CNAIR a semnat 3 noi contracte pentru proiectarea si constructia a inca 60,52 km de autostrada. Este vorba de tronsoanele 1 si 2 ale autostrazii Sibiu-Fagaras (parte a A13) si de sectiunea Suplacu de Barcau – Chiribis din Autostrada Transilvania, anunta directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.
Cele 3 contracte au o valoare insumata de 4,31 miliarde de lei (fara TVA) si sunt finantate prin Programul Transport (PT).
Sectiunea Suplacu de Barcau – Chiribis, in lungime de 26,35 km, va fi construita de un antreprenor roman, Constructii Erbasu SA, care trebuie sa finalizeze proiectarea si executia acestei sectiuni din autostrada Transilvania in maximum doi ani de la emiterea ordinului de incepere. Acesta este de altfel primul contract pentru constructie autostrada al constructorului roman Erbasu.
Contractul in valoare de 884,123 milioane de lei, fara TVA, este finantat din Programul Transport (PT).
In cadrul acestui contract este prevazuta si constructia a 8 poduri, 8 pasaje si 3 viaducte.
Proiectarea si constructia celor 68,04 km de autostrada dintre Sibiu si Fagaras a fost atribuita antreprenorului turc Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS, care are la dispozitie 12 luni pentru proiectarea si 36 de luni pentru executia lucrarilor de constructie a acestei autostrazi.
Constructorul turc va construi integral autostrada Sibiu- Fagaras.
Tronsonul 1: Boita (Autostrada Sibiu-Pitesti) – Avrig-Marsa (DJ 105G) in lungime de 14,25 km are o valoare de 1,89 miliarde lei fara TVA;
Tronsonul 2: Marsa (DJ105G) – Arpasu de Jos (DN1) in lungime de 19,92 km are o valoare de 1,54 miliarde de lei, fara TVA.
Ambele tronsoane trebuie sa fie construite in 48 de luni (12 luni proiectare, 36 de luni executie).
Acelasi antreprenor turc construieste tronsoanele 3 (Arpasu de Jos – Sambata de Sus) cu o lungime de 17,61 km si 4 (Sambata de Sus – Municipiul Fagaras) in lungime de 16,26 km ale acestei autostrazi dar si un drum de legatura cu DN1, in lungime de 5,6 km.
”Pana la finalul anului 2027, conform termenelor contractuale, trebuie sa fie pusi in circulatie toti cei 68,04 km ai autostrazii Sibiu – Fagaras”, apune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Contractele pentru proiectarea si constructia tronsoanelor 3 (Arpasu de Jos (DN1) – Sambata de Sus (DJ 105B) (17,61 km) si 4 (Sambata de Sus (DJ 105B) – Municipiul Fagaras (16,26 km) si drum de legatura cu DN1 (5,6 km) au fost semnate anterior cu acelasi constructor turc in data de 16.08.2023 si respectiv 20.09.2023.
Si finantarea acestor contracte este asigurata din Programul Transport.
”De astazi, depasim 800 km de autostrada si drum expres cu contract de executie lucrari, prin semnarea a inca trei contracte care insumeaza peste 60 km, dintre care doua pentru Autostrada Sibiu-Fagaras A13 si un contract pentru Autostrada Transilvaniei A3”, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.
Asadar, astazi au fost semnate contractele de executie lucrari pentru ultimele doua din patru tronsoane ale Autostrazii Sibiu-Fagaras, care va face legatura intre Sibiu si Bacau, cu constructorul turc Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS, dupa cum urmeaza:
- Tronsonul 1 Boita (Autostrada Sibiu-Pitesti) – Avrig-Marsa (DJ 105G), care prevede constructia a:
- 14,25 km lungime
- 6 viaducte, cel mai lung avand o lungime de 911 metri
- 17 poduri
Valoarea contractului este de 1,89 miliarde de lei, fara TVA, sursa de finantare fiind asigurata din Programul Transport.
Durata contractului este de 48 luni, din care 12 luni reprezinta perioada pentru proiectare, iar 36 luni reprezinta perioada pentru executia lucrarilor.
- Tronsonul 2 Avrig-Marsa (DJ 105G) – Arpasu de Jos (DN1), care prevede constructia a:
- 19,9 km lungime
- 21 poduri
- 4 viaducte
Valoarea contractului este de 1,54 miliarde de lei, fara TVA, sursa de finantare fiind asigurata din Programul Transport.
Durata contractului este de 48 luni, din care 12 luni reprezinta perioada pentru proiectare, iar 36 luni reprezinta perioada pentru executia lucrarilor.
”Astfel, avem acum cea de-a patra autostrada in executie integral, dupa Autostrada Moldovei A7, Autostrada Bucurestiului A0 si Autostrada Sibiu-Pitesti A1”, afirma Scriosteanu.
Tot de astazi, constructorul roman Erbasu are primul contract la nivel de autostrada pe care il vor gestiona, respectiv pentru sectiunea Suplacu de Barcau-Chiribis a Autostrazii Transilvania A3, care prevede constructia a:
- 26,35 km lungime
- 3 viaducte
- 8 pasaje
- 8 poduri (din care unul in lungime de 1.650 m peste lacul de acumulare de la km 6+655)
Valoarea contractului este de 884,12 milioane lei, fara TVA, iar sursa de finantare este asigurata din fonduri europene nerambursabile prin Programul Transport
Durata contractului este de 24 luni, din care 6 luni reprezinta perioada de proiectare si 18 luni perioada de executie
”Speram ca, odata cu executia lucrarilor pe aceasta sectiune de autostrada, constructorul roman sa confirme si sa continue cu construirea de drumuri de mare viteza in Romania”, adauga el.