PROIECTANT PENTRU DRUMUL DE MARE VITEZA BOTOSANI-SUCEAVA – Consitrans a castigat licitatia de 14,2 milioane lei fara TVA

A fost desemnat proiectantul drumului de mare viteza Botosani – Suceava. Asocierea de firme condusa de catre Consitrans a castigat licitatia privind realizarea documentatiei tehnice in vederea construirii drumului de mare viteza Botosani – Suceava, unul dintre cele mai ambitioase proiecte din Regiunea de Nord-Est.

Valoarea contractului este 14.277.760,16 lei fara TVA. Fondurile sunt asigurate din Programul de Transport 2021-2027 in proportie de 98%, iar cele patru autoritati locale vor contribui, in parti egale, pentru asigurarea cofinantarii de 2%, anunta Consiliul Judetean Botosani.

Drumul de mare viteza Botosani – Suceava va fi unul nou, care va pleca din apropierea Aeroportului Salcea, din A7, si va merge prin spatele localitatilor Dumbraveni – Hutani – Vladeni – Baisa, pana in zona Manastirea Doamnei unde va descarca traficul in viitoarea centura a municipiului Botosani. Acesta va scurta la 20 de kilometri distanta dintre Salcea (Autostrada A7) si viitoarea centura a municipiului Botosani.

Implementarea acestuia a unit intr-un parteneriat cu Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere administratiile locale din cele doua judete: consiliile judetene si primariile municipiilor resedinta, anunta CJ Botosani.

Ne bucuram ca acest proiect ambitios pe care l-am promovat alaturi de colegii de la Primaria Botosani, Consiliul Judetean Suceava si Primaria Suceava prinde contur. Este un proiect foarte important pentru regiunea noastra, un adevarat pasaport pentru dezvoltare. Chiar daca la inceput putini au fost cei care au crezut in el, am demonstrat ca prin implicarea echipei de proiect am reusit sa finalizam o prima etapa importanta. Este mult de munca, dar avem determinarea de a realiza cat mai repede documentatia tehnica. Sper ca asocierea de firme castigatoare sa arate aceeasi determinare si sa realizeze acest proiect in termenii impusi de contract pentru a face si pasul urmator: executia propriu-zisa a drumului”, a declarat Doina Federovici, presedintele Consiliului Judetean Botosani, care a tinut sa multumeasca unitatii de implementare a proiectului formata din specialistii celor doua consilii judetene, „care au conlucrat foarte bine in cadrul acestui proiect generos pentru Botosani si Suceava”.

Realizarea documentatiei tehnice presupune efectuarea studiului de fezabilitate (14 luni), obtinerea autorizatiei de constructie (3 luni), executarea proiectului tehnic si a detaliilor de executie (3 luni), intocmirea documentatiei suport si asistenta acordata pentru depunerea si sustinerea aplicatiei de finantare, precum si pregatirea documentatiei de atribuire a contractului de executie lucrari (3 luni) si 24 de luni pentru realizarea lucrarilor de construire.

Cele patru autoritati locale, in parteneriat cu CNAIR, au preluat si executia lucrarilor pentru ca proiectul sa fie implementat cat mai repede.

In momentul de fata drumul este prevazut cu doua benzi pe sens si separator de sens, cu o limita de viteza de 120 de kilometri pe ora, dar noi facem toate demersurile necesare pentru a-l transforma intr-un sector de autostrada, ca o continuare pentru A7, asa cum s-a intamplat si cu sectorul Pascani – Suceava. Avem sprijinul Ministerului Transporturilor si al reprezentantilor CNAIR. Argumentele sunt de partea noastra, mai ales ca exproprierile de terenuri se vor face pentru regimul de autostrada. Diferenta intre cele doua tipuri de drum de mare viteza consta in faptul ca autostrada prevede si banda de urgenta, iar limita maxima de viteza este de 130 de kilometri la ora”, a conchis Doina Federovici.

Articolul precedentDEZBATERE LA PALATUL PARLAMENTULUI – Lipsa autostrazilor ne costa zeci de milioane de euro lunar (Video)
Articolul următorLUCRARILE LA PODUL GRANT SUNT IN GRAFIC – In martie se da drumul la circulatie

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.