Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a anuntat ca CFR Infrastructura va lansa saptamana aceasta licitatii pentru a reabilita calea ferata a primele trei loturi ale magistralei Craiova – Caransebes, iar lucrarile sunt estimate la 10 miliarde lei. Iar presedintele Consiliului Judetean Arad, Iustin Cionca, a anuntat ca va acorda certificatul de urbanism pentru modernizarea caii ferate Arad-Caransebes-Timisoara. Odata cu modernizarea acestei rute, va scadea si timpul de naveta si va creste si confortul transportului de pasageri pe calea ferata.
De asemenea, presedintele Consiliului Judetean Arad, Iustin Cionca, anunta scoaterea trenurilor marfare din Micalaca, odata cu modernizarea culoarului de cale ferata Arad-Caransebes-Timisoara. In cadrul lucrarii respective, un pod CFR nou se va construi la Vladimirescu, pentru preluarea intregului trafic de marfa.
„M-am intalnit astazi la Timisoara cu Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor. Domnul ministru ne-a dat o veste buna, privind progresul pregatirii lucrarilor la coridorul feroviar Timisoara-Caransebes-Arad, care va fi modernizat de statul roman. Consiliul Judetean va elibera la inceputul saptamanii viitoare certificatul de urbanism pentru lucrarile aferente judetului Arad, cu un pod CFR nou peste Mures, la Vladimirescu”, a spus Iustin Cionca.
In cartierul Micalaca va ramane o singura linie de tren pentru transportul persoanelor, intre Aradul Nou si Gara. Traficul de marfa va fi deviat pe noul pod peste Mures, in zona Vladimirescu.
“Ii multumesc domnului ministru Grindeanu pentru accelerarea acestui proiect important pentru vestul tarii si pentru conexiunea feroviara dintre Arad si Timisoara. Odata cu modernizarea acestei rute, va scadea si timpul de naveta si va creste si confortul transportului de pasageri pe calea ferata. Este o veste foarte buna pentru aradeni ca dupa modernizarea caii ferate Curtici-Simeria, si calea ferata Arad-Timisoara intra in lucru. Asta inseamna ca vom fi singurul judet din Romania care va avea modernizate cele mai importante trasee pe calea ferata!”, adauga presedintele CJ Arad.
La randul sau, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a anuntat ca CFR Infrastructura va lansa licitatii pentru a reabilita calea ferata a primele trei loturi ale magistralei Craiova – Caransebes, din aceasta saptamana, iar lucrarile sunt estimate la 10 miliarde lei, fiind finantate prin fonduri europene, prin Programul Operational Transport 2021-2027.
Astfel, saptamana aceasta, pe noul exercitiu bugetar Programul Operational Transport, din cele sase loturi de la Craiova la Caransebes, pe CFR, trei dintre ele vor fi lansate in licitatie, urmand ca in trei saptamani sa fie lansate si celelalte trei loturi, a explicat Sorin Grindeanu.
„Pe zona de CFR, pe toate cele trei programe europene de finantare, POIM, PNRR si viitorul POT, in total, pe regiunea de vest, pe Regionala CFR Timisoara, suma totala pe proiecte este de 27,52 de miliarde lei, fara TVA, proiecte de investitii sunt bani care intra in regiunea de vest. Aici merita sa amintesc doua dintre aceste proiecte – legatura de la Gara de Est a Timisoarei la Aeroport este parte a PNRR, o extensie a PNRR, inclusiv in discutiile cu autoritatile locale, Consiliului Judetean Timis si Primaria Municipiului Timisoara va fi finantata prin PNRR”, a mai spus Grindeanu.
Guvernul a aprobat, in sedinta din 28 decembrie 2022, conform Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA, indicatorii tehnico-economici pentru mai multe obiective de investitii:
- Modernizarea/reabilitarea a 47 de statii de cale ferata din Romania – SRCF Constanta, 4 statii: Neptun hc, Costinesti Tabara, Ciulnita si Mangalia – Statia Ciulnita, lucrare de utilitate publica de interes national; Valoarea totala a investitiei (inclusiv TVA) = 40,32 milioane lei;
Lucrarile propuse au in vedere imbunatatirea conditiilor de exploatare in statii si furnizarea de servicii de calitate pentru calatori. Principalul obiectiv al lucrarilor il constituie reabilitarea cladirii de calatori, cu accent, pe zonele de acces (intrare-iesire), precum si pe spatiile destinate serviciilor pentru calatori si pe elementele de legatura cu liniile de cale ferata (peroane, pasarele, pasaje pietonale, copertine, etc). Prin aceasta hotarare se aproba reabilitarea a 4 statii, lucrarile avand o valoare de 40,32 milioane lei si o durata de executie de 19 luni.
Finantarea obiectivului de investitii se realizeaza din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, din veniturile proprii ale Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA, precum si din alte surse legal constituite.
– Modernizarea/ consolidarea/ reabilitarea Statiei CF Gara de Nord Bucuresti – Faza 1, lucrare de utilitate publica de interes national. Valoarea totala a investitiei (inclusiv TVA) = 631,54 milioane lei;
Principalele categorii de lucrari sunt: lucrari de consolidare, reabilitare, restaurare si reamenajare, lucrari de instalatii aferente cladirilor.
Obiectivul de investitii face parte din Master Planul General de Transport al Romaniei(MPGT) si din Programul Investitional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021-2030. Proiectul are o durata de executare de 46 de luni.
Finantarea obiectivului de investitii se realizeaza din fonduri externe nerambursabile, din Programul Operational Transport (POT) 2021-2027, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transportului si Infrastructurii, din veniturile proprii ale Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA, precum si din alte surse legal constituite, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.
– Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebes, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean, lucrare de utilitate publica de interes national. Valoarea totala a investitiei (inclusiv TVA) = 12,49 miliarde lei. Finantarea obiectivului de investitii se realizeaza din fonduri externe nerambursabile – Programul Operational Transport 2021-2027, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, din veniturile proprii ale Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA, precum si din alte surse legal constituite.
Actul normativ aproba reabilitarea a 225 de kilometri de cale ferata, astfel incat sa se permita viteze de circulatie de 100-120 km/h pentru trenurile de marfa si 120-160 km/h, pentru trenurile de calatori. Lucrarile au o durata de executie de 60 de luni.