CEA MAI MARE ACHIZITIE DE TRENURI DIN ISTORIA ROMANIEI – Romania cumpara 62 de trenuri de 3 miliarde lei de la polonezii de la PESA

Romania marcheaza cel mai important contract pentru achizitia de trenuri din istoria tarii. Este vorba de trei contracte cu o valoare totala de 3,02 miliarde de lei si care sunt destinate imbunatatirii serviciilor de transport calatori de scurt parcurs in Romania. Noile trenuri vor circula pe 10 rute electrificate si vor deservi mai multe orase mari din toate regiunile Romaniei.

Contractul pentru cumpararea a 62 de rame electrice regionale a fost semnat marti intre Autoritatea pentru Reforma Feroviara (ARF) si PESA (din Polonia), la sediul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii. Trenurile vor putea circula cu o viteza maxima de 160 km/h.

Astazi a avut loc semnarea contractului pentru cea mai mare achizitie in domeniul feroviar, respectiv 62 rame electrice regionale (RE-R) pentru trenurile metropolitane, de scurt parcurs, cu compania POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPOLKA AKCYJNA (POLONIA) – PESA”, anunta secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.

Achizitia este impartita in 3 loturi, dupa cum urmeaza:

  1. 20 de trenuri electrice – valoare 960 milioane lei – pentru rutele:
  2. Bucuresti Nord – Ploiesti Sud – Adjud
  3. Iasi – Pascani – Suceava
  4. Bacau – Pascani
  • 23 de trenuri electrice – valoare 1,13 miliarde lei – pentru rutele:
  • Brasov – Gheorgheni
  • Arad – Timisoara – Caransebes
  • Huedin – Cluj – Bistrita
  • 19 trenuri electrice – valoare 931 milioane lei – pentru rutele:
  • Bucuresti Nord – Ploiesti Vest – Brasov
  • Bucuresti Nord – Rosiori
  • Bucuresti Nord – Bucuresti Obor/Fundulea
  • Constanta – Fetesti

Aceste rame vor reprezenta coloana vertebrala a trenurilor metropolitane care vor deservi zonele marilor orase cu densitate mare de trafic, pentru transportul feroviar de calatori”, spune Scriosteanu.

Caracteristicile tehnice aferente acestor noi trenuri sunt:

  • viteza de deplasare pana la 160km/h
  • 224 locuri
  • acces si locuri pentru persoane cu dizabilitati
  • acces si spatii pentru biciclete
  • sisteme digitale de informare a calatorilor
  • prize de incarcare, inclusiv USB
  • internet Wi-fi

Pe langa achizitia propriu-zisa a ramelor electrice, contractul prevede achizitia si a serviciilor de mentenanta si reparatii pe o durata de 15 ani, cu posibilitatea de prelungire a acestei perioade pana la 30 ani, prin incheierea unui act aditional.

Livrarea trenurilor se va face intr-un interval de 24 luni (prima rama) si 36 luni (ultima rama), respectiv inceput 2026 – inceput 2027, iar sursa de finantare este asigurata din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027.

In ultima perioada, au fost contractate in total 119 trenuri electrice pentru Romania, iar din discutiile pe care le-am avut cu conducerea ARF, urmeaza noi proceduri de licitatie pentru achizitii de material rulant (trenuri si locomotive). Felicit Autoritatea pentru Reforma Feroviara pentru aceasta reusita!”, adauga Scriosteanu.

La semnarea contractului a participat si ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Sorin Grindeanu.

Prin semnarea astazi a 3 contracte, in valoare totala de 3,02 miliarde de lei, achizitionam inca 62 de trenuri electrice noi. Acestea sunt destinate imbunatatirii serviciilor de transport calatori de scurt parcurs in Romania. Noile trenuri vor circula pe 10 rute electrificate si vor deservi mai multe centre urbane mari din toate regiunile Romaniei: Constanta, Ploiesti, Buzau, Focsani, Bacau, Iasi, Suceava, Brasov, Sfantu Gheorghe, Miercurea Ciuc, Bistrita, Cluj Napoca, Arad, Timisoara si Resita, la care se adauga Municipiul Bucuresti”, spune ministrul Sorin Grindeanu.

Trenurile achizitionate astazi de la compania poloneza PESA au o capacitate de transport de 224 locuri si facilitati pentru persoane cu mobilitate redusa (locuri si toalete speciale).

Trenurile vor putea circula cu o viteza maxima 160 km/h si sunt dotate cu sisteme digitale de informare a calatorilor, prize pentru incarcare, porturi USB, WiFi.

Livrarea trenurilor se va face intr-un interval cuprins intre 24 luni (prima rama) si 36 luni (ultima rama), incepand din 2026.

Lotul 1 (20 de trenuri): valoare de 960 milioane de lei.

Lotul 2 (23 de trenuri): valoare de 1,13 miliarde lei.

Lotul 3 (19 trenuri): valoare de 931 milioane de lei.

Achizitionarea acestor trenuri este finantata prin Fondul European de Modernizare (in urma unui proiect coordonat de Ministerul Transporturilor in vara anului trecut), ceea ce face posibil ca ARF sa utilizeze fondurile disponibile prin PT 2021-2027 pentru achizitia altor 60 de trenuri electrice. Astfel, urmatoarele trenuri achizitionate vor deservi si alte municipii”, adauga Grindeanu.

Articolul precedent”ICON OF THE SEAS”, IN PRIMUL VOIAJ – Cea mai mare nava de croaziera din lume a ridicat ancora. Nava a costat 2 miliarde de dolari
Articolul următorPREMIERA PE DRUMURILE JUDETENE – Traficul va fi monitorizat cu senzori montati in asfalt

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.