PASAJUL OLTENITEI VA FI DAT IN TRAFIC PE 27 MAI – Este cel mai scump pasaj care se ridica pe centura

Pasajul Oltenitei-Popesti-Leordeni, cel mai mare pasaj de pe Centura Capitalei, va fi dat in trafic pe 27 mai, anuntasecretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.

Odata cu darea in trafic a pasajului Oltenitei – Popesti-Leordeni, se vor da in trafic si 3,6 km din Centura Bucuresti largita la 4 benzi + 1,6 km modernizati din DN4.

La Pasajul Oltenitei-Popesti-Leordeni a inceput realizarea semnalizarii rutiere verticala si orizontala, necesara pentru darea in trafic. Data cea mai probabila pentru darea in trafic este sambata, 27 mai”, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.

Pe santierul Pasajului Oltenitei – Popesti-Leordeni se afla in curs de finalizare urmatoarele lucrari:

  • a fost finalizata montarea dispozitivelor de acoperire a rosturilor de dilatatie;
  • a fost finalizata montarea stalpilor de iluminat si a lampilor, precum si montarea punctului de aprindere;
  • a fost finalizata montarea structurii de rezistenta a scarilor de acces pe trotuarul pasajului;
  • se asterne stratul de uzura pe Centura Bucuresti, operatiune desfasurata in timpul noptii;
  • se asterne stratul de baza si stratul de uzura pe DN4, circulatia rutiera fiind deviata pe timpul zilei;
  • se asterne stratul de asfalt de tip BA8 pe trotuare de pe partea stanga a Centurii Bucuresti, precum si pe ambele parti ale DN4;
  • s-a inceput montarea parapetelor pe zona mediana pe Centura Bucuresti si DN4, pe rampele pasajului;
  • se executa protectia taluzelor cu pamant vegetal si sistematizarea zonei intersectiei;
  • se realizeaza conexiunea gurilor de scurgere de la marginea partii carosabile la conductele de colectare a apelor pluviale de suprafata;
  • continua aplicarea protectiei anticorozive a betonului, activitate realizata pe aproximativ 70% din suprafata totala;
  • continua amenajarea acceselor pe Centura Bucuresti si pe DN4, lucrare executata atat pe timpul zilei, cat si pe timpul noptii, acolo unde nu se poate asigura circulatie alternativa, pentru a reduce la minim perturbarea activitatii societatilor comerciale existente;
  • continua executia etapizata a marcajelor rutiere permanente, pe masura ce avanseaza lucrarile de asternere a stratului de uzura;
  • continua montarea consolelele si panourile de orientare si reglementare si in proportie de 90% celelalte indicatoare prevazute pentru completarea semnalizarii verticale.

Mai mult, continuam dezvoltarea infrastructurii rutiere si imbunatatirea conectivitatii cu o gandire integrata a lucrarilor de la Pasajul Oltenitei – Popesti-Leordeni, prin demararea unui proiect de largire a DN4 la 4 benzi, in colaborare cu Consiliul Judetean Ilfov, prin presedintele Hubert Thuma si cu Primaria orasului Popesti-Leordeni, prin primarul Petre Iacob si viceprimarul George Adrian Stefanescu”, adauga secretarul de stat.

Este vorba de proiectul pentru modernizarea DN4 (Soseaua Oltenitei) la 4 benzi, pe sectorul de drum ce traverseaza orasul Popesti-Leordeni, cuprins intre Danubiana si intrarea in Bucuresti, pentru care a fost semnat Acordul de Parteneriat zilele trecute intre CNAIR si Primaria orasului Popesti-Leordeni. Sunt prevazute urmatoarele:

▪︎ largirea la 2 benzi pe sens

▪︎ intersectie semaforizata DN4 x Strada Drumul Fermei

▪︎ intersectie semaforizata DN4 x Strada Maica Tereza

▪︎ sens giratoriu dublu in zona Pietei Sfanta Maria nr. 1

▪︎ amenajarea trotuarelor si a spatiilor verzi

▪︎ canalizare pluviala

▪︎ retele de utilitati subterane

Valoarea proiectului este de aproximativ 100 milioane lei, finantare asigurata de Ministerul Transporturilor prin fonduri europene.

Cinci pasaje sunt in lucru pe Centura Capitalei: Mogosoaia, Berceni, Cernica, Domnesti si Popesti-Leordeni (Oltenitei). Toate ar trebui finalizate in 2022.

Lucrarile la pasajul Oltenitei au inceput in august 2020. Pasajul de la intersectia cu DN 4 Bucuresti – Oltenita va fi realizat sub forma unui sens giratoriu suspendat, la fel si pasajele de la Domnesti, Berceni si Cernica.

Contractul a fost castigat de firma Itinera SPA si presupune realizarea unui nod rutier, inclusiv constructia unui sens giratoriu suspendat. Nodul rutier va avea o lungime de aproximativ 800 de metri care se termina cu un sens giratoriu (pe directia Bucuresti) si aproximativ 650 de metri care se termina cu un sens giratoriu (pe directia Oltenita). Pe langa pasaj, constructorul italian va largi centura la patru benzi pe o lungime de 4 kilometri.

Contractul castigat de Itinera are o valoare de 169,5 milioane de lei, fara TVA, ceea ce face ca proiectul sa fie cel mai scump pasaj care se ridica pe centura.

Potrivit contractului, durata de realizare a acestui proiect este de 30 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare si 24 luni pentru executia lucrarilor. Garantia pentru executia lucrarilor ofertata de Itinera SPA este de 10 ani.

Licitatia pentru amenajarea nodului rutier de la intersectia Soselei de Centura a Capitalei cu DN4 (Soseaua Oltenitei) a fost scoasa la licitatie in mai 2017.

Nodul rutier Centura Bucuresti – DN4 (Oltenita) va fi unul denivelat si presupune amenajarea unui sens giratoriu ovoid suspendat, care va fluidiza fluxurile de trafic din zona, inclusiv traficul feroviar.

Traseul amenajarii nodului rutier se desfasoara intre km 29+500 si km 33+190, pe actuala centura a Capitalei.

Articolul precedentPODUL DE LA ZIZIN A FOST REFACUT – Lucrarile au durat un an si jumatate si au costat peste 5 milioane de lei
Articolul următorNOUL TERMINAL AL AEROPORTULUI DIN IASI, CONSTRUIT 30% – Lucrarile costa 328 milioane de lei fara TVA si vor fi gata in decembrie

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.