CFR ANUNTA RIDICAREA RESTRICTIILOR DE VITEZA IN MAI MULTE GARI DIN TIMISOARA – Investitiile depasesc 23 milioane lei

CFR anunta investitii de 23,11 milioane lei pentru ridicarea restrictiilor de viteza in statiile Bretea Streiului, Pui, Valea Cernei, Timisoara Nord, Timisoara Est.

SRCF Timisoara are in derulare la ora actuala lucrari de intretinere si reparatii pentru imbunatatirea conditiilor de circulatie intre statiile Crivadia – Merisor – Banita, pe linii directe din statiile Bretea Streiului, Crivadia, Pui, Valea Cernei, Timisoara Nord, Timisoara Est, Curtici si lucrari de reparatii capitale la podul peste calea ferata, de la km 72+866, situat intre statiile Banita – Petrosani”, anunta compania.

Alocarea financiara este de 23,11 milioane lei, cu bani din fonduri bugetare.

LUCRARI IN EXECUTIE:

  • reparatii curente linii si aparate de cale
  • inlocuire de sina/traverse in linie curenta, pe linii din statii
  • reparatii pod CF
  • montare aparate noi de cale
  • ciuruire mecanizata a prismei de piatra sparta
  • buraj/profilare mecanizata/stabilizare dinamica
  • inlocuire dale si turnare covor asfaltic, in zona trecerilor la nivel

Crivadia – Merisor – Banita (fir 2): inlocuire traverse de lemn necorespunzatoare cu traverse de beton cu prindere elastica, lucrari de buraj mecanizat, km 60+390-km 60+700 si km 66+310-66+610 .

Statia Bretea Streiului (fir 1 si 2): inlocuire aparate de cale, traverselor de lemn si beton, Jil-uri, completare cu pietra sparta, km 21+920 – 23+250

Statia Crivadia (fir 1 si 2 ): inlocuire macazuri, traverse de beton, traverse speciale pentru aparatele de cale, traverse lemn normale, material marunt de cale si piatra sparta, km 56+050-57+185

Statia Pui (fir 1 si 2): inlocuire aparate de cale, piese metalice necorespunzatoare, realizarea stratului de repartitie din balast pe zona aparatelor de cale si a panourilor de cale adiacente acestora, inlocuire traverse pe toate aparatele de cale, inlocuire traverse de beton necorespunzatoare, refacerea continuitatii tipului de sina, prin inlocuirea sinei tip 49 cu tip 60 si introducerea cupoanelor de tranzitie 60/49, inlocuirea JIL-urilor, km 43+300-43+600, linia 4 abatuta si inlocuire dale TN

Statia Valea Cernei: inlocuire traverse speciale de lemn din componenta aparatelor de cale, inlocuirea traverselor aflate pe panourile adiacente aparatelor de cale, montare aparate de cale noi pe traverse beton, inlocuirea JIL-urilor, realizarea stratului de repartitie din zona aparatelor de cale si a panourilor adiacente, strat nou de piatra sparta, km 393+000-394+200, linia I directa

Statia Timisoara Nord: inlocuire traverse de lemn necorespunzatoare cu traverse de lemn noi impregnate, respectiv cu traverse de beton noi cu prindere elastica pe curbele dupa aparatele de cale, lucrari de buraj mecanizat

Statia Timisoara Est: inlocuire traverselor de lemn necorespunzatoare cu traverse de lemn noi impregnate pe diagonale, traverse de beton noi cu prindere elastic, inclusiv pe curbele dupa aparatele de cale, lucrari de buraj mecanizat

Statia Curtici: inlocuire traverse de lemn speciale pentru aparate cale si a traverselor din lemn normale pe curbele dupa aparatele de cale, inlocuire macazuri

Banita – Petrosani: reparatii capitale pod km 72+866

REPARATII FINALIZATE

Statia Pui (fir 1 si 2), km 44+100 – 44+600: inlocuire bretea, inlocuire TDJ, aparate de cale simple cu aparate de cale montate pe traverse de beton, traverse lemn necorespunzatoare, dale la TN, buraje

Baru Mare – Crivadia (fir 1 si 2), km 51+050-55+000: inlocuire traverse lemn, aparate de cale, sina, buraje

Cornutel Banat – Resita Nord, km 19+450 – 22+300: inlocuire traverse de lemn necorespunzatoare, cu traverse de beton cu prindere elastica, buraj mecanizat

Statia Baile Herculane, linia I direct: inlocuire aparate de cale, traverse normale necorespunzatoare cu traverse beton, introducerea de cupoane de tranzitie, inlocuire JIL-uri, inlocuirea stratului de piatra sparta, lucrari de evacuare a pamantului din Cap Y

Scopul lucrarilor de intretinere/reparatii:

  • cresterea vitezei, a gradului de confort si a sigurantei feroviare/rutiere
  • cresterea capacitatii de exploatare
  • ridicarea restrictiilor de viteza
  • evitarea introducerii de restrictii de viteza, prin aducerea liniilor in parametrii proiectati

Punctul feroviar de frontiera CAMPULUNG LA TISA, redeschis dupa 15 ani

De asemenea, regionala SRCF Cluj a redeschis astazi, 15 noiembrie, punctul feroviar de frontiera CAMPULUNG LA TISA, pentru reluarea circulatiei feroviare la granita cu Ucraina, pe relatia TERESVA (UZ) – CAMPULUNG LA TISA (CFR).

In anul 2007 a circulat ultimul tren de calatori intre Ucraina si Romania, prin cele doua puncte de frontiera Teresva (UZ), respectiv Campulung la Tisa (CFR).

Pe 12 octombrie, SRCF CLUJ a redeschis punctul feroviar de frontiera VALEA VISEULUI, care permite reluarea circulatiei trenurilor de calatori la granita cu Ucraina, pe linia cu ecartament larg Berlibas (UZ) – Valea Viseului (CFR).

SRCF Cluj continua programul de reparatii la infrastructura feroviara, lucrari care au drept scop fluidizarea traficului feroviar transfrontalier pe relatia direct Teresva (UZ) – Campulung la Tisa (CFR) – Sighetu Marmatiei – Bocicoi – Valea Viseului (CFR) – Berlibas (UZ), in prezent fiind in derulare reparatiile pe linia cu ecartament larg Campulung la Tisa – Sighetu Marmatiei, respectiv Sighetu Marmatiei – Valea Viseului (ecartament mixt), lucrari estimate a se finaliza pana la finalul anului”, mai arata compania.

De la inceputul anului, odata cu izbucnirea conflictului din Ucraina, CFR SA a depus eforturi sustinute pentru a face fata cresterii capacitatii transportului feroviar de calatori si de marfa, inregistrat atat in punctele de frontiera de la granita cu Ucraina (Valea Viseului, Halmeu si Vicsani), dar si cele de la granita cu Republica Moldova (Cristesti Jijia, Socola, Falciu si Galati Larga), prin lucrarile executate in regie proprie, lucrari care au avut drept scop atat reluarea traficului feroviar pe linii CF (ecartament larg/ecartament normal) inchise cu ani in urma, dar si imbunatatirea conditiilor de tranzitare si de manevra pe liniile din statiile de cale ferata.

Lucrari finalizate de CFR SA in zonele feroviare de frontiera:

  • STATIA DE FRONTIERA VALEA VISEULUI – granita cu UZ: redeschisa larg Valea Viseului (CFR) – Berlibas (UZ), linie cu ecartament
  • STATIA DE FRONTIERA HALMEU – granita cu UZ: redeschise 4 linii CF (2 linii cu ecartament larg si 2 linii cu ecartament normal); consolidare 16 linii CF (ecartament normal/ecartament larg); consolidare 47 de aparate de cale

STATIA DE FRONTIERA VICSANI – granita cu UZ: redeschise 13 linii CF (6 linii cu ecartament normal, 7 linii cu ecartament larg).

STATIA DE FRONTIERA FALCIU – granita cu CFM: redeschisa linia CF Zorleni – Falciu – Falciu Frontiera

 STATIA DE FRONTIERA CRISTESTI JIJIA – granita cu CFM: redeschise 5 linii CF (3 linii cu ecartament larg si 2 linii cu ecartament normal)

STATIA DE FRONTIERA SOCOLA – granita cu CFM: redeschise 2 linii CF (ecartament larg si ecartament normal)

STATIA DE FRONTIERA GALATI LARGA – granita cu CFM: redeschise 2 linii CF, respectiv linia CF Galati Larga Ana – Galati Bazin – Galati Marfuri – Port Docuri (ecartament larg) si linia CF Siloz Port Docuri – Galati Marfuri – Galati Calatori (ecartament normal)

Articolul precedent9,4 MILIOANE DE PASAGERI AU TRANZITAT AEROPORTURILE CAPITALEI IN ACEST AN – Traficul isi revine usor si ar putea ajunge la 9,7 milioane pasageri in acest an
Articolul următorO NOUA AUTOSTRADA INTRE UNGARIA SI UCRAINA – Ungaria si Ucraina vor solicita finantare de la Uniunea Europeana pentru extinderea infrastructurii rutiere

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.