Sapte oferte au fost depuse pentru proiectarea si executia Variantei de ocolire a orasului Buftea, judetul Ilfov. Luni, 3 iulie 2023, a avut loc depunerea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului de proiectare si executie.Pana la termenul limita au depus oferte urmatorii operatori economici:
1. Asocierea Bog’Art SRL – Trace Group Hold PLC (Romania – Bulgaria);
2. Constructii Erbasu SA (Romania);
3. Asocierea IBB-HIB Romania SRL – IBB HAUS-UND Industriebau GMBH (Romania-Germania);
4. Onur Taahhut Tasimacilik Insaat Ticaret VE Sanayi AS (Turcia);
5. PORR Construct (Austria);
6. Asocierea Tracon SRL – Chirulli Andrea Impresa Individuale (Romania – Italia);
7. Asocierea X-Way Infrastructure SRL – Concelex SRL – Terra Gaz Construct SRL – Hydrostroy AD (Romania – Bulgaria).
Varianta de ocolire Buftea are o lungime de 5,77 km si o valoare estimata a contractului de 329.045.162,51 de lei, fara TVA, sursa de finantare fiind asigurata din Fonduri Europene Nerambursabile, anunta CNAIR.
Durata de realizare a contractului este de 34 de luni din care 10 luni perioada de proiectare si 24 luni perioada de executie.
In perioada urmatoare, Comisia de Evaluare va analiza ofertele in conformitate cu prevederile documentatiei de atribuire si cu legislatia in vigoare in domeniul achizitiilor publice.
”Acest proiect va contribui la cresterea sigurantei rutiere si a capacitatii de circulatie, precum si la fluidizarea traficului pe drumurile nationale si se realizeaza la solicitarea si cu sprijinul Consiliului Judetean Ilfov, prin domnul presedinte Hubert Thuma si al primariei locale Buftea, prin domnul primar Gheorghe Pistol”, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.
Caracteristicile Variantei de ocolire Buftea sunt:
- 5,7 km lungime
- iluminat public
- 2 parcari, in care se are in vedere si montarea de sisteme de cantarire a autocamioanelor si de utilare a acestora cu statii de incarcare pentru autovehiculele electrice
- sistem de colectare si scurgere ape
- 3 pasaje: pasaj peste calea ferata Bucuresti-Ploiesti (81,90 m lungime); pasaj peste DJ101 (84,90 m lungime); pasaj peste drum betonat (36,10 m lungime)
- 3 intersectii la nivel: intersectie giratorie la km 0+000 (inceputul variantei intersecteaza DN 1A la km 17+100 si va asigura conexiunea cu nodul rutier al autostrazii de centura Bucuresti); jonctiunea Variantei Ocolitoare cu DN 1A se face la km 21+700 (km 5+774 al Variantei Ocolitoare) utilizand Strada Metalurgiei; intersectie (nod rutier) cu DJ101
Centura Buftea va veni in completarea investitiilor privind pasajul Mogosoaia, largirii la 4 benzi a DN1A intre Parc Mogosoaia si DNCB si Autostrada Bucurestiului – A0. Aceasta va conduce la separarea traficului local de traficul de tranzit, producand beneficii atat la nivelul traficului de tranzit aferent DN1A, cat si la nivelul traficului local aferent tramei stradale a orasului Buftea, adauga Scriosteanu.