CONTROL PE PODUL SUSPENDAT DE LA BRAILA – Antreprenorii au accelerat lucrarile, autoritatile vor anunta dupa februarie-martie cand este gata podul

Lucrarile avanseaza la cel mai scump pod construit vreodata in Romania. Se lucreaza atat la pod, cat si la drumurile de legatura. S-au asternut 32.000/80.000 tone asfalt aferente primei etape a drumurilor de legatura si la pod si continua asfaltarea pe ambele maluri.

Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu, a mers pe santier pentru a verifica stadiul lucrarilor si ce masuri vor fi necesare pentru ca celebrul Golden Gate de Romania sa fie dat in trafic cat mai repede.

Constructorul este asocierea italo – japoneza WeBuild – IHI Infrastructure. Podul suspendat de la Braila avea termen contractual de finalizare decembrie 2021, dar a primit o extensie de un an pana la sfarsitul lui ianuarie 2023, intrucat Ministerul Transporturilor nu a rezolvat la timp relocarea utilitatilor. Ultimul termen anuntat era 20 decembrie 2022.

Podul peste Dunare de la Braila-Galati. Am convocat in santier factorii responsabili de aceasta lucrare pentru a vedea ce lucrari mai sunt de executat si care sunt masurile ce trebuie luate, in asa fel incat desfasurarea acestora sa fie intr-un ritm care sa permita darea in trafic a acestui obiectiv, inclusiv cu drumurile de legatura, cat mai repede si in conditii optime. Am vazut din partea antreprenorilor inceputul unui nou tip de abordare, una pozitiva, care ma face sa cred ca ritmul lucrarilor va fi accelerat si predictibil. Pana acum, s-au asternut 32.000/80.000 tone asfalt aferente primei etape a drumurilor de legatura + pod si continua asfaltarea pe acestea, pe ambele maluri”, spune Scriosteanu.

In momentul acesta, se executa lucrari atat la pod, cat si la drumurile de legatura, dupa cum urmeaza:

Zona podului suspendat

  • Se realizeaza armarea, cofrarea si turnarea ultimelor doua portiuni din placa de suprabetonare a structurilor blocului de ancoraj Jijila;
  • Se monteaza elemente ale sistemului de dezumidificare aferent cablului principal;
  • Se realizeaza aplicarea primului strat (primer) aferent hidroizolatiei;
  • Se executa, sapatura, armarea, cofrarea si betonarea grinzilor de baza aferente Turnurilor Jijila si Braila, acestea fiind ultimele elemente de structura ale pilonilor.

Drumuri de legatura. Etapa I si Etapa II

Zona malului Braila

  • Km 4+500 (giratoriu 3) si km 1+200 (giratoriu 2):se monteaza bordurile si pavelele;
  • Km 4+500 (viaduct): se monteaza dalele de racordare;
  • Pod km 2+222: se cofreaza si betoneaza grinda de parapet;
  • Km 2+800 Centru de Intretinere si Coordonare: se lucreaza la compartimentarile atelierului mecanic si a cladirilor anexe si se asterne stratul de forma in zona parcarii;
  • Pod km 1+759: se efectueaza lucrari de armare, cofrare si betonare a placii de suprabetonare;
  • Km 1+200 – 4+500: se monteaza parapetele in zona podurilor;
  • Km 2+450 – 2+409 si km 1+700 – 1+390: se asterne stratul superior de fundatie (piatra sparta);
  • Se executa lucrari de realizare a rigolelor de acostament necesare drumului principal;
  • Se executa lucrari de profilare taluz in zona bretelelor 1, 2, 3 si 4 si in zona drumului principal.

Zona malului Jijila

  • Giratoriu 4: se monteaza bordurile si pavelele;
  • Km 7+300 (statia de taxare): se executa lucrari aferente structurii si la canalizarii pluviale, precum si asternerea straturilor de asfalt in zona acesteia;
  • Podet casetat km 7+810, pod km 9+469 si pod km 11+779: se armeaza, cofreaza si betoneaza elevatiile;
  • Km 0+000 – 2+000: se asterne primul strat de asfalt AB 31,5;
  • Pod km 3+320: se betoneaza trotuarele si grinzile de parapet;
  • Km 0+000 – 4+365 DL (drum de legatura): se monteaza parapetele in zona podurilor;
  • Drum principal si drum de legatura: se lucreaza la montarea casiurilor necesare scurgerii apelor pluviale si la profilarea taluzilor.

