru construirea Tronsonului Gara de Nord – Gara Progresul, de pe traseul Magistralei M4 (Lac Straulesti-Gara Progresul).

Articolul precedentDRUM NATIONAL DE 36,6 MILIOANE LEI – Constructor desemnat pentru largirea la patru benzi a DN 19 catre Biharia
Articolul următorAUTOSTRADA PLOIESTI–BUZAU – Ritm bun de lucru pe Lotul 2 intre Mizil si Pietroasele. Lucrarile pe cei 28 de km trebuie terminate in acest an

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.