Varianta finala de traseu pentru Autostrada Ploiesti – Brasov a fost avizata in Consiliul Tehnico – Economic al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Soseaua costa 5,5 miliarde euro fara TVA. Autostrada Ploiesti – Brasov va asigura conectivitatea intre centrele turistice importante de pe Valea Prahovei (Comarnic, Sinaia, Azuga, Predeal, Brasov).
”Am avizat astazi in CTE – CNAIR varianta finala de traseu pentru autostrada Ploiesti-Brasov! In lungime totala de 112,7 km (cu sectorul Cristian – Rasnov) aceasta autostrada va avea 12 noduri rutiere, 13 tuneluri (12,4 km) si 61 de structuri (28,75 km)”, spune Cristian Pistol, directorul general al CNAIR.
Costul estimat pentru constructia autostrazii este de 5,5 miliarde euro fara TVA.
”Autostrada Ploiesti – Brasov va asigura conectivitatea intre centrele turistice importante de pe Valea Prahovei (Comarnic, Sinaia, Azuga, Predeal, Brasov)”, adauga Pistol.
Traseul autostrazii traverseaza 23 de Unitati Administrativ Teritoriale.
In luna ianuarie ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, spunea ca CNAIR (Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere) ar putea lansa la licitatie chiar de anul acesta constructia unui tronson din Autostrada Ploiesti – Brasov, mai precis primul tronson de langa Brasov.
In 2020, CNAIR a dat in trafic cei 6,3 kilometri ai lotului Rasnov – Cristian din Autostrada Bucuresti – Brasov (A3), construiti de antreprenorul roman Alpenside.