Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a verificat situatia lucrarilor de pe santierele Drumului Expres Craiova- Pitesti (DEx 12) si a variantei ocolitoare Craiova Sud. Daca pe drumul expres lucrarile sunt in termen, centura Craiova Sud este doar jumatate construita, desi trebuia sa fie finalizata in prima parte a anului viitor. Constructorul risca penalizari.
Cel mai avansat este Tronsonul 3 al Drumului Expres Craiova Pitesti, care anul acesta poate fi dat in circulatie. Sunt 31,75 km care se vor adauga celor 39,85 km ai Tronsonului 2, pe care se circula inca de anul trecut. Constructorul roman este bine mobilizat si a ajuns deja la un stadiu fizic de 86%, spune Grindeanu.
Ministrul afirma ca Lotul 3 al Drumului Expres Craiova-Pitesti va fi deschis de Craciun.
Si lucrarile de pe Tronsonul 4 evolueaza bine, iar stadiul fizic si se apropie de 50%, spune ministrul.
Finalizarea lucrarilor si deschiderea circulatiei pe acest tronson este posibila in 2024.
Pe cele doua tronsoane lucreaza acelasi constructor roman, UMB a omului de afaceri Dorinel Umbrarescu, care a realizat si Tronsonul 2 al DEx 12, aflat acum in circulatie. Tronsonul 2, realizat tot de UMB, a fost dat in folosinta in cursul anului trecut.
Pe Tronsonul 1 al Drumului expres Craiova- Pitesti, constructorul turc a demarat lucrarile organizatorice in vederea finalizarii constructiei celor 17,7 km (Craiova – Robanesti). Termenul contractual este de 18 luni, dar antreprenorul si-a asumat o buna mobilizare si finalizarea lucrarilor pana la sfarsitul anului viitor.
Tronsonul 1 este primul inceput, insa aproape abandonat de firma italiana Tirrena Scavi, contractul fiind intre timp reziliat si reatribuit unui consortiu de firme: Ozaltin – Strade Bauuternehmung SRL.
”Daca se mentine ritmul actual de lucru, la finalul anului 2024 vom putea circula pe toti cei 121 km ai Drumului Expres Craiova – Pitesti. Din pacate, nu pot sa am cuvinte de apreciere pentru lucrarile de pe santierul Variantei Ocolitoare Craiova Sud (DN56- DN55- DN6). Antreprenorul italian este in intarziere si este slab mobilizat, iar lucrarile sunt la un stadiu fizic de doar 52%, desi acestea aveau termen contractual de finalizare anul 2023! Atrag atentia constructorului ca trebuie sa se mobilizeze urgent si sa finalizeze constructia celor 9,8 km ai centurii sud cat mai repede. In caz contrar, pe langa penalitatile aplicate pentru nerespectarea termenelor contractuale, se poate ajunge la reziliere si la interzicerea participarii la viitoare licitatii”, spune ministrul.
Care e situatia pe centura de Sud a Craiovei
Despre vizita de santier vorbeste si directorul general al CNAIR, Cristian Pistol. Acesta a verificat astazi stadiile celor mai importante lucrari de infrastructura rutiera de pe raza DRDP Craiova.
Astfel, pe tronsonul I al drumului expres Craiova-Pitesti, au inceput lucrarile de organizare pentru finalizarea constructiei celor 17,7 km dintre Craiova si Robanesti.
Termenul contractual este de 18 luni dar antreprenorul si-a asumat ca va creste progresiv mobilizarea astfel incat sa putem circula pe acest tronson la finalul anului 2024.
Pe tronsonul III, stadiul lucrarilor a ajuns la aproape 90% si se lucreaza intens pentru a pune in trafic la finalul acestui an toti cei 31,75 km dintre Valea Mare si Colonesti.
”Lucrarile pe tronsonul IV, Colonesti – Oarja – Pitesti, in lungime de 31,8 km, au ajuns la un stadiu fizic de aproximativ 50% si sunt convins ca antreprenorul roman se va mobiliza exemplar, astfel incat sa se poata deschide circulatia cat mai repede, la finalul 2024. In concluzie, pot spune ca exista sanse reale ca la finalul anului 2024 cetatenii sa poata parcurge fara intrerupere cei 121 km ai drumului expres Craiova – Pitesti”, spune Pistol.
Tot astazi conducerea CNAIR a verificat situatia lucrarilor de pe santierul variantei ocolitoare Craiova Sud (DN 56 – DN 55 – DN6).
”Nu sunt multumit de ritmul acestora deoarece constructorul italian este slab mobilizat in santier. Lucrarile au ajuns in prezent la un stadiu fizic de doar 52%, iar angajamentul constructorului este sa finalizeze in iunie 2024. Antreprenorul trebuie sa inteleaga faptul ca lucrurile s-au schimbat in ultimii ani si astfel de situatii nu mai sunt ingaduite sau trecute cu vederea, a se vedea exemplele Tirrena Scavi si Todini. Nu vreau sa ajungem in aceasta situatie! Suntem un partener onest si ne indeplinim obligatiile, ceea ce cerem si de la antreprenorii care au incheiat contracte cu noi”, spune seful CNAIR.