Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, s-a intalnit la sediul Companiei de Drumuri cu reprezentantii Romsilva, la care a participat si secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Ionel Scriosteanu.
Impreuna cu directorul general al Regiei Nationale a Padurilor Romsilva, Daniel Nicolaescu, si cu directorul Departamentului Fond Forestier, Ion Codrut Bilea, a fost stabilita imbunatatirea protocolului de colaborare dintre cele doua institutii.
”Vrem astfel sa putem actiona mai eficient si sa scurtam timpii de interventie pe acele zone in care zonele administrate de Romsilva reprezinta risc pentru reteaua nationala de drumuri. De asemenea am stabilit sa colaboram mai eficient in domeniul implementarii proiectelor de infrastructura mare care tranziteaza zone impadurite. Reprezentantii Romsilva ne-au asigurat de tot sprijinul in vederea scoaterii din fondul forestier, intr-un timp cat mai scurt, a suprafetelor de padure acolo unde se deschid santiere pentru constructia unor sectoare de autostrazi”, spune seful CNAIR.
A fost discutata punctual scoaterea din fondul forestier a suprafetelor de padure afectate de constructia lucrarilor pentru Sectiunile 2 (Boita- Cornetu), 3 (Cornetu – Tigveni), 4 (Cornetu – Tigveni) si 5 (Curtea de Arges – Pitesti) ale autostrazii Sibiu-Pitesti.
Pentru Sectiunile 4 si 5 ale autostrazii, dupa emiterea Ordinului de Ministru pentru scoaterea din fondul forestier, Romsilva va intreprinde toate diligentele necesare eliberarii amplasamentului, precizeaza Pistol.
Pentru Sectiunile 2 si 3 este necesara emiterea unor Hotarari de Guvern pentru scoaterea din fondul forestier (prestatorul desemnat de catre CNAIR elaboreaza in prezent documentatiile necesare).
”Saptamana viitoare ne vom intalniri cu antreprenorii Sectiunilor 2 si 3 pentru a stabili calendarele de implementare a contractelor in perioada de proiectare, in paralel cu procedura de scoatere din fondul forestier. Vrem sa evitam astfel intarzieri in finalizarea lucrarilor. Am discutat si despre stabilirea unor noi proceduri de identificare si indepartare a arborilor care prezinta un real pericol la adresa sigurantei participantilor la trafic pe reteaua de drumuri nationale si autostrazi administrata de catre CNAIR. Apreciez deschiderea de care au dat dovada reprezentantii Romsilva in ceea ce priveste colaborarea cu CNAIR, atat pentru siguranta retelei rutiere nationale cat si pentru constructia de noi drumuri de mare viteza!”, adauga reprezentantul CNAIR.
Pe 15 decembrie 2022, s-au dat in trafic primii 13,17 km din autostrada Sibiu – Pitesti, sectiunea 1, Sibiu – Boita, cu 4-5 luni mai devreme fata de termenul contractual de finalizare, respectiv aprilie 2023. Este vorba de cea mai asteptata autostrada din Romania, de primul lot al autostrazii care traverseaza Carpatii.
Constructor este firma PORR din Austria.
Chiar daca este vorba de numai 13,17 kilometri intre Selimbar si Boita, ciotul este foarte important pentru traficul de tranzit, scutind soferii de aglomeratia din Talmaciu si de intersectia DN1-DN7, dar si pentru localnicii care vor scapa in mare masura de zgomot, poluare si de pericolul traversarii drumului national.
Autostrada Sibiu – Pitesti va avea o lungime de peste 122 de km, este impartita in 5 loturi si va lega Centrul si Vestul Romaniei de reteaua europeana de autostrazi, fiind o parte importanta a Coridorului 4 Paneuropean.
Constructia acestei sectiuni de autostrada a beneficiat de finantare din fonduri europene (POIM 2014-2021) in valoare de 612,65 milioane lei, fara TVA.
Au fost executate: 27 poduri, pasaje si viaducte, dintre care 8 la intersectia cu drumurile nationale. Mai exista si doua noduri rutiere: Nodul rutier Sibiu (km 0+000), care va asigura conexiunea dintre A1, Centura Sibiu, DN1 si DN7, proiectat la o viteza minima de 40 km/h; Nodul rutier Boita (km 13+000), care va asigura conexiunea cu DN7, proiectat la o viteza minima de 50 km/h.