Cinci oferte au fost depuse pentru proiectarea si executia sectiunii Suplacu de Barcau – Chiribis (26,35 km) a Autostrazii Transilvania. Constructorii si proiectantii din Romania, Ungaria si Turcia care concureaza pentru acest contract in valoare de 937,53 milioane de lei (fara TVA), finantat din fonduri europene nerambursabile.
Aceasta este a cincea tentativa de construire a acestui tronson din A3.
Ofertele au fost depuse de:
1. CONSTRUCTII ERBASU SA (Romania)
2. Asocierea DUNA GROUP INTERNATIONAL KFT – DUNA CONSTRUCTII RO SRL (Ungaria – Romania)
3. MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (Turcia)
4. NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
5. Asocierea PRECON TRANSILVANIA SRL – CITADINA 98 SA (Romania)
Castigatorii contractului vor avea la dispozitie maximum 24 de luni (din care 6 luni perioada de proiectare si 18 luni perioada de executie) pentru finalizarea lucrarilor si deschiderea circulatiei.
“Aceasta sectiune are o lungime de 26,35 km km si o valoare estimata a contractului (finantat din fonduri europene nerambursabile) de 937,53 milioane de lei, fara TVA”, anunta directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.
Proiectarea si de executia contractului va fi de maximul 24 de luni (6 luni proiectare si 18 luni executie), perioada in care castigatorul va trebui sa construiasca inclusiv:
– 3 viaducte,
– 8 pasaje,
– 8 poduri (din care unul in lungime de 1.650 m peste lacul de acumulare de la km 6+655).
Sectiunea Suplacu de Barcau – Chiribis (26,35 km) a Autostrazii Transilvania a fost relansata in licitatie in luna ianuarie.
Lucrarile la acest lot au fost abandonate dupa rezilerea contractului Bechtel, in anul 2013. CNAIR a reusit sa mai atribuie o data contractul in anul 2015 dar constructorul spaniol Corsan Corviam nu a reusit sa se mobilizeze iar contractul a fost reziliat din nou in anul 2016.
Ulterior, a mai fost lansata o licitatie castigata de sibienii de la Constructii SA, insa procedura nu s-a finalizat cu succes. Ultima licitatie, in care erau in carti constructorii romani Erbasu si Drum Asfalt, a fost la randul sau anulata.
”Lucrarile la acest lot au fost abandonate dupa rezilerea contractului Bechtel, in anul 2013. CNAIR a reusit sa mai atribuie o data contractul in anul 2015 dar constructorul spaniol nu a reusit sa se mobilizeze iar contractul a fost reziliat din nou in anul 2016”, spunea directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, in ianuarie.