Trei noi poduri rutiere vor fi construite peste Prut: Stanca-Costesti, Bumbata-Leova si la Falciu-Leca. Drumurile de legatura vor asigura conectivitatea atat cu infrastructura rutiera existenta, cat si cu celelalte proiecte de infrastructura majora din Romania, aflate in diferite stadii de implementare, precum: Autostrada Unirii A8 Targu Neamt – Iasi – Ungheni, parte a Coridorului TEN-T Core (Central) si Drumurile de mare viteza Tisita-Albita, Buzau-Braila, Braila-Focsani, Suceava-Botosani, dar si DX Braila-Galati.
Durata celor 3 contracte este de 6 luni pentru fiecare proiect.
“Dupa cum bine stiti, colaborarea dintre Romania si Moldova este una productiva, in care s-a stabilit un plan comun de actiuni care vizeaza cresterea capacitatii de transport intre cele doua tari. Inca de anul trecut, am demarat procedurile si pentru constructia a unor noi poduri rutiere peste Prut, iar ieri au fost transmise spre validare la Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP) documentatiile de atribuire pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate pentru:
- Pod nou Stanca (RO) – Costesti (MD)
- Pod nou Bumbata (RO) – Leova (MD)
- Pod nou Falciu (RO) – Leca (MD)”, spune secretarul de stat in Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.
In cadrul acestor obiective de investitii, se vor implementa cel putin urmatorii indicatori tehnico-economici:
- pod rutier nou
- drum de legatura la infrastructura existenta
- punct control frontiera
“De aici, de la Bucuresti, continuam procedurile si am mai facut un pas in trecerea de la poduri de flori la poduri de piatra peste Prut. Pe aceasta cale, ii urez succes noului Ministru al Infrastructurii si Dezvoltarii Regionale al Republicii Moldova, doamna Lilia Dabija!”, afirma Scriosteanu.