GUVERNUL APROBA PROIECTUL DE INFRASTRUCTURA DE LA MOGOSOAIA – Vor fi investiti 111 milioane lei in largirea la 4 benzi a DN 1A

Executivul a aprobat proiectul de Hotarare de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici aferenti investitiei „Reteaua de infrastructura integrata pentru zona orbitala Bucuresti – Largire la 4 benzi DN 1A si masuri de siguranta rutiera pentru sectorul cuprins intre Centura Bucuresti si intersectia cu soseaua Chitila-Mogosoaia„, judetul Ilfov.

Actul normativ aproba proiectul de infrastructura care include largirea la 4 benzi de circulatie pe DN 1A, sector DNCB si Strada Monumentul Eroilor (intersectie cu Centura Nord a Municipiului Bucuresti – Mogosoaia) si reamenajarea intersectiei cu Strada Valea Parcului, pentru sporirea gradului de confort si siguranta a tuturor categoriilor de participanti la trafic. 

Proiectul de investitii presupune modernizarea si largirea la 4 benzi a sectorului de drum DN 1A, conexiunea cu reteaua existenta si implementarea masurilor de siguranta rutiera (trotuare, treceri de pietoni, pasarele pietonale, statii de autobuz, amenajarea intersectiilor cu drumurile clasificate, amenajare peisagistica si orice alte masuri de imbunatatire a traficului auto si pietonal).

Lungimea traseului este de 1,28 km si contine 5 structuri (3 intersectii si 2 pasaje pietonale.)

Investitia se ridica la suma de 110,9 milioane lei si va fi finantata din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014 – 2020 si prin Programul Operational Transport (POT) 2021-2027, si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, precum si din alte surse legal constituite.

In vederea realizarii obiectivului, suprafata estimata pentru exproprieri este de aproximativ 41.465 mp, din care 39.259 mp constituie domeniul public si 2.206 mp proprietati.

Proiectul a carui executie va dura 10 luni face parte din strategia de implementare la nivel national pentru infrastructura integrata pentru zona orbitala a Municipiului Bucuresti, prin care se asigura baza necesara cererii de transport in crestere si un grad ridicat de siguranta a traficului rutier.

Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu, anunta ce prevede proiectul de largire la patru benzi a DN1A intre Centura Bucuresti si intersectia cu Soseaua Chitila-Parc Mogosoaia>

  • largirea la 4 benzi de circulatie x 3,5 m
  • lungime traseu 1,28 km
  • trotuare, cu o latime de 2,5 m
  • zona mediana de 1 m
  • zona verde
  • pasaj pietonal subteran, amplasat vizavi de intrarea in Parcul Mogosoaia; dotat cu scari fixe, rulante si un lift la fiecare acces
  • pasaj pietonal suprateran amplasat in nordul podului CF 700, dotat cu 2 lifturi si 2 scari fixe; va fi amplasata si o statie de transport in comun in vecinatatea pasajului; va facilita tranzitul si traversarea in siguranta a DN1A
  • amenajarea a 3 intersectii la nivel: intersectie DN1A cu DNCB; intersectie DN1A cu Sos. Chitila; intersectie DN1A cu Strada Valea Parcului
  • lucrari de colectare si evacuare a apelor pluviale: retea noua de canalizare pluviala cu o lungime totala de 1250 m; sistem de rigole carosabile pe ambele parti ale drumului; bazin de colectare a apelor, prevazut cu grup de pompare si conducta de refulare
  • lucrari de consolidare
  • lucrari pentru siguranta circulatiei
  • amenajari peisagistice pentru spatiile verzi

Urmeaza lansarea procedurii de licitatie pentru executia lucrarilor, care se va desfasura in paralel cu procedura de exproprieri.

De asemenea, Guvernul a mai aprobat un proiect de lege pentru aprobarea Contractului de finantare – Investitii prioritare in domeniul sigurantei rutiere in Romania – dintre Romania si Banca Europeana de Investitii, semnat la Bucuresti la 15 decembrie 2022 si la Luxemburg la 19 decembrie 2022.

Contractul de finantare dintre Romania si Banca Europeana de Investitii este in valoare de 50 milioane de euro si este destinat realizarii unor investitii privind siguranta rutiera.

Investitiile vor fi realizate in 89 de locatii, astfel: 6 pasaje supra/subterane, 40 de sensuri giratorii si 43 de locatii unde se vor realiza masuri de canalizare/semnalizare.

Costul total al proiectului este de aproximativ 100 milioane euro (fara TVA) si se estimeaza ca va fi finalizat pana in anul 2027.

Implementarea acestuia va fi asigurata de catre Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, prin CNAIR.

Data limita de tragere a imprumutului este de 5 ani de la semnare. Imprumutul se va trage in maximum 5 transe, fiecare in valoare de minim 10 milioane euro, iar rambursarea se va efectua pe o perioada de pana la 20 ani de la data efectuarii tragerii, in functie de optiunea selectata de imprumutat privind modul de rambursare a sumelor trase.

Conform politicii BEI, fiecare transa trasa este considerata un imprumut distinct, convenindu-se cu banca, la momentul efectuarii tragerii, conditiile financiare aplicabile fiecareia dintre ele, in functie de optiunea selectata de imprumutat (dobanda fