Directorul general al Tarom, Bogdan Popescu, a demisionat din functie. Demisia ar fi fost confirmata de membrii Consiliului de Administratie al companiei, insa nu a fost anuntata oficial de companie. Bogdan Popescu fusese numit, in octombrie 2023, in functia de director general al Tarom.
”Inteleg ca si-a dat demisia. Acum este treaba Consiliului de Administratie Tarom sa se reuneasca, sa numeasca un director general plin sau un interimar si sa informeze Adunarea Generala a Actionarilor”, spun reprezentantii Ministerului Transporturilor.
Acesta este absolvent al Facultatii de Aeronave, al Facultatii de Drept din cadrul Universitatii Bucuresti si al programului EMBA Asebuss. El are o experienta de peste 25 de ani in companii de renume international, precum Shell, Metro si Microsoft. De asemenea, in anul 2021, Bogdan Popescu a ocupat functia de presedinte al Consiliului de Administratie al Avioane Craiova.
Bogdan Popescu ar fi fost plecat saptamana trecuta la Bruxelles, pentru a discuta despre modificarea planului de restructurare si aprobarea ajutorului de stat.
Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Sorin Grindeanu, si-a exprimat increderea in Bogdan Popescu ca va reusi sa repuna „pe picioare” compania si a spus ca „in 2024 vor fi semne pozitive economic in ceea ce priveste Tarom„.
„Avem un nou manager, asa cum stiti. Eu am incredere mare in dansul si sper sa reuseasca in sfarsit sa repuna pe picioare (compania – n. r). Cred ca am spus din urma cu doi ani un lucru legat de Tarom: faptul ca e nevoie de un manager care sa aiba curaj, pentru ca sustinere din partea ministerului va primi. Sa stiti ca domnul director actual da dovada de curaj si eu spun ca in 2024 vor fi semne pozitive economic in ceea ce priveste Tarom„, a sustinut ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, la iesirea de la dezbaterile pe proiectul de buget pe 2024 al ministerului, din comisiile de specialitate, reunite.
Compania Tarom a emis vineri un comunicat, in care insa nu pomeneste nimic de schimbarea conducerii, ci anunta semnarea scrisorilor de intentie pentru achizitionarea a doua noi aeronave Boeing 737 Max in leasing, cu livrare in august 2025.
”Compania Nationala de Transporturi Aeriene Romane – Tarom anunta semnarea Scrisorilor de Intentie, dupa primirea avizului Consiliului de Administratie si a Adunarii Generale a Actionarilor, pentru achizitionarea a doua noi aeronave Boeing 737 Max in leasing, cu livrare in august 2025”, anunta compania.
Demersul face parte din planul de redresare al companiei ce vizeaza, in principal, reinnoirea flotei, masuri de optimizare comerciala (lansarea orarului de vara 2024, care are in vedere deservirea mai buna a rutelor pietei interne si cresterea gradului de folosire al actualelor aeronave), sustinerea participarii Romaniei la evenimentele sportive majore ale anului 2024, masuri de eficienta organizationala si masuri de optimizare a costurilor.
Livrarea primelor doua noi aeronave, in 2025, face parte din planul asumat pe termen lung pentru modernizarea si dezvoltarea companiei.
”Performantele operationale din ultimele luni ale lui 2023 care au contribuit la consolidarea fluxului de fonduri proprii generate de companie, au convins atat Adunarea Generala a Actionarilor Tarom, care a avizat semnarea scrisorilor de intentie, cat si Consiliul Concurentei care este implicat in validarea indeplinirii de catre companie a masurilor compensatorii necesare pentru a preintampina denaturarea mediului concurential din industria aviatica, odata cu primirea ajutorului de stat in februarie 2020”, mai arata compania.
Prin securizarea celor doua aeronave, care va fi formalizata prin contractele de leasing, conditiile solicitate de Comisia Europeana pentru aprobarea ajutorului de stat pentru restructurare vor fi fost indeplinite. Comisia a fost informata despre concluzionarea discutiilor privind cele doua aeronave si implicit despre securizarea aportului de capital propriu al Tarom, ca parte a planului de restructurare.
”De asemenea, au fost clarificate ultimele intrebari ale Comisiei cu privire la planul de redresare, varianta actualizata al acestuia fiind trimisa la Bruxelles prin intermediul Ministerului Transporturilor si al Consiliului Concurentei. In acest moment Tarom intra in linie dreapta in procedura de aprobare de catre Comisia Europeana a planului de redresare al companiei, indeplinind conditiile necesare pentru a beneficia de ajutorul de restructurare”, precizeaza compania.
Compania Nationala de Transporturi Aeriene Romane – Tarom a fost infiintata in anul 1954 si isi desfasoara activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor, fiind membra a Aliantei SkyTeam din 25 iunie 2010.
Transportatorul National al Romaniei detine o flota de 18 aeronave si are in portofoliul sau un numar de 70 de destinatii operate cu aeronave proprii sau deservite de partenerii sai code share. Din anul 1993, Tarom este companie membra a Asociatiei Internationale a Transportatorilor Aerieni (IATA).