Indicatorii tehnico-economici ai sectiunii 2 Miercurea Nirajului – Leghin a Autostrazii Targu Mures – Targu Neamt (Autostrada Unirii A8) au fost avizati in Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor si Infrastructurii. Aceasta sectiune montana de 159 kilometri reprezinta cel mai scump proiect de autostrada din Romania, fiind estimata la 7,5 miliarde de euro.
Reprezentantii Ministerului Transporturilor spun ca vor face tot posibilul ca licitatia sa fie lansata anul acesta.
”Proiect de 7,5 miliarde euro avizat. Astazi au fost avizati in Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor si Infrastructurii indicatorii tehnico-economici ai Sectiunii 2 Miercurea Nirajului – Leghin a Autostrazii Targu Mures – Targu Neamt – Iasi – Ungheni (Autostrada Unirii A8)”, spune secretarul de stat in Transporturi Irinel Ionel Scriosteanu.
Pentru aceasta sectiune montana este prevazuta executia a:
- 159,2 km lungime totala
- 119 poduri
- 19 pasaje
- 117 viaducte
- 179 podete
- 47 tuneluri, in lungime totala de 11,64 km si lungimi individuale intre 70 metri si 940 metri
- 5 noduri rutiere la intersectia cu 1) DN13A (Sovata), cu 2) DN13B (Joseni), cu 3) DN12 (Ditrau), cu 4) DN15 (Tulghes) si cu 5) DN15B (Pipirig)
- 6 spatii de servicii
- 4 parcari de scurta durata
- 2 Centre Intretinere si Coordonare
Traseul autostrazii aferent acestei sectiuni se desfasoara pe raza judetelor Mures, Harghita si Neamt, iar unitatile administrativ-teritoriale tranzitate sunt: Miercurea Nirajului, Magherani, Chibed, Sovata, Sarateni, Praid, Joseni, Lazarea, Ditrau, Tulghes, Grinties, Ceahlau, Poiana Teiului, Pipirig, Vanatori-Neamt.
Sursa de finantare pentru aceasta sectiune este asigurata din Programul Transport, in valoare de 37,48 miliarde lei, cu TVA.
”Vom face in asa fel incat celelalte avize necesare, precum si Hotararea de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici, sa se finalizeze cat mai repede, astfel incat sa ne tinem de promisiunea de a avea licitatia inceputa anul acesta”, precizeaza Scriosteanu.