Lucrarile de reabilitare si consolidare a Podului Grant avanseaza, anunta Primarul General al Capitalei, Nicusor Dan. Administratia Strazilor Bucuresti a executat deja lucrari de decopertare, demontare si forare pentru consolidarea pilonilor la breteaua E, care asigura urcarea si coborarea de pe pasaj in Calea Grivitei.
Totodata, se inchide circulatia pe breteaua A, ce asigura urcarea pe Podul Grant dinspre Calea Giulesti, in directia Bd. Constructorilor catre str. Turda, astfel incat sa demareze lucrarile de suprastructura si infrastructura pentru acest tronson.
”Circulatia pe calea principala a podului si pe Calea Giulesti nu va fi afectata de aceste restrictii. Din luna octombrie, vom demara lucrarile la structura de rezistenta a podului, partea principala a acestuia”, spune primarul Nicusor Dan.
In paralel, se fac lucrari pentru reparatii la structura de rezistenta a bretelei E, precum si pentru reabilitarea structurii rutiere.
De asemenea, pe pasajul principal si pe breteaua C – Calea Crangasi – Pod Grant – Strada Turda, pe ambele sensuri, se fac lucrari pregatitoare pentru consolidarea pilonilor.
Primaria Capitalei a reluat in luna august lucrarile de consolidare a Podului Grant, dupa 3 ani de pauza. Termenul de finalizare este 24 de luni, iar investitia este de 65 milioane lei. Pe perioada lucrarilor, tramvaiul 41 va circula pe pod, pe sens, a dat atunci asigurari Nicusor Dan.
Potrivit planurilor, pana la 1 octombrie se va lucra exclusiv la doua bretele care urca pe pod. De la 1 octombrie se va lucra la partea principala a podului, la structura de rezistenta.
Lucrarile de consolidare a Podului Grant au fost inceput in aprilie 2019 si au fost intrerupte un an mai tarziu, undeva la 30%, din cauza situatiei financiare dezastruoase in care se afla municipalitatea. Atunci erau executate de Compania Municipala Poduri si Pasaje, iar dupa ce aceasta a fost trasa pe linie moarta, a fost facuta o licitatie pentru desemnarea unui nou constructor.
„In 2020 nu au mai fost continuate lucrarile la pod de Compania Municipala Strazi Poduri si Pasaje, acestea fiind la 33%, dar fiindca nu au fost protejate, a fost nevoie de expertiza, acest procent s-a diminuat, suntem nevoiti sa intervenim si pe bucata la care s-a lucrat”, au explicat reprezentantii municipalitatii.
Primaria Capitalei are in administrare 28 de pasaje. Cele care sunt in categoria urgenta sunt Podul Baneasa, Pasajul Obor si Pasajul Lujerul. La acestea are Municipalitatea in plan sa intervina in perioada urmatoare. Lucrarile pentru cele doua pasaje sunt estimate la 50 milioane lei fiecare, pentru Podul Baneasa undeva la 20 milioane lei, dupa cum estima luna trecuta Nicusor Dan.
Felicitari Primarului General, Nicusor Dan, pentru eforturile facute pentru reabilitarea si consolidarea Podului Grant! Este o initiativa importanta pentru capitala si ne bucuram ca suntem pasii mai aproape de a ne bucura de un pod modernizat si sigur pentru toata lumea.