UN NOU POD PESTE PRUT, LA UNGHENI – Se lanseaza licitatia de 16,5 milioane euro pentru constructia podului de 261 metri si a unui unui drum de legatura cu Autostrada A8

CNAIR a transmis la Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP) documentatia necesara lansarii licitatiei pentru proiectare si executia unui pod nou peste Prut la Ungheni. Contractul prevede inclusiv constructia unui drum de legatura cu Autostrada A8 (Targu Mures-Iasi-Ungheni) si a punctului de trecere a frontierei.

Veste buna pentru Moldova de pe ambele maluri ale Prutului. Astazi a fost trimisa spre validare la Agentia Nationala pentru Achizitii Publice ANAP documentatia de atribuire pentru constructia primului pod la nivel de autostrada care se va construi peste Prut, Ungheni (RO)-Ungheni (MD), pod care face parte din proiectul Autostrazii A8 si care va avea si punct de trecere a frontierei”, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.

Durata contractului este de doi ani, din care 6 luni perioada de proiectare si 18 luni perioada de executie a lucrarilor.

Obiectivul de investitii va fi finantat din fonduri europene nerambursabile.

Varianta de traseu avizata este formata dintr-un drum de legatura care se desprinde din A8 la km 96+140 si traverseaza raul Prut printr-un pod in lungime de aproximativ 261,2 m. Lucrarea de arta presupune realizarea a doua poduri paralele (cu cate doua benzi pe sens si trotuare) cu tablier mixt otel-beton si grinda continua (un pod pentru fiecare sens de circulatie). Ulterior validarii documentatiei de atribuire de catre ANAP, CNAIR va transmite spre publicare in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene anuntul de participare aferent acesteia”, spune seful CNAIR, Cristian Pistol.

Principalele caracteristici prevazute sunt:

  • 261,20 m lungime pod nou peste Prut
  • 2 benzi pe sens + trotuare
  • 13 m latime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)
  • 8 m latime parte carosabila
  • 1 km lungime traseu
  • 4 x 3,75 m parte carosabila drum de legatura
  • punct de control trecere frontiera, care va fi dotat cu parcari pentru autovehicule mari, autoturisme si spatii inchise destinate verificarii amanuntite a autoturismelor si tirurilor

Podul va interconecta infrastructurile rutiere intre ambele state: Autostrada Targu Mures – Iasi – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul Romaniei) si Drumul national R1 Chisinau – Ungheni – frontiera cu Romania (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezinta o necesitate atat pentru Romania, cat si pentru Moldova, al carui scop consta in sprijinirea relatiilor economice, sociale, dar si fratesti dintre cele doua parti. Va ajuta la imbunatatirea competitivitatii economice a Romaniei prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit international de marfuri si persoane”, mai spune Scriosteanu.

Acest proiect a fost depus de Romania in cadrul programului Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility CEF), cu o valoare de 16.486.604 euro.

Reiterez faptul ca inainte de preluarea Basarabiei de catre Rusia aveam22 de poduri peste Prut, majoritatea fiind dinamitate de catre armata rusa dupa desprinderea Basarabiei de Tara Mama. Astfel, am demarat o strategie de reconstructie a cat mai multor poduri din cele 22. Asa cum spuneam la inceputul mandatului meu la Ministerul Transporturilor, a venit timpul sa trecem de la poduri de flori la poduri de piatra. In acest sens, va reamintesc faptul ca, pe langa constructia acestui prim pod la nivel de autostrada de la Ungheni, am reabilitat deja primul pod peste Prut dupa Revolutie, Galati (RO) – Giurgiulesti (MD) si am demarat procedurile pentru:

  1. Reabilitarea podurilor:
  2. Albita (RO) – Leuseni (MD): lucrarile presupun demolarea podului vechi si reconstructie pod nou pe 4 benzi
  3. Sculeni (RO) – Sculeni (MD)
  4. Oancea (RO) – Cahul (MD)
  5. Constructia a noi poduri rutiere peste Prut:
  6. Stanca (RO) – Costesti (MD)
  7. Bumbata (RO) – Leova (MD)
  8. Falciu (RO) – Leca (MD)
  9. Raducaneni (RO) – Barboieni (MD)”, subliniaza secretarul de stat.
Articolul precedentSE CONSTRUIESTE UN NOU DRUM IN HUNEDOARA – TransRegio Hunedoara – Santuhalm – Autostrada A1 va fi construit in colaborare cu CNAIR
Articolul următorCONTRACT NOU PENTRU CANALUL SULINA – Creste capacitatea de tranzitare a canalului Sulina. Contract de peste 17 milioane lei pentru geamanduri, echipamente si lampi

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.