CONSTRUCTORUL BULGAR TRAGE IN JOS LOTUL MIZIL-PIETROASELE – Lotul 2 al Autostrazii Moldovei costa 1,25 miliarde lei, fara TVA, si doar romanii lucreaza. Bulgarii de la Trace, somati iar sa grabeasca ritmul

Constructorul bulgar din asocierea care este responsabila cu Lotul 2 din A7, dintre Mizil si Pietroasele, ce va avea o lungime de 28,35 km, este somat iar sa grabeasca ritmul.

Constructorii, asocierea romano-bulgara Coni SRL – Trace Group, au inceput executia autostrazii in toamna anului trecut, insa nu lucreaza in acelasi ritm. Secretarul de stat din ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu, a mers in control pe santier si s-a declarat nemultumit de stadiul lucrarilor constructorului bulgar, intrucat sunt inca intr-o faza incipienta, la nivelul terasamentelor si fundatiilor. Bulgarii de la Trace spun ca au intampinat diverse probleme, insa oficialul le-a cerut sa se mobilizeze de urgenta.

Autostrada Moldovei A7 – Lotul 2 Mizil-Pietroasele. 2 constructori asociati pe acelasi loc, 2 stadii diferite. Am fost zilele trecute intr-o vizita neanuntata pe santierul Lotului 2: Mizil-Pietroasele al Autostrazii Ploiesti-Buzau, construit de Asocierea romano-bulgara Coni SRL – Trace Group, unde am discutat cu ambii constructori si am verificat stadiul lucrarilor pe intregul lot”, spune Scriosteanu.

Primii 10 km sunt executati de constructorul roman (Coni), iar urmatorii aproximativ 19 km sunt executati de constructorul bulgar (Trace).

Lucrarile pe partea constructorului roman sunt pe un fagas bun si avansat, insa pe lotul constructorului bulgar lucrarile nu sunt in trend ascendent, dimpotriva, motiv pentru care am atras atentia asupra masurilor ce trebuie luate”, adauga el.

Pe Lotul 2 se desfasoara urmatoarele lucrari, in principal pe primii 10 km:

  • a fost finalizata decaparea pamantului vegetal pe intregul traseu a autostrazii
  • a fost finalizata descarcarea arheologica pentru 3/4 situri
  • au fost finalizate podetele
  • au fost finalizate umpluturile cu pamant
  • se lucreaza la imbunatatirea stratului de fundare
  • in scurt timp, va incepe realizarea stratului de BSC, antreprenorul instaland propria statie de BSC in organizarea de santier, urmand apoi asternerea primului strat de asfalt
  • se lucreaza la structuri, pentru majoritatea urmand sa fie montate grinzile
  • se lucreaza la devierea retelelor electrice

Sunt nemultumit de stadiul lucrarilor constructorului bulgar, intrucat sunt inca intr-o faza incipienta, la nivelul terasamentelor si fundatiilor, acesta justificand ca a intampinat diverse probleme. I-am solicitat sa se mobilizeze de urgenta si va primi tot sprijinul nostru, dar vom creste si presiunea si prezenta reprezentantilor nostri in santier, pentru a ne sigura ca va creste ritmul lucrarilor”, precizeaza oficialul.

Lotul 2: Mizil-Pietroasele are o lungime de 28,35 km, o valoare a contractului de 1,25 miliarde lei, fara TVA, finantat din Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR). Termenul de executie este de 20 luni, iar termenul de garantie a lucrarilor de 120 luni.

Contractul a fost semnat in luna iunie 2022, iar constructorii au inceput executia autostrazii in toamna anului trecut.

De altfel, si ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, si seful CNAIR, Cristian Pistol, au verificat in luna martie stadiul lucrarilor pe unul dintre Loturile de pe Autostrada A7, mai exact, pe Lotul 2 dintre Mizil si Pietroasele, ce va avea o lungime de 28,35 km.

Constructorul, Asocierea SC Coni SRL – Trace Group Hold PLC, a fost si atunci somat sa grabeasca ritmul de lucru, deoarece stadiul lucrarilor era la acel moment de numai 13%.

A7, Ploiesti – Buzau, lot 2 – Mizil – Pietroasele, 28, 25 km

– Antreprenor: Asocierea SC Coni SRL – Trace Group Hold PLC

– In data de 07.06.2022 s-a semnat contractul de executie lucrari

– In data de 12.08.2022 au inceput lucrarile de executie

– Durata de executie a contractului este de 20 de luni

– Perioada de garantie a lucrarilor este de 10 ani

– Valoarea contractului: 1.249.992.665 lei fara TVA

– Finantare asigurata prin PNRR.

Articolul precedentDOUA NOI PUNCTE DE TRECERE A FRONTIEREI SPRE UNGARIA – Un punct de trecere a frontierei va fi in Beba Veche, celalalt in Cenad, unde se va construi un pod peste Mures
Articolul următorCUM ARATA PRIMUL TUNEL CARE VA TRAVERSA CARPATII – Tunelul este lung de 1,3 km, parte din tronsonul Tigveni-Curtea de Arges

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.