Primaria Galati va cumpara 20 de autobuze electrice Solaris, pentru aproape 60 de milioane de lei. In acelasi timp, primele sapte troleibuze Solaris au ajuns in Depoul Societatii de Transport Bucuresti. Acestea vor circula pe linia 61 din Sectorul 6.
Primarul municipiului Galati, Ionut Pucheanu, a semnat un contract pentru achizitia a 20 de autobuze electrice noi si a 12 statii de incarcare aferente, cu bani din Programul National de Redresare si Rezilienta (PNRR).Valoarea contractului semnat cu Solaris Bus & Coach este de circa 60 de milioane de lei.
„Aducem la Galati doar autobuze noi si moderne. Ma bucur ca, in decurs de circa o luna, am semnat contracte de achizitie pentru 50 de mijloace de transport noi: 20 de autobuze electrice de 10 metri, 10 tramvaie, iar acum pentru acest lot de 20 de autobuze electrice noi de 12 metri. Sunt mijloace de transport prietenoase cu mediul si cu toate dotarile pentru a oferi cele mai bune conditii de calatorie”, a declarat primarul Ionut Pucheanu.
Cele 20 de autobuze sunt marca Solaris, tip Urbino 12 Electric, au lungimea de 12 metri si o capacitate de 74 de calatori. Mijloacele de transport sunt echipate cu un motor ZF CeTrax – Electric Central Drive trifazat, avand o putere nominala maxima de 300 kW cu un cuplu nominal de pana la 4500 Nm si cu un sistem de baterii cu o capacitate nominala de 280 kWh, asigurand o autonomie de 302 km (E-SORT 2). Climatizarea autobuzelor este asigurata printr-un sistem dotat cu pompa de caldura.
Autobuzele vor fi echipate cu un sistem de monitorizare cu trei camere interioare si patru exterioare si vor fi dotate cu rampa de acces pentru persoanele cu dizabilitati. Va exista o sectiune pentru scaunul cu rotile, cu o centura de siguranta montata pe peretele lateral. Autobuzele au zero emisii de gaze de esapament. In cadrul contractului sunt prevazute patru statii de incarcare rapida si opt statii de incarcare lenta.
Autobuzele vor fi livrate in termen de 16 luni, insa primul ar putea sosi in circa 12 luni.
Primaria Municipiului Galati a atras in total prin PNRR fonduri pentru 62 de mijloace de transport noi si nepoluante: autobuze, tramvaie si microbuze, care vor ajunge la Galati in perioada urmatoare. La inceputul acestei saptamani a mai fost semnat un contract pentru achizitia a 10 tramvaie noi, iar in luna decembrie a anului trecut inca unul pentru 20 de autobuze electrice noi cu lungimea de 10 metri.
Pe strazile municipiului Galati circula deja 105 mijloace noi de transport, achizitionate in ultimii ani. Este vorba despre primele 20 de autobuze hibrid, primele opt tramvaie noi din ultimii 30 de ani, 17 troleibuze, 40 de autobuze si 20 de minibuze Euro 6.
Troleibuze noi in Bucuresti
De asemenea, primele sapte troleibuze Solaris au ajuns in Depoul Societatii de Transport Bucuresti, iar pana la finalul lunii ianuarie vor fi in Capitala 15 troleibuze. Primele garnituri vor circula pe linia 61 din Sectorul 6.
„Primele 7 troleibuze Solaris au ajuns in Depoul STB Bujoreni. Maine dimineata ajung alte 2, iar pana pe 24 ianuarie vor fi in total 15 bucati la Bucuresti”, a anuntat primarul general al Capitalei.
Primaria a cumparat 100 de troleibuze noi care vor fi intra in circulatie anul acesta.
La randul sau, viceprimarul Stelian Bujduveanu a apreciat ca, „dupa mai bine de 20 de ani, Bucurestiul are de astazi si troleibuze noi”.
„Punem primele troleibuze pe linia 61, in Sectorul 6 al Capitalei. Treptat, pana in vara, cand vom receptiona ultimul troleibuz, vom dota majoritatea liniilor cu vehicule noi Solaris”, a mai viceprimarul Capitalei.
Troleibuzele fabricate in Polonia au o lungime de 12 metri, autonomie de minim 20 de kilometri, aer conditionat, rampa de acces pentru pasagerii cu mobilitate redusa, podea coborata, prize USB.
Vehiculele sunt prevazute cu sistem reincarcabil de stocare a energiei electrice, echipamente ITS cu functiile de numarare si informare a calatorilor (audio-vizuala), infotainment, supraveghere video, retea de internet wi-fi si sistem de comunicare online.
Fiecare troleibuz va avea o capacitate de 90 de calatori, dintre care 27 de locuri pe scaune.
Cele o suta de troleibuze au fost cumparate de Primaria Municipiului Bucuresti dupa ce aceasta a accesat sume nerambursabile de la Administratia Fondului pentru Mediu.