Dupa ce saptamana trecut s-au reluat, dupa sarbatori, lucrarile la Pasajul Berceni, acum se lucreaza iar si la Pasajul Oltenitei-Popesti-Leordeni, cel mai mare pasaj de pe Centura Capitalei.
Conform graficului de executie a lucrarilor asumat de catre constructor, autoritatile vor da in trafic acest pasaj pana la sfarsitul lunii aprilie 2023.
Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu, a fost iar in vizita pe santier, sa verifice stadiul lucrarilor si anunta care sunt lucrarile care se fac in prezent.
”Si la Pasajul Oltenitei – Popesti-Leordeni s-au reluat lucrarile de saptamana trecuta, iar in prezent se executa urmatoarele lucrari:
- montarea stalpilor pentru parapetele de siguranta de tip H4b in zona rampelor de acces ale pasajului si in zona rosturilor de dilatatie;
- completarea primului strat de asfalt si montarea bordurilor pe Centura Bucuresti intre km 29+500 si km 29+700;
- realizarea acceselor la proprietati pe DNCB (partea stanga);
- indepartarea sistemului rutier existent de pe drumul de acces dinspre cartierul Danubiana spre Popesti-Leordeni – DN4;
- continuarea lucrarilor la reteaua de canalizare pluviala prin montarea gurilor de scurgere in zona intersectiei;
- executarea lucrarilor de pregatire a suprafetelor de beton pentru aplicarea protectiei anticorozive a acestora pe zona pasajului;
- executarea lucrarilor de montaj a celor trei separatoare de hidrocarburi cu o capacitate de aproximativ 130.000 litri fiecare;
- montarea stalpilor de iluminat pe DN4 intre rampa Oltenita si sensul giratoriu dinspre Frumusani”, spune Scriosteanu.
La vizita in santier, Scriosteanu a fost insotit de viceprimarul orasului Popesti-Leordeni, George Adrian Stefanescu.
Cinci pasaje sunt in lucru pe Centura Capitalei: Mogosoaia, Berceni, Cernica, Domnesti si Popesti-Leordeni (Oltenitei). Toate ar trebui finalizate in 2022.
Lucrarile la pasajul Oltenitei au inceput in august 2020. Pasajul de la intersectia cu DN 4 Bucuresti – Oltenita va fi realizat sub forma unui sens giratoriu suspendat, la fel si pasajele de la Domnesti, Berceni si Cernica.
Contractul a fost castigat de firma Itinera SPA si presupune realizarea unui nod rutier, inclusiv constructia unui sens giratoriu suspendat. Nodul rutier va avea o lungime de aproximativ 800 de metri care se termina cu un sens giratoriu (pe directia Bucuresti) si aproximativ 650 de metri care se termina cu un sens giratoriu (pe directia Oltenita). Pe langa pasaj, constructorul italian va largi centura la patru benzi pe o lungime de 4 kilometri.
Contractul castigat de Itinera are o valoare de 169,5 milioane de lei, fara TVA, ceea ce face ca proiectul sa fie cel mai scump pasaj care se ridica pe centura.
Potrivit contractului, durata de realizare a acestui proiect este de 30 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare si 24 luni pentru executia lucrarilor. Garantia pentru executia lucrarilor ofertata de Itinera SPA este de 10 ani.
Licitatia pentru amenajarea nodului rutier de la intersectia Soselei de Centura a Capitalei cu DN4 (Soseaua Oltenitei) a fost scoasa la licitatie in mai 2017.
Nodul rutier Centura Bucuresti – DN4 (Oltenita) va fi unul denivelat si presupune amenajarea unui sens giratoriu ovoid suspendat, care va fluidiza fluxurile de trafic din zona, inclusiv traficul feroviar.
Traseul amenajarii nodului rutier se desfasoara intre km 29+500 si km 33+190, pe actuala centura a Capitalei.