CONTROVERSE CU TRAMVAIELE NOI IN TIMISOARA – Orasul cumpara 17 tramvaie de 33 milioane de euro, dar vor fi de culoare negru-galben, si nu negru-violet

Producatorul de mijloace de transport Bozankaya a anuntat miercuri ca a semnat cu municipalitatea din Timisoara un contract ce prevede achizitia a 17 tramvaie. Valoarea totala a achizitiei este de aproximativ 33 milioane de euro, respectiv 1,9 milioane de euro pentru fiecare tramvai. Potrivit contractului, toate tramvaiele vor fi livrate la Timisoara pana la sfarsitul anului 2024.

Garniturile nu vor mai avea culoarea negru-violet, ci negru-galben, iar actuala administratie cere schimbarea culorii.

Iasi si Timisoara sunt doua dintre orasele in care deja circula tramvaie produse de compania Bozankaya.

Compania Bozankaya continua colaborarea cu municipalitatea din Timisoara prin semnarea unui contract ce prevede achizitia a 17 tramvaie. Cele 17 tramvaie vor avea o lungime de aproximativ 30 de metri, o capacitate de transport totala de 251 de locuri, podea 100% coborata si aer conditionat. Valoarea totala a achizitiei este de aproximativ 33 milioane de euro, respectiv 1,9 milioane de euro pentru fiecare tramvai”, anunta compania.

Tramvaiele, achizitionate din fonduri europene prin PNRR nu vor mai avea culoarea mov, ci vor fi livrate in galben si negru.

Tramvaiele pot functiona autonom, pe baza bateriei, fara a fi conectate la reteaua electrica, pe o distanta de pana la 70 de kilometri, fiind totodata si cea mai mare performanta realizata pana acum in istoria sistemelor de tranzit feroviar usor. 

Viceprimarul liberal al municipiului Timisoara, Cosmin Tabara, a reactionat miercuri pe pagina sa de Facebook, dupa anuntul companiei turco-germane ca va livra Timisoarei tramvaie in culorile negru si galben. Viceprimarul a atras atentia ca acestea nu sunt culorile orasului si spune ca populatia orasului ar trebui sa fie consultata privind schimbarea culorii mijloacelor de transport in comun.

Culorile Timisoarei nu sunt galben-negru! Inainte de a lua decizii privind achizitia noilor mijloace de transport, in culorile galben-negre, corect ar fi ca populatia orasului sa fi fost consultata. Culorile alb-violet reprezinta un simbol, o identificare cu Timisoara. Intrebati timisorenii si vi se va spune ca ingemanarea alb-violet inseamna o stare de spirit”, a scris Cosmin Tabata pe Facebook.

Viceprimarul mai atrage atentia ca in timp ce la Timisoara se dezbate problema culorii tramvaielor, la Oradea sunt dezvoltate proiecte cu pasaje supraterane.

Ar fi fost politicos ca macar proiectul depus de catre PNL in Consiliul Local, in urma cu 10 luni, sa fie dezbatut intr-o sedinta, pentru ca fiecare consilier sa isi exprime punctul de vedere.Nu vorbim despre critici acum, nu vorbim despre ambitii ridicole, ci vorbim despre ceea ce trebuie facut! Si, apropo, in timp ce Timisoara dezbate culoarea mijloacelor de transport, Primaria Oradea dezvolta proiecte de viitor, cu pasaje supraterane!”, mai scrie Tabara.

Potrivit contractului, toate tramvaiele vor fi livrate la Timisoara pana la sfarsitul anului 2024. Anterior, 18 dintre cele 21 de tramvaie specificate in contractul semnat in 2019 au circulat in Timisoara.

”Suntem bucurosi sa continuam colaborarea cu Primaria Timisoara. Tramvaiul cu baterie produs de Bozankaya este un vehicul de inalta calitate, alimentat cu baterie, care reprezinta o optiune mai prietenoasa cu mediul in comparatie cu tramvaiele obisnuite diesel sau electrice. Nu in ultimul rand, este echipat cu tehnologie de ultima generatie, inclusiv motoare eficiente din punct de vedere energetic si sisteme de climatizare”, a declarat Aytunc Gunay, presedintele Consiliului de Administratie al companiei Bozankaya.

Fondata in urma cu aproape trei decenii in Germania, cu o rapida extindere in Turcia, Bozankaya are o experienta in dezvoltarea si fabricarea vehiculelor ecologice pentru transportul public urban, cu economii de energie in exploatare si un nivel de zgomot redus. Bozankaya detine drepturile de proprietate intelectuala asupra vehiculelor si tehnologiei produse in centrele de cercetare din Ankara si in vastele sale unitati de productie, cu o suprafata de 100.000 mp. 

Articolul precedentNOUL TERMINAL DIN IASI E GATA – Prima cursa va avea loc in luna mai. Investitia s-a ridicat la 90 milioane euro. Aeroportul din Iasi va fi al doilea cel mai mare din Romania
Articolul următorO NOUA BUCATA DIN CENTURA BUCURESTI DESCHISA – A fost deschisa circulatia pe un nou tronson de 9 km din A0, intre DN 5 si DN 6. In anul 2024 vom putea circula pe toti cei 51 km ai A0 Sud

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.