SE RELANSEAZA LICITATIA PENTRU TRENURILE PE HIDROGEN – Cele 12 trenuri pe hidrogen costa 2,5 miliarde lei

Autoritatea pentru Reforma Feroviara relanseaza licitatia pentru achizitia celor 12 trenuri pe hidrogen, destinate transportului feroviar de calatori. Valoarea achizitiei este cuprinsa intre 1.596.354.562 lei fara TVA si 2.468.146.243 lei fara TVA, in functie de durata serviciilor conexe contractului – 15, respectiv 30 de ani, iar durata contractului va fi de 215 luni.

Durata serviciilor pentru mentenanta si reparatii, prevazuta in contract este de 15 ani, cu posibilitatea suplimentarii perioadei cu inca 15 ani, prin act aditional.

Autoritatea pentru Reforma Feroviara (ARF) informeaza ca pe 26 decembrie 2023 a fost publicat in platforma SEAP anuntul nr. CN1062968 privind achizitia a 12 automotoare in tractiune electrica pe baza de pile de combustie cu hidrogen, destinate transportului feroviar de calatori, precum si achizitionarea serviciilor de mentenanta si reparatii a acestor automotoare, necesare functionarii respectivelor automotoare.

Finantarea proiectului este asigurata prin Planul National de Redresare si Rezilienta, „Componenta 4 – Transport sustenabil” si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.

In data de 7 noiembrie 2023, procedura de licitatie anterioara a fost anulata de ARF, pentru ca singura oferta depusa, a asocierii Alstom-Linde Gaz, a fost declarata neconforma.

ARF precizeaza ca, in cadrul acestei noi proceduri de achizitie finantata cu fonduri PNRR, ARF a facut cateva modificari ale strategiei de achizitie, si anume:

  1. Achizitia serviciilor de alimentare cu hidrogen a trenurilor se va realiza printr-o procedura de atribuire separate, iar furnizorul automotoarelor in tractiune electrica pe baza de pile de combustie cu hidrogen va asista ARF in elaborarea specificatiilor tehnice, astfel incat serviciile de alimentare sa fie coordonate cu caracteristicile tehnice ale trenurilor si caracteristicile de exploatare.
  2. Cerinta privind disponibilitatea RE-H in perioada de garantie si in perioada de mentenanta a fost modificata (o cerinta de minim 90% fata de minim 98% anterior), pentru a se lua in considerare aspectele inca inovative ale tehnologiei.
  3. Numarul minim de locuri pe scaune a fost redus de la 140 de locuri la 120 de locuri, tinandu-se cont de trenurile real produse si autorizate sau in curs de autorizare in Europa; un numar suplimentar fata de cerinta minima fiind punctat in cadrul cadrul evaluarii ofertelor la componenta de calitate.
  4. Au fost efectuate corecturi bazate pe observatiile primite, atat in derularea anterioara a procedurii, cat si in celelalte proceduri de achizitii de trenuri.

Cele 12 automotoare vor fi utilizate pe urmatoarele linii neelectrificate:

1. Bucuresti – Pitesti.

2. ⁠Bucuresti – Aeroportul International Henri Coanda.

3. ⁠Bucuresti – Targoviste.

4. ⁠Bucuresti – Pitesti – Slatina – Craiova.

5. ⁠Pitesti – Curtea de Arges.

Materialul rulant achizitionat de catre ARF in cadrul acestui proiect se pune la dispozitia operatorilor de transport feroviar de calatori in cadrul CSP 2022-2032, in conformitate cu prevederile Metodologiei de alocare a materialului rulant nou achizitionat”, precizeaza ARF.

Criteriul de atribuire este dat de cel mai bun raport calitate-cost. Factorii de evaluare si ponderea acestora sunt: 70% – Componenta financiara; 30% – Componenta calitate, din care:

  • 8% – plusvaloarea – se vor puncta ofertele ce cuprind un numar suplimentar de locuri peste cerinta minima de 120 locuri, cu conditia pastrarii raportului locuri pe scaun/in picioare si a celorlalte norme de siguranta si confort specificate in caietul de sarcini;
  • 12% – programul de livrare – Termenul de livrare este de maximum 45 de luni de la data semnarii contractului. Ofertele care vor contine un termen de livrare mai mare de 45 luni vor fi considerate neconforme. Ofertele care vor contine un termen de livrare mai mic de 35 luni nu se vor puncta suplimentar. Modul de punctare pentru oferte cu un numar intermediar de luni pentru livrarea PU, poate fi consultat in anuntul de atribuire.
  • 10% – disponibilitatea RE-H in perioada de garantie si in perioada de mentenanta.

Orice operator economic are dreptul de a participa la procedura de atribuire in calitate de ofertant individual ori in comun cu alti operatori economici, inclusiv in forme de asociere temporara constituite in scopul participarii la procedura de licitatie.

Termenul de depunere a ofertelor este 26 ianuarie 2024, ora 15.00.

Articolul precedentDRUM EXPRES CRAIOVA-PITESTI – Inca 32 de km de drum expres au fost inaugurati. Se circula pe 71,6 km de drum expres, intre Robanesti si Colonesti
Articolul următorCEL MAI IMPORTANT LOT DIN AUTOSTRADA DE CENTURA A CAPITALEI SE DA IN TRAFIC IN 2024 – Grecii de la AKTOR toarna asfaltul pe Lotul 3 de la A0

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.