La Podul suspendat peste Dunare de la Braila/Galati – Tulcea, s-au finalizat testele de incercare a suprastructurii, ultimul fiind testul de incercare dinamica, care s-a realizat prin intermediul deplasarii unor camioane incarcate pe pod, ce au rulat cu o viteza constanta de aproximativ 80 km/h, trecand peste obstacole preamplasate.
Podul de la Braila este cea mai complexa lucrare de infrastructura rutiera de dupa Revolutie si a costat peste 500 de milioane de euro, finantare europeana, iar inaugurarea este programata pentru sfarsitul lunii, data anuntata fiind 27 iunie. In primii 5 ani de la deschidere soferii nu vor plati taxa de trecere.
In ultimele zile, a continuat efectuarea testelor statice, necesare pentru verificarea eficientiei statice pentru forta taietoare, momentul incovoietor pentru tablierul metalic si forta de tensiune din tiranti, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.
Aceste teste statice s-au realizat pe blocurile de ancoraj si turnuri, prin pozitionarea a cate 18-19 camioane incarcate cu 40 tone fiecare.
”Cum spuneam, acesta este cel mai complex si avansat proiect de testare a unui pod, avand in vedere ca se folosesc si 2 sisteme de masurare si observare a evolutiei podului in faza de incarcare: un sistem topografic de inalta precizie si sistemul format din cei 50 senzori montati permanent pe pod, in puncte sensibile”, afirma Scriosteanu.
Pana la sfarsitul lunii iunie, al treilea pod din Europa ca lungime a deschiderii, aproximativ 1.200 m, va fi dat in trafic si va lega Muntenia de Nord si sudul Moldovei de Dobrogea.
Podul suspendat de la Braila este cel mai mare proiect de infrastructura din ultimii 30 de ani din Romania.
Podul de la Braila va duce traficul dinspre Moldova de Sud (Focsani-Galati) ori Muntenia de Nord (Buzau) spre Nordul Dobrogei (Tulcea, Delta Dunarii) si spre Constanta.
Un drum expres este cuprins in Master Planul de Transport 2020-2030, Buzau-Braila-Tulcea-Constanta.
Totodata se poate face legatura cu Ucraina, la nivel de drum de mare viteza, poate cu Odesa, inchizandu-se astfel coridorul care vine de la Lvov.
Podul este amplasat la peste 40 de metri de nivelul maxim al apei Dunarii, astfel ca nu afecteaza cu nimic circulatia navelor, respectand normele senalului navigabil.