CFR semneaza ultimele doua contracte, in valoare totala de 29.142.313,18 lei, fara TVA, pentru CONSULTANTA si SUPERVIZARE pe tronsoanele CLUJ NAPOCA – AGHIRES (lotul 1) si AGHIRES – POIENI (lotul 2), aferente obiectivului de investitii „Electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata CLUJ NAPOCA – ORADEA – EPISCOPIA BIHOR”.
Castigator este asocierea AREX LIDER COMPANY SRL, BAICONS IMPEX SRL si 3TI PROGETTI ITALIA-INGEGNERIA INTEGRATA SPA.
Lotul 1 CLUJ NAPOCA – AGHIRES (km 500+749 – km 531+160) – 13.383.766,55 lei, fara TVA
Lotul 2 AGHIRES – POIENI (km 531+160 – km 567+690) – 15.758.546,63 lei, fara TVA
Valoarea toatala a celor 4 contracte pentru PROIECTARE si EXECUTIA LUCRARILOR semnate la finalul anului 2022, pentru electrificare si reabilitare a liniei de cale ferata CLUJ NAPOCA – ORADEA – EPISCOPIA BIHOR (166,7 km) este de 7.68 MILIARDE LEI, fara TVA.
- Lotul 1 CLUJ NAPOCA – AGHIRES – 1.611.475.802,43 lei, fara TVA
Asocierea RailWorks – SC Alstom Transport SA si SC ARCADA COMPANY
Durata de implementare este de 102 luni/contract (6 luni – proiectare, 36 luni – executia lucrarilor, garantie – 60 de luni)
- Lotul 2 AGHIRES – POIENI – 1.535.202.975,30 lei, fara TVA
Asocierea RailWorks – SC ARCADA COMPANY si SC Alstom Transport SA
Durata de implementare este de 102 luni/contract (6 luni – proiectare, 36 luni – executia lucrarilor, garantie – 60 de luni)
- Lotul 3 POIENI – ALESD – 2.117.167.899,08 lei, fara TVA
Asocierea FCC CONSTRUCCION – GULERMAK – CCN
Durata de implementare este de 102 luni/contract (6 luni – proiectare, 36 luni – executia lucrarilor, garantie – 60 de luni)
- Lotul 4 ALESD – FRONTIERA – 2.416.850.365,99, fara TVA
Asocierea Webuild SPA – Impresa Pizzarotti & C SPA – Salcef SPA
Durata de implementare este de 102 luni/contract (6 luni – proiectare, 36 luni – executia lucrarilor, garantie – 60 de luni)
71,23 MILIOANE LEI, fara TVA, este valoarea totala a celor 4 contracte de CONSULTANTA si SUPERVIZARE, incheiate in aceasta luna:
Lotul 1 CLUJ NAPOCA – AGHIRES – 13.383.766,55 lei, fara TVA
Lotul 2 AGHIRES – POIENI – 15.758.546,63 lei, fara TVA
Asocierea S.C. AREX LIDER COMPANY S.R.L., S.C. BAICONS IMPEX S.R.L. si 3TI PROGETTI ITALIA-INGEGNERIA INTEGRATA S.P.A
Durata prestarii serviciilor: 103 luni/contract (6 luni – proiectare, 36 luni – executie lucrari, 60 de luni – garantie, 1 luna – verificare)
Lotul 3 POIENI – ALESD – 19.588.700 lei, fara TVA
Lotul 4 ALESD – FRONTIERA – 22.501.700, fara TVA
EGIS ROMANIA S.A
Durata prestarii serviciilor: 103 luni/contract (6 luni – proiectare, 36 luni – executie lucrari, 60 de luni – garantie, 1 luna – verificare)
Obiectivele feroviare ale lucrarilor incluse in proiectul de electrificare si reabilitare a tronsonului de cale ferata Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor sunt:
- electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor pentru atingerea vitezei maxime de circulatie de 160 km/h;
- modernizarea a 33 de poduri feroviare si 210 podete
- reabilitarea a 5 tuneluri feroviare
- 75 de treceri la nivel cu calea ferata modernizate
- modernizarea statiilor, haltelor si a punctelor de oprire
- constructii de cladiri noi pentru calatori in statiile Poieni si Oradea, dar si in Hm Ciucea
- constructii de cladiri de exeploatare/mentenanta in statiile Cluj-Napoca si Oradea,dar si in Hm Ciucea, Hm Lacu Crisului, Hm Butan
- modernizarea instalatiilor de semnalizare/centralizare/telecomunicatii, bariere automate la trecerile la nivel
- sistemul eurupean de management al traficului (ERMS) pe intregul tronson
- lucrari specific protectiei mediului.
Scopul general al implementarii proiectului este:
– reducerea timpului de calatorie si cresterea vitezei medii de deplasare;
– imbunatatirea conditiilor de siguranta a traficului feroviar;
– imbunatatirea conectivitatii retelei feroviare;
– reducerea la minimum a impactului negativ asupra mediului (traversari de arii protejate, schimbari de categorii de folosinta a terenului, riscul privind schimbari climatice etc.), cat si a impactului negativ asupra populatiei si asezarilor umane.
– asigurarea interoperabilitatii prin implementarea STI; in special in ceea ce priveste: sarcina pe osie (22,5 t), gabarit de incarcare C, lungimea liniilor din statie, facilitati pentru persoane cu mobilitate redusa;
– confortul si siguranta pasagerilor, prin montarea sistemelor de sonorizare si avizare a publicului calator, teleafisaj pentru informare, sisteme de supraveghere video, montare instalatii de telecomunicatii digitale, echipamente pentru aplicatii informatice, instalatii de radiocomunicatii si cablu subteran de fibra optica.
Linia de cale ferata Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor se afla pe Coridorul de Vest al retelei feroviare TEN-T Core si beneficiaza de cea mai mare finantare in cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusa in Planul investitional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.
Așa Arată Trenurile În America 🇺🇲, Nu Ca Rablele De Trenuri Din Europa 🇪🇺 [Germania 🇩🇪, Și Restul Țărilor Europene], Și Rablele Din Restul Țărilor Asiatice, Și Țările Africane:
https://youtu.be/nm5hl2xl-ho?si=QViwB4ANAVfXhl5c
Trimiteți Mai Departe Aceste Informații Pentru A Ajunge La Cât Mai Multă Lume.