Drumul expres Bucuresti – Targoviste are un traseu stabilit pentru proiectare la faza studiului de fezabilitate aprobat in comisia tehnico-economica (CTE) a CNAIR, anunta secretarul de stat in Ministerul Transporturilor, Ionut Savoiu. In cel mai fericit scenariu, drumul ar putea fi gata pana in anul 2028.
Drumul expres va scurta timpul de deplasare catre capitala, catre aeroportul Otopeni, va devia traficul de tranzit din localitatile situate pe DN71, DN1A si DJ 711, va face jonctiunea intre DX Gasti Ploiesti si autostrada ocolitoare a capitalei A0.
”Asa cum anuntasem in timpul dezbaterii publice ne-am incadrat in termenul asumat si DX Bucuresti – Targoviste are un traseu stabilit pentru proiectare la faza studiului de fezabilitate aprobat in CTE al CNAIR. De acum inainte toate planurile urbanistice generale si zonale de pe traseu vor tine cont de restrictiile impuse de acest proiect de infrastructura nationala iar proiectantul general poate rece la finalizarea studiului de fezabilitate si obtinerea avizelor aferente acestuia. In ciuda unor voci pe zi ce trece mai izolate si dezolante, care prevedeau abandonarea acestui proiect de catre actuala echipa de la MTI, proiectul propus de Corneliu Stefan in campania de la alegerile din 2020 merge inainte!”, anunta secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Ionut Savoiu.
Vor urma etapa studiilor de teren, finalizarea studiului de fezabilitate cu obtinerea tuturor avizelor necesare aprobarii indicatorilor tehnico-economici in cursul anului 2024, aprobarea investitiei prin HG, expropierile si contractarea lucrarilor apoi autorizarea, proiectarea tehnica si executia lucrarilor.
”Pot previziona ca daca nu apare nimic impredictibil care sa intarzie acest proiect este posibil ca pana prin 2028 sa avem un drum rapid catre Bucuresti. Drumul expres va scurta timpul de deplasare catre capitala, catre aeroportul Otopeni, va devia traficul de tranzit din localitatile situate pe DN71, DN1A si DJ 711, va face jonctiunea intre DX Gasti Ploiesti si autostrada ocolitoare a capitalei A0, va creste siguranta circulatiei, confortul calatoriei si capacitatea de transport rutier. Pe langa toate aceste efecte benefice directe cred ca poate cel mai important este faptul ca o zona mai putin urbanizata a judetului nostru, dar pitoreasca si poate inca nedescoperita suficient, devine mai accesibila, astfel va avea sansa sa prinda viata si sa intre intr-o noua etapa de dezvoltare economica”, adauga Savoiu.
Drumul Expres Bucuresti-Targoviste ,,Valahia Expres” a intrat in etapa realizarii Studiului de Fezabilitate pe 9 ianuarie 2023.
Compania de Drumuri a semnat in ianuarie cu turcii de la Esta contractul de proiectare si executie pentru modernizarea tronsonului Baldana-Targoviste de pe DN 71, sosea care strabate mai multe localitati dambovitene.
Savoiu explica atunci decizia de a relua proiectul DN 71 cu largirea soselei la 4 benzi in localitati prin faptul ca proiectul era matur, avea fonduri europene, iar pana construirea soselei de mare viteza Bucuresti-Targoviste, soseaua actuala nu mai facea fata volumului de trafic. Astfel, cele doua proiecte, modernizarea DN 71 si ”Valahia Expres” pot merge in paralel.
”Dezvoltarea accelerata a sistemului romanesc de autostrazi si drumuri expres nu trebuie sa afecteze negativ modernizarea si reabilitarea actualei retele de drumuri nationale mai ales acolo unde aceste proiecte au ajuns la maturitate. La doi ani dupa o decizie abuziva care nu a tinut cont de existenta finantarii europene aprobate pentru modernizarea DN71 intre Targoviste si Baldana, exista in sfarsit un contract de proiectare si executie cu termene clare si conditii tehnice bine precizate pentru cel mai important proiect de infrastructura rutiera din judet. Pe drumul critic al realizarii acestui proiect urmeaza cateva pietre de hotar importante pentru anul 2023: emiterea ordinului de incepere pentru faza de proiectare, elaborarea proiectului tehnic si obtinerea avizelor, aprobarea exproprierilor, emiterea autorizatiei de construire. Modernizarea DN 71 intre Targoviste si Baldana insemna inainte de toate cresterea capacitatii si sigurantei transportului rutier catre Bucuresti pentru o mare parte din populatia judetului care locuieste in centru si nordul acestuia. In concluzie reducerea timpului in trafic pentru cetateni, transportatori si mai putine accidente cu victime. Relocarea utilitatilor din zona de siguranta si amenajarea zonelor adiacente drumului vor avea impact pozitiv asupra ambientului urban al localitatilor traversate”, spunea secretarul de stat Ionut Savoiu, la acel moment.