CONTROALE PE AUTOSTRADA BUZAU-FOCSANI SI PE PLOIESTI-BUZAU – 50 de km din Autostrada Moldovei pot fi pusi in circulatie anul acesta

50 de km din Autostrada Moldovei A7 ar putea fi pusi in circulatie anul acesta. Anuntul a fost facut de directorul general al CNAIR, Cristian Pistol. Acesta a verificat luni, 12 februarie 2024, stadiul constructiei autostrazilor Ploiesti-Buzau si Buzau-Focsani, alaturi de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Daca in cazul santierelor de pe loturile 1 si 2 ale autostrazii Ploiecti-Buzau, parte a A7, stadiul constructiei depaseste 40%, in ceea ce priveste autostrada Buzau-Focsani, stadiul pe cele patru tronsoane depaseste 27%.

Astfel, lucrarile pe primele doua loturi ale Autostrazii Ploiesti- Buzau (63,25 km) avanseaza intr-un ritm bun, fiind reluate lucrarile si pe cele 4 tronsoane ale autostrazii Buzau- Focsani (82,44 km), sectiune a A7.

Am continuat astazi verificarile si pe santierele celor 4 loturi ale autostrazii Buzau-Focsani! Antreprenorul este bine mobilizat in teren si face tot posibilul sa finalizeze cat mai repede constructia acestui sector din A7 (Autostrada Moldovei)”, a precizat Cristian Pistol.

Reprezentantii constructorului afirma ca treptat vor creste mobilizarea si ritmul de lucru pentru a termina lucrarile pe cei 82,44 km de autostrada dintre Buzau si Focsani inainte de termenle contractuale de finalizare.

Tronsonul 1: Buzau-Vadu Pasii (4,6 km)

Antreprenor: Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL;

Durata contract: 20 de luni (executie);

Valoare contract: 689,28 milioane de lei, fara TVA;

Sursa de finantare: Programul National De Redresare Si Rezilienta (PNRR);

Stadiu actual: 26,5%.

Tronsonul 2: Vadu Pasii Ramnicu Sarat (30,8 km)

Antreprenor: Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – SC Intertranscom Impex SRL;

Durata contract: 26 de luni (executie);

Valoare contract: 1,31 miliarde de lei, fara TVA;

Sursa de finantare: Programul National De Redresare Si Rezilienta (PNRR;

Stadiu actual: 27%.

Tronsonul 3: Ramnicu Sarat-Mandresti Munteni (36,1 km)

Antreprenor: Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – SC Intertranscom Impex SRL;

Durata contract: 26 de luni (executie);

Valoare contract: 1,46 miliarde de lei; fara TVA;

Sursa de finantare Programul National De Redresare Si Rezilienta (PNRR);

Stadiu actual: 27%.

Tronsonul 4: Mandresti-Munteni-Focsani (10,94 km)

Antreprenor: Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL;

Durata contract: 20 de luni (executie);

Valoare contract: 763,72 milioane de lei, fara TVA;

Sursa de finantare: Programul National De Redresare Si Rezilienta (PNRR);

Stadiu actual: 29%.

Cele 4 tronsoane, a caror constructie este finantata prin PNRR, au o valoare insumata de 4,23 miliarde de lei (fara TVA). Cresterea progresiva a ritmului de lucru va face posibila deschiderea circulatiei anul acesta pe cel putin 10,94 km din aceasta sectiune a A7 (parte din Autostrada Moldovei)”, a sustinut ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

De asemenea, directorul general al CNAIR a verificat si stadiul lucrarilor pe santierele loturilor 1 si 2 ale autostrazii Ploiesti-Buzau, parte a A7.

Mobilizarea constructorilor este momentan satisfacatoare, dar as dori ca acestia sa creasca, atat mobilizarea, cat si ritmul de munca, astfel incat la finalul acestui an sa putem circula pe autostrada de la Ploiesti la Pietroasele. Sunt aproximativ 50 de km din Autostrada Moldovei, A7, care pot fi pusi in circulatie anul acesta (2024)”, a spus Pistol.

Lotul 1: Dumbrava-Mizil (21 km)

Antreprenor: Asocierea Impresa Pizzarotti&SPA – Pizzarotti SA – Retter Projectmanagement SRL;

Durata contract: 20 de luni (executie);

Valoare contract: 1,468 miliarde de lei, fara TVA;

Sursa de finantare: Programul National De Redresare Si Rezilienta (PNRR);

Ordin de incepere: 22.08.2022;

Stadiu actual: 43%.

Lotul 2: Mizil-Pietroasele (28,35 km)

Antreprenor: Asocierea SC Coni SRL – Trace Group Hold PLC;

Durata contract: 20 de luni (executie);

Valoare contract: 1,249,992,665 de lei, fara TVA;

Sursa de finantare: Programul National De Redresare Si Rezilienta (PNRR);

Ordin de incepere: 12.08.2022;

Stadiu actual: 41,5%.

„Lucrarile pe primele doua loturi ale Autostrazii Ploiesti- Buzau (63,25 km) avanseaza intr-un ritm bun! Chiar daca suntem in perioada de iarna, constructorii au reluat lucrarile. Astfel, pe primul Lot (Dumbrava- Mizil), cu o lungime de 21 km, asocierea romano-italiana a ajuns la un stadiu fizic de 43%. Valoarea acestui contract este de 1,46 miliarde de lei (fara TVA). Pe Lotul 2 (Mizil- Pietroasele), construit de o asociere romano-bulgara, lucrarile au un stadiu fizic de aproximativ 42%. Constructia acestui lot, cu o lungime de 28,35 km, costa 1,24 miliarde de lei (fara TVA). Ritmul trebuie sa creasca insa pe masura ce vremea se va imbunatati, avand in vedere ca ambele loturi (cu o lungime insumata de 49,35 km) au termen de finalizare anul acesta!”, a mentionat Grindeanu.

Pe Lotul 3 (Pietroasele- Municipiul Buzau), cu o lungime de 13,9 km, lucrarile urmeaza sa inceapa pe data de 1 martie 2023.

Asocierea de constructori turci are la dispozitie 20 de luni si 1,09 miliarde de lei (fara TVA) pentru finalizarea lucrarilor.

Constructia tronsoanelor din A7 (Autostrada Moldovei), intre Ploiesti si Pascani, este finantata prin PNRR, motiv pentru care lucrarile trebuie finalizate cel mai tarziu in 2026.

Articolul precedentPLANURILE CAPITALEI PENTRU INFRASTRUCTURA IN 2024 – Vor fi cumparate 250 de tramvaie noi, vor fi reabilitate 50 de km de linie de tramvai si vom avea semaforizare inteligenta
Articolul următorPRIMUL NOD RUTIER TURBION DIN ROMANIA – Pe Lotul 3 al Autostrazii Bacau-Pascani se construieste primul nod rutier turbion din Romania. Contractul pentru cei 28 km este 1,76 miliarde lei, fara TVA

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.