DE ANUL VIITOR VOM CIRCULA PE AUTOSTRADA MOLDOVEI – Tronsonul Pascani-Suceava va fi scos la licitatie in acest an

In 2024 vom putea circula pe Autostrada Moldovei A7, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Autostrada Moldovei A7 va avea in total aproape 440 de kilometri, de la Ploiesti pana la Siret, la granita cu Ucraina. Anul acesta va fi scos la licitatie si tronsonul Pascani-Suceava, dar si segmentul Suceava-Siret.

Cred, asa cum vad ca se desfasoara lucrarile, ca vom avea primii kilometri buni de autostrada, pe care se va circula, la anul, pe A7. Ceea ce ar reprezenta, totusi, un record. Mi-as dori sa fie cat mai multi kilometri. In primul rand, sunt loturile care ar fi primele semnate, cele de la Ploiesti spre Buzau, sunt 2 loturi din 3, dar modul in care se lucreaza de la Buzau in sus, in nord, pana spre Pascani, e laudabil si de mentionat”, a spus Sorin Grindeanu.

Acesta a mers insotit pe teren alaturi de premierul Marcel Ciolacu.

Legat de A7, eu cred, asa cum cum vad ca se desfasoara lucrarile, ca vom avea primii kilometri buni de autostrada pe care se va circula la anul, ceea ce ar reprezenta totusi un record. Mi-as dori sa fie cat mai multi kilometri. In primul rand, sunt loturile care au fost primele semnate, cele de la Ploiesti spre Buzau, sunt doua loturi din trei, dar modul in care se lucreaza de la Buzau in sus, in nord, pana spre Pascani este laudabil si este de mentionat”, a mai spus ministrul Transporturilor.

Sorin Grindeanu a precizat ca pe teritoriul Romaniei autostrada nu se termina la Pascani, ci la Siret, iar anul acesta va fi scos la licitatie lotul Pascani-Suceava si posibil si Suceava-Siret.

La randul sau, prim-ministrul Marcel Ciolacu a declarat ca in perioada mandatului sau la sefia Guvernului prioritatea numarul unu in privinta infrastructurii de transport o reprezinta absorbtia fondurilor europene aferente PNRR, precum si a banilor din exercitiul financiar viitor, subliniind in context ca in aceasta privinta Ministerul Transporturilor a fost cel mai performant minister.

Ministerul Transporturilor a fost cel mai performant minister in ceea ce priveste investitiile, atat din fondurile de la bugetul de stat, cat si din fondurile europene. Sunt ferm convins ca vom avea o absorbtie record pe exercitiul financiar trecut, 2016-2020 si cu extensia pe trei ani. Acest lucru se datoreaza si echipei si ministrului de la Transporturi (…) Ultima suplimentare deja au cheltuit-o si sunt ferm convins ca va avea, din nou, o discutie cu domnul ministru de la Fonduri, domnul Caciu, pentru o noua suplimentare. Sa vedem ce nu s-a inchis pana in acest moment, fiindca stim cu totii ca dupa 31 decembrie acesti bani se vor pierde”, a declarat Marcel Ciolacu.

Seful Executivului a punctat ca prioritatea pe perioada mandatului sau in privinta infrastructurii de transport o reprezinta absorbtia fondurilor europene, intrebat in acest sens.

Cum e normal, prioritatea sunt fondurile europene. Tot ce avem fonduri europene trebuie consumati si fazati banii, stiti ca PNRR e doar pana in 2026, cel putin pana in acest moment. Avem si exercitiul financiar viitor. Cred ca asta este prioritatea numarul 1”, a declarat Ciolacu.

A7 este cel mai mare proiect de infrastructura propus prin PNRR (pentru segmentul Pascani-Bacau-Focsani-Buzau-A3).

Autostrada Moldovei va fi primul drum de mare viteza care va lega Moldova de Muntenia si reprezinta cel mai mare proiect de infrastructura finantat prin PNRR.

Valoarea totala a investitiei este de 6,12 miliarde de lei, fara TVA. Din aceasta suma, valoarea lucrarilor de constructie si montaj reprezinta 5,26 miliarde de lei, fara TVA. Asta inseamna ca un kilometru de autostrada va costa 15 milioane de euro.

Vor fi realizate 41 de poduri, pasaje, viaducte si 6 noduri rutiere.

Articolul precedentPASAJUL DOAMNA GHICA E APROAPE GATA – Pasajul este in grafic pentru finalul lunii august
Articolul următorDRUMUL JUDETEAN MAGHERU-BUNOAICA VA FI MODERNIZAT CU FIRME DIN MEHEDINTI – Investitia in drumul de 19 km depaseste 44 milioane lei fara TVA

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.