SANTIER RESUSCITAT – Au reinceput lucrarile pe tronsonul 1 din drumul expres Craiova-Pitesti. Vechiul constructor cu care a fost reziliat contractul a adus pagube de 752 milioane lei

Pe santierul Tronsonului 1 al Drumului Expres Craiova-Pitesti au reinceput de astazi lucrarile pentru finalizarea constructiei acestui ultim sector de drum pe care nu se lucra, la 10 luni dupa rezilierea contractului cu antreprenorul initial. Valoarea contractului este de 439,29 milioane lei, fara TVA, iar sursa de finantare este asigurata din fonduri europene nerambursabile.

Constructorul turc Ozaltin a inceput lucrarile pentru finalizarea primului lot al Drumului Expres Craiova-Pitesti, lotul Craiova-Robanesti fiind la aproape 60% executie la rezilierea contractului cu Tirrena Scavi, in decembrie 2022. Asocierea Ozaltin-Strade Bauuternehmung SRL are la dispozitie 15 luni pentru finalizarea lotului de 18 km, dar promite ca va termina lucrarile in decembrie 2024, inainte de termen. Constructorul a mobilizat 200 de drumari si 100 de utilaje, la intrarea in santier.

Tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova-Pitesti are ca punct de inceput desprinderea din varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova, iar ca punct final, limita judetului Dolj cu Olt. Traseul traverseaza teritoriile administrative ale localitatilor Craiova, Ghercesti, Pielesti si Robanesti.

Nu sunt adeptul rezilierilor decat atunci cand este foarte clar ca este vina antreprenorului, reziliere care sa duca la scoaterea definitiva a acestuia de pe piata romaneasca, astfel incat sa nu mai obtina alte contracte si sa nu mai blocheze alte santiere. Au fost executate toate garantiile aflate la dispozitia CNAIR, iar prejudiciul, penalitatile si dobanzile calculate se ridica la 752 milioane lei, aplicate societatii cu care am reziliat contractul, iar faptul ca am reusit in 10 luni sa reluam lucrarile, este un avertisment pentru alti antreprenori care inca au metehne sa traga de timp si sa intarzie”, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.

Acesta a postat si imagini de la fata locului, ce pot fi vizionate aici.

Astfel, constructorul actual a reluat activitatea in santier de la stadiul de 57%, mobilizand inca de astazi peste 100 utilaje si peste 200 oameni, adauga secretarul de stat.

Trebuie sa finalizeze 17,7 km si 15 poduri si pasaje in termenul contractual este de 18 luni, dar noi vom sprijini constructorul in asa fel incat sa isi respecte angajamentul de a finaliza lucrarile pana la sfarsitul anului viitor”, mai spune el.

Conform angajamentelor celuilalt antreprenor care lucreaza pe acest drum expres, lucrarile pe Tronsonul 3 vor fi finalizate la sfarsitul acestui an, iar pe Tronsonul 4 in cursul anului viitor.

Tronsonul 2 a fost deschis integral circulatiei in 2022.

De asemenea, Scriosteanu s-a aflat pe santierul autostrazii Sibiu-Pitesti, Sectiunea 4: Tigveni-Curtea de Arges, unde se desfasoara lucrarile la primul tunel din aceasta autostrada, care va traversa muntii Carpati pe sub Dealul Momaia din judetul Arges.

In prezent, stadiul lucrarilor este urmatorul:

  • se lucreaza in interiorul celor 2 portaluri: iesirea din tunel spre Pitesti, respectiv intrarea din tunel spre Sibiu
  • interiorul tunelului este construit prin metoda austriaca NATM, care foloseste tehnologie de ultima generatie
  • se executa lucrari de armare pentru stabilizarea interioara a tunelului

Pe acest santier, sunt mobilizati pe intregul amplasament al lucrarilor 330 muncitori.

Tunelul Momaia are o lungime de 1,3 km, iar antreprenorul va realiza:

  • 2 galerii principale separate, una pentru fiecare sens de mers
  • 2 benzi pe sens si acostamente
  • sistem de ventilatie
  • sistem de evacuare
  • iluminat public
  • sistem de comunicare
  • cate o cladire la intrare si iesire, pentru controlul si operarea tunelului

La constructia tunelului lucreaza 2 echipe concomitent formate din specialisti adusi din Austria, care au la dispozitie cate un set de utilaje. Pentru a asigura continuitatea santierului, in caz de nevoie, antreprenorul a dotat in santier inca un set de utilaje suplimentar.

Autostrada Sibiu-Pitesti este cel mai important proiect de infrastructura rutiera si, totodata, cu cele mai complexe lucrari, avand in vedere dificultatea data de zona montana in care se afla traseul autostrazii, fiind si prima trecere la nivel de autostrada peste Carpati.

Articolul precedentLICITATIE PENTRU SPATIILE DIN AEROPORTUL OTOPENI – Licitatiile pentru spatiile comerciale din Aeroportul Henri Coanda vor avea loc prin Bursa Romana de Marfuri
Articolul următorUNDA VERDE PENTRU ACHIZITIA DE MICROBUZE ELECTRICE – Consiliul Judetean Timis cumpara 27 de microbuze

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.