In functie de evolutia lucrarilor din Februarie-Martie, care depind de mobilizarea antreprenorilor, dar si de conditiile meteorologice, vom comunica in ce luna din acest an vom da in trafic acest obiectiv”, adauga Scriosteanu.

La vizita in santier, secretarul de stat a fost insotit de directorul Directiei Implementare Proiecte din cadrul CNAIR, Mihai-Felician Cernestean, precum si de responsabilii de proiect, alaturi de care a parcurs si verificat fiecare zona a santierului in parte.

De cealalta parte, reprezentantul constructorului din Italia spunea in decembrie ca la 4 ani de la semnarea contractului, nu poate lucra pe tot santierul.

“Caile de utilitati nu s-au facut, trebuiau facute, au avut licitatii organizate din 2017 si nu au fost in stare sa le faca decat in 2020”, spunea luna trecutainginerul Dragos Burlan.

Trecerea pe podul de la Braila, al treilea pod suspendat din Europa ca lungime, va fi gratuita cel putin 5 ani de la momentul inaugurarii.

Pe rolul instantelor erau 21 de litigii intre CNAIR si WEBUILD SPA, iar constructorul castiga procesele cu statul.

Podul suspendat peste Dunare de la Braila va fi cel mai scump pod construit vreodata in Romania. Constructia face legatura intre judetele Braila si Tulcea. Podul va avea, la final, doi kilometri lungime si o inaltime de aproape 200 de metri. 

Acesta este primul pod suspendat realizat in Romania. Este ultimul pod peste Dunare inainte de varsarea in Marea Neagra, cel mai mare din Romania si al treilea din Europa, ca dimensiune. 

Potrivit reprezentantilor WEBUILD, doar drumurile de acces vor fi construite in totalitate pana la sfarsitul acestui an (2022), astfel incat circulatia pe pod sa poata fi deschisa.

Investitia presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul judetului Tulcea. Deasupra Dunarii este podul suspendat, in lungime 1,9 kilometri.

Podul are trei deschideri: o deschidere principala (1120 m) si doua deschideri laterale de 489,6 m pe malul Braila si de 364,6 m pe malul Tulcea. De o parte si de alta sunt prevazute doua viaducte de acces in lungime de cate 110 m fiecare. Drumul principal va avea doua benzi pe sens si va lega judetul Braila de judetul Tulcea, iar drumul de legatura spre Macin va avea o banda pe sens, in lungime de 4,3 km. In rest, vor fi realizate intersectii giratorii, 33 de poduri, podete, pasaje si o statie de taxare.

Pilonii au 192 m inaltime totala de la partea superioara a fundatiei si sunt localizati in aproprierea malurilor. Fiecare pilon este prevazut cu scari si lift, accesul fiind permis din benzile de intretinere localizate pe ambele parti ale tablierului.

La pilonul Braila sunt 72 piloti de 40 metri lungime, iar la pilonul Tulcea sunt 72 piloti de 38 metri lungime.

In cadrul Master Planului General de Transport, podul figureaza ca parte a Drumului Expres Buzau – Braila – Tulcea – Constanta, drum planificat a se realiza in perioada 2020–2030, care va conecta Nordul Munteniei si Sudul Moldovei de Nordul Dobrogei, unde se afla Delta Dunarii.

Valoarea contractului: 2.375.159.389,70 lei cu TVA;

Lungime pod suspendat: 1.974,30 m;

Lungime drum principal Braila – Jijila: 19,095 km;

Lungime drum de legatura cu DN22 Smardan – Macin: 4,328 km;

Data semnarii contractului: 19.01.2018;

Termen contractual finalizare: 2021.

Articolul precedentLUCRARILE LA VIITORUL TERMINAL AL AEROPORTULUI DIN IASI AU AJUNS LA 13,5% – Aeroportul din Iasi va fi de anul viitor al doilea cel mai mare aeroport din tara
Articolul următorPOSTA ROMANA SI-A CUMPARAT MASINI – Compania de stat a cumparat 200 de masini cu 19 milioane de lei fara TVA

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.