STADIUL LUCRARILOR LA CENTURA SINMARTIN – Lucrarile la doua componente sunt intarziate. Drumul va fi deschis circulatiei cel mai tarziu in primavara anului viitor

Centura Sanmartin va fi deschisa circulatiei cel mai tarziu in primavara anului viitor, spune presedintele Consiliului Judetean Bihor, Ilie Bolojan. Acesta precizeaza insa ca lucrarile la doua componente sunt intarziate, mai precis in cazul lucrarilor la pasajul suprateran peste drumul comunal spre 1 Mai si la pasajul de la intersectia cu Centura Oradea.

Lucrarile la Centura Sanmartin se deruleaza concomitent in mai multe zone ale santierului. Constructorii astern straturile de asfalt pe intreaga lungime a drumului, cu exceptia zonelor in care se lucreaza la pasaje, unde sunt intarzieri din cauza problemelor legate de procesele judiciare si din cauza relocarilor retelelor de utilitati si a stalpilor de inalta tensiune.

La pasajul suprateran peste drumul comunal spre 1 Mai, lucrarile au suferit intarzieri din cauza unor procese judiciare in prima jumatate a acestui an. In prezent, se concentreaza pe pregatirea armaturilor pentru rigle, lucrarile la rampa dinspre Oradea si piloti. Se planifica montarea grinzilor in noiembrie, cu estimarea finalizarii lucrarilor de turnare a placii de suprabetonare pentru decembrie.

La inceputul lunii noiembrie vor fi montate grinzile pe acest pasaj. Pana in decembrie se vor realiza armaturile si se va turna placa de suprabetonare, spune Ilie Bolojan, presedintele CJ Bihor.

In ceea ce priveste pasajul de la intersectia cu Centura Oradea, lucrarile au intarziat din cauza relocarii retelelor de apa, canalizare si electricitate, precum si a 6 stalpi de inalta tensiune, lucrari necesare pentru conectarea la fabrica Nokian. S-a intarziat relocarea acestora deoarece solutiile tehnice initiale au fost modificate ca urmare a necesitatii conectarii investitiei majore din vecinatate, fabrica Nokian. Saptamana viitoare se vor fora ultimii piloti. Aici vom avea 2 pasaje. Unul mic, subteran, pentru pietoni si biciclisti, ce asigura continuitatea pistei din Oradea pana in Baile Felix. Unul mare, suprateran, pentru masini. Se lucreaza la ambele pasaje. Si la acest pasaj grinzile se vor monta in noiembrie si pana in decembrie se va turna si placa de suprabetonare.

Asadar, in urmatoarele saptamani, se va continua cu forarea ultimilor piloti, iar planurile includ montarea grinzilor in noiembrie si finalizarea placii de suprabetonare in decembrie. In aceasta zona se construieste si un pasaj subteran pentru pietoni si biciclisti.

In urmatoarele 2 luni asfaltul va fi turnat inclusiv pe bretelele ce conecteaza centura cu Haieul si cu giratoriul de la intrarea in Sanmartin. Avand in vedere ca in noiembrie si decembrie se va strica vremea, e putin probabil ca si pe cele 2 pasaje supraterane sa putem turna stratul final de asfalt. Ne cerem scuze celor care tranziteaza Centura Oradea pentru congestionarea traficului in zona lucrarilor. Pana la sfarsitul lunii noiembrie se va circula cu restrictii, din cauza lucrarilor”, a precizat Ilie Bolojan, presedintele Consiliului Judetean Bihor.

Se astern straturile de asfalt pe toata lungimea drumurilor, cu exceptia zonelor unde se lucreaza la pasaje. In urmatoarele 2 luni asfaltul va fi turnat inclusiv pe bretelele ce conecteaza centura cu Haieul si cu giratoriul de la intrarea in Sanmartin.

Cel mai tarziu in primavara anului viitor, centura Sanmartin va fi deschisa circulatiei”, a mai spus Ilie Bolojan.

Drumul de legatura intre Municipiul Oradea si Comuna Sanmartin va avea o lungime de 5,75 km si, in plus, bretele de legatura cu DN76 si localitatea Haieu, cu o lungime de 2,27 km. Platforma drumului va avea o latime de 10 metri. Soseaua va avea pe lateral o pista de biciclete cu o latime de 3 metri si va cuprinde: 2 poduri, 2 pasaje, 1 viaduct, 1 pasaj subteran pentru biciclete, 11 podete si 5 intersectii giratorii.

Constructorul este asocierea formata din CONSTRUCTII ERBASU – lider de asociere, VAHOSTAV-SK, a.s. – DRUMURI ORASENESTI – PROCONS GROUP SRL. 

Valoarea totala a investitiei este de 177.238.798 lei, inclusiv TVA. Finantarea obiectivului de investitii se realizeaza din fonduri externe nerambursabile, alocate prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014 – 2020.

Articolul precedentTERMINAL NOU LA AEROPORTUL DIN BAIA MARE – Au inceput lucrarile la noul terminal de pasageri al Aeroportulului International Maramures. Investitia este de 134 milioane lei
Articolul următorCASTIGATOR PENTRU LICITATIA MAMUT PENTRU TRENURILE ELECTRICE – Polonezii castiga contractul de 2,3 miliarde lei fara TVA pentru trenurile electrice

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.