BOTOSANI VA AVEA CENTURA OCOLITOARE – Drumul va avea 10 km si va costa 341 milioane lei

Ministerul Transporturilor pregateste constructia centurii orasului Botosani. Potrivit unui proiect de Hotarare a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici aferenți obiectivului de investiții ”Soseaua de Centura a Municipiului Botosani”, județul Botosani, valoarea totala a investiţiei (inclusiv TVA) este de 341.282.000 lei.

Lungimea totala a variantei de ocolire a Municipiului Botosani este de aproximativ 10,092 km.

Durata de execuție a drumului este de doi ani.

Finanțarea obiectivului de investiție se realizeaza din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport (P.T.) 2021-2027 si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinație, precum si din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

Drumul se incadreaza in clasa tehnica III cu doua benzi de circulație, arata proiectul.

Pe langa beneficiile economice pe care le va genera, construcţia drumului, va genera efectele pozitive asupra gradului de ocupare a forţei de munca care se estimeaza la un numar de 530 angajaţi pentru perioada execuţiei si poate atrage forța de munca locala.

Este totodata prevazuta constructia a 17 podete, transversal de traseul variantei/centurii de ocolire.

Autoritatile locale – ADI Botosani au optat pentru promovarea in cadrul Studiului de Fezabilitate a variantei de traseu 2c care a obținut cel mai bun punctaj.

Traseul este imparțit in trei sectoare astfel:

– Sectorul 1 cuprins intre intersecția cu DN 29 (inceput proiect) si intersecția cu DJ 207N – traseu drum nou;

– Sectorul 2 cuprins intre intersecția cu DJ 207N si intersecția cu DJ 208C -traseu drum nou;

– Sectorul 3 aflat pe DJ 208C, inclusiv sensul giratoriu format de intersecția intre DJ 208C, Soseaua Iasiului si DN 28B – traseu de drum existent care presupune modemizarea DJ 208C.

Au fost studiate doua variante de realizare a pasajului si s-a optat pentru avizarea Variantei 1 – soluția cu pasaj avand suprastructura din grinzi de beton armat simplu rezemate.

Varianta 1- soluția cu pasaj avand suprastructura din grinzi prefabricate din beton armat simplu rezemate, avand valoarea estimata: 341.282.487,87 lei cu T.V.A./69.356.492 euro, din care C+M: 279.678.170,23 cu T.V.A./ 56.837.069,97 euro, pentru 1 euro = 4,9207/15.03.2023;

Traseul in plan:  se desprinde din DN 29 la km 34+125, partea dreapta, printr-o intersecție de tip sens giratoriu, are orientare pe la sud-vest de municipiul Botosani. De la km 0+800 si pana la km 1+200 traseul traverseaza denivelat cu un pasaj de aproximativ 229 metri un drum de acces si un drum de exploatare care asigura legatura intre drumul comunal DC 60A si DC 59.

Traseul se intersecteaza cu 2 drumuri județene, respectiv DJ 207N la km 6+478 si DJ 208C la km 9+131, iar intre km (2+950 – 4+950) se desfasoara paralel cu drumul comunal DC 60A. Finalul traseului se regaseste la km 71+380 pe drumul național DN28.

Sistemul actual al cailor de comunicație rutiere al Municipiului Botosani si al zonei periurbane este astazi incomplet in raport cu tipul de trafic de tranzit, in special cu cel al traficului greu catre direcțiile Iasi si Suceava.

Municipiul Botosani este situat pe traseul DN 29, DN 28 B si DN 29 D, incadrate ca drumuri Europene sub denumirea E 58.

In prezent, tranzitarea Municipiului Botosani, prin zona de sud, se realizeaza prin intravilanul Municipiului Botosani, pe traseul Bulevardului Mihai Eminescu, pe strada Petru Rares (ingreunand traficul auto), pe strada Maior Ignat, cu carosabil ingust si cu perturbarea masiva a zonei (cartier de locuințe), apoi pe strada Kogalniceanu si Pacea (asa numitul Ocolitor Pacea), iesirea fiind la sensul giratoriu Sucevei-Poligon ACR (iesire aglomerata si care va deveni foarte aglomerata dupa deschiderea Parcului de Agrement Cornisa).

Din cauza faptului ca municipiul este tranzitat de 3 drumuri naționale care au funcțiuni de strada, noile valori ale traficului greu si de tranzit conduc la ambuteiaje, reducerea timpului de parcurs, poluare fonica si noxe.

Obiectivul principal al proiectului il reprezinta construirea unui drum de centura care sa asigure legatura intre drumul european E 85/DN 29 Suceava -Botosani si drumul european E 85/ DN 28 B Iasi – Botosani, pentru scoaterea traficului greu si de tranzit din interiorul municipiului care este traversat de DN 29, DN 28B si DN 29D.

Valorile traficului de perspectiva pentru anul 2040 sunt cuprinse intre 5.340 -11.614 MZA (Media Zilnica Anuala a Traficului).

Pentru promovarea obiectivului de investiții a fost incheiat un Parteneriat de implementare semnat intre Asociația de Dezvoltare Intercomunitara „Zona Metropolitana Botosani’’, cu nr. 283/28.12.2021, si CNAIR SA, cu nr. 92/105714/28.12.2021.

Lucrari de colectare a apelor pluviale: sunt prevazute sanțuri sau rigole carosabile din beton de ciment pe intreaga varianta de ocolire; rigole de acostament si casiuri de descarcare pana la santul de la piciorul taluzului in cazul rambleelor, pentru a impiedica scurgerea directa a apelor pluviale pe taluz; dispozitive de epurare a apelor colectate de sanțuri amplasate in zonele de deversare a sanțurilor in emisari. Evacuarea apelor pluviale din sanțurile si rigolele drumului, se va face in emisarii existenți (canale) si in bazine de retenție; podețe din beton monolit casetate sau din elemente prefabricate cu deschideri de 2 m – 5 metri. Pentru continuitatea sanțurilor in zona drumurilor existente sau relocate s-au prevazut podețe cu deschideri adecvate care sa preia debitele de apa necesare de tipul celor tubulare cu diametrul intre 500-1.000 mm.

Pentru protecția mediului, vor fi montate panouri fonoabsorbante. Pentru impiedicarea accesului animalelor in zona drumului, s-au prevazut imprejmuiri sub forma unor panouri din gard metalic bordurat din plasa zincata Lxl (2,5 x 2) m.

S-a mai prevazut cate un spaţiu de parcare pe fiecare parte a drumului la km 3+375 pentru oprire si staţionare, fiecare cu o suprafața de 5.000 mp.

Articolul precedentPASAJ SUBTERAN DE 59 MILIOANE LEI – A demarat licitatia pentru realizarea unui nou pasaj subteran in Oradea
Articolul următorTRANZACTIE URIASA IN AVIATIE – Turkish Airlines vrea sa cumpere 355 de avioane Airbus

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.