Registrul Auto Roman (RAR) pune Romania pe harta sigurantei rutiere. Mai exact, pe harta sigurantei in ce priveste sistemele de franare pe care le autorizeaza in urma inspectiilor efectuate asupra autoturismelor inmatriculate in Romania. Conform unui comunicat de presa al RAR, Romania, prin Registrul Auto Roman RA, este liderul unui proiect cofinantat de Uniunea Europeana.
Registrul Auto Roman, prin Departamentul Supraveghere de Piata, este autoritatea de supraveghere piata notificata la nivelul Uniunii Europene in sectorul vehiculelor rutiere si a dezvoltat primul proiect de cooperare pan-europeana din acest sector, intr-un program amplu de cooperare transfrontaliera si intersectoriala.
Actiunea comuna de supraveghere a pietei privind produsele reglementate armonizat la nivelul Uniunii Europene 2021 Omnibus este un portofoliu de proiecte cofinantate de Uniunea Europeana (UE) care cuprinde 7 domenii de produse si 3 activitati orizontale/de consolidare a capacitatilor.
In total, participa 45 de autoritati de supraveghere a pietei (MSA) din urmatoarele 25 de tari: Belgia, Bulgaria, Croatia, Cipru, Republica Ceha, Danemarca, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Islanda, Irlanda, Italia, Letonia, Luxemburg, Tarile de Jos, Norvegia, Polonia, Portugalia, Romania, Slovenia, Spania, Suedia si Elvetia.
Coordonarea proiectelor se realizeaza de PROSAFE, iar proiectul din sectorul vehiculelor rutiere are la baza cooperarea dinamica si eficienta intre statele participante in scopul determinarii gradului de respectare a cerintelor legislatiei armonizate stabilite pentru seturile de garnituri de frana de inlocuire pentru autoturisme, cunoscute sub denumirea generica de placute de frana.
Redam in continuare comunicatul de presa transmis de PROSAFE in cadrul proiectului european: