MOBILIZARE BUNA PE LOTUL 1 AL AUTOSTRAZII MOLDOVEI – 645 de muncitori au turnat asfalt pe Lotul 1 Dumbrava-Mizil al Autostrazii Ploiesti-Buzau. Lotul trebuie sa fie gata in acest an

Pe santierul unde incepe Autostrada Moldovei A7, mai exact pe Lotul 1 Dumbrava-Mizil al Autostrazii Ploiesti – Buzau, antreprenorul executa lucrari atat la corpul traseului, cat si la toate cele 15 structuri.

Antreprenorul are mobilizate in santier 645 persoane si 265 utilaje si echipamente de constructii, iar daca acest ritm bun ramane unul sustinut, acest prim lot al Autostrazii Moldovei A7 reprezinta un obiectiv pentru darea in trafic anul acesta, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.

Mobilizare buna si asfalt pe Lotul 1 al Autostrazii Moldovei A7, Ploiesti-Buzau”, spune secretarul de stat, care a postat pe contul de Facebook un videoclip filmat de sus, pentru a prezenta stadiul lucrarilor.

Stadiul lucrarilor pe acest lot este urmatorul:

  • a inceput asternerea stratului de asfalt de baza in zona km 8 si km 11, pe ambele cai de rulare
  • au fost finalizate lucrarile de forare, armare si turnarea totalului de 1.180 piloti
  • au fost finalizate lucrarile de umpluturi pe toata lungimea autostrazii, precum si saltelele de balast, stratul de forma si lucrarile de fundatie cu balast stabilizat cu ciment
  • se executa lucrari de profilare a taluzului si acoperire cu pamant vegetal, acolo unde terasamentul permite
  • pentru nodul rutier de la Dumbrava, care asigura conexiunea Autostrazii Bucuresti-Ploiesti A3 cu Autostrada Moldova A7: s-a finalizat realizarea elevatiilor si a banchetelor; s-au montat grinzile podului aferent unei bretele de acces si au inceput lucrarile de suprastructura; lucrarile pe partea vestica a nodului rutier sunt la nivel de structura rutiera; se continua executia lucrarilor de terasamente
  • pentru nodul rutier DN 1D: a fost realizata devierea DN 1D; au fost finalizate lucrarile de forare, armare si turnare a pilotilor, dar si lucrarile de realizare a fundatiilor si elevatiilor; se lucreaza la executia banchetelor; toate bretelele aferente acestui nod rutier sunt la nivel de strat de forma
  • continua producerea grinzilor din beton de 40 metri lungime direct in santier cu instalatia proprie montata de antreprenor, fiind realizate 75 bucati
  • continua lucrarile de betonare aferente podurilor, pasajelor si sistemului de scurgere a apelor pluviale, utilizand masuri de protectie specifice impotriva temperaturilor scazute
  • a inceput pregatirea platformei pentru executia santurilor pereate
  • continua lucrarile de punere in functiune a celei de-a doua instalatie de productie betoane in cadrul organizarii de santier
  • continua lucrarile de relocare a utilitatilor publice, fiind finalizate lucrarile de relocare a retelei de telecomunicatii si alimentare cu apa, precum si devierea celor 4 linii electrice de 20 kV (Mt) si a retelei electrice de inalta tensiune
  • continua lucrarile la sistemul ITS

Lotul 1 este cuprins intre Dumbrava (Autostrada Bucuresti – Ploiesti) – Mizil (DJ 100C) si are o lungime de 21 km.

Autostrada Moldovei A7 este prima autostrada a Romaniei aflata integral in executie, pe toti cei 320 km, 13 din 13 loturi, iar la final, va lega Moldova de Muntenia si prin infrastructura rutiera. Este, de asemenea, prevazuta in Programul Investitional 2021-2030 pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din Romania, elaborat si aprobat de guvernul liberal in perioada 2020-2021.

Pentru finalizarea celor 49 de kilometri dintre Ploiesti (Dumbrava – A3) si Pietroasele/Costesti constructorii Pizzarotti-Retter si Coni-Trace trebuie sa ajunga la 55% la finalul lunii martie respectiv 65% la finalul lunii aprilie, a transmis pe 12 februarie pe santierul A7 Ploiesti-Buzau, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Pentru ambele loturi, termenele initiale erau aprilie 2024 (20 de luni de la emiterea ordinului pentru inceperea lucrarilor) dar constructorii au primit extensie de 5 si 6 luni din cauza problemelor cu panza de apa freatica si gropile de imprumut.

Lotul 1 Ploiesti-Mizil avea termen initial de finalizare aprilie 2024, dar Asocierea Pizzarotti-Retter a primit o extensie pana la toamna asa cum s-a aprobat si pentru lotul 2 Mizil-Spataru/Pietroasele unde lucreaza Asocierea Trace-Coni.

Articolul precedentDRUMUL EXPRES TURDA-TURENI – Drumul este realizat la aproape 15% si trebuie sa fie gata in 2025
Articolul următorTENDINTELE PIETEI DE TRANSPORT – Piata transportului rutier de marfa ar putea ajunge la 30 de miliarde de euro in 2030

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.