Contractul pentru proiectarea si executia primului lot al Autostrazii Bucuresti Nord nu poate fi semnat nici acum, la aproape patru ani de la lansarea licitatiei.
Pe 29 noiembrie 2022, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat castigatorul pentru proiectarea si executia lotului 1 al A0 Nord (17,5 km), aceeasi asociere care fusese desemnata castigatoare anterior ultimei contestatii.
Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA Italia S.p.A. – Retter Projectmanagement fusese desemnata din nou castigatoare pe lotul 1 din Autostrada de Centura Bucuresti Nord (A0 Nord), iar Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) a admis pe 25 ianuarie 2023 contestatia grecilor de la Intrakat.
Grecii de la Intrakat au depus contestatie la CNSC pe 9 decembrie 2022, in ultima zi legala.
In vara anului 2020, CNAIR i-a desemnat pe turcii de la Nurol castigatori ai contractului, insa au fost depuse patru contestatii. In aprilie 2021, dupa decizia Curtii de Apel Bucuresti, CNAIR i-a desemnat din nou castigatori pe turcii de la Nurol si a urmat o noua runda de contestatii. In octombrie 2021, la a treia licitatie a aceluiasi lot, italienii de la Pizzarotti au fost desemnati castigatori. Grecii de la Intrakat au depus contestatie. Pe 9 august 2022, CNAIR anunta ca i-a desemnat definitiv pe italienii de la Pizzarotti, dar Intrakat a depus contestatie, iar CNSC a admis-o.
Astfel, doua din cele patru loturi ale semi-inelului nordic al Autostrazii A0 nu au contracte semnate si sunt in contestatii, avand in vedere ca si lotul 3 se judeca la CNSC, dupa ce turcii de la Ictas au contestat impotriva chinezilor de la CCECC.
Licitatia pentru lotul 1 din A0 Nord a fost lansata in iunie 2019.
Contractul se ridica la 815,07 milioane de lei (fara TVA) cu finantare din fonduri europene nerambursabile. si avea o durata de 34 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare si 22 luni perioada de executie a lucrarilor.
Pe acest lot de autostrada vor fi construite inclusiv doua pasaje de o complexitate tehnica ridicata:
– un pasaj cu o lungime de 733 m peste CF101 Bucuresti – Pitesti DN7
– un pasaj cu lungime de 650 m peste raul Colentina, CF 300 Bucuresti – Ploiesti si CF Mogosoaia – Buftea
Perioada de garantie a lucrarilor este de 10 ani.
Acest lot de autostrada are o lungime de 17,5 km.
Lotul I al traseului din Nordul Autostrazii Bucurestiului, se afla intre A1 si DN1, de la Dragomiresti la Corbeanca si are o lungime de 17,5 km.
Obiectul contractului il reprezinta proiectarea si executia lucrarilor pentru constructia Autostrazii de Centura Bucuresti km 0+000-km 100+900, Sector Centura Nord km 0+000-km 52+770, Lot 1: km 2+500-km 20+000.
In cadrul viitorului contract vor fi construite si doua structuri de mari dimensiuni:
– Pasaj peste CF101 Bucuresti – Pitesti DN7,
– Pasaj peste raul Colentina, CF 300 Bucuresti – Ploiesti si CF Mogosoaia – Buftea.
In cadrul contractului sunt prevazute 10 structuri dintre care 2 pasaje de o complexitate tehnica ridicata, avand o lungime de 733 m (pasaj pe Autostrada de Centura peste CF101 Bucuresti – Pitesti DN7) si respectiv 650 m (pasaj pe Autostrada de Centura peste raul Colentina, CF 300 Bucuresti – Ploiesti si CF Mogosoaia – Buftea).
Traseul Autostrazii de Centura Bucuresti Nord – Lotul 1 se desfasoara pe teritoriul judetului Ilfov intre DJ 601A (Dragomiresti Vale – Bacu) si DN 1 in dreptul localitatii Corbeanca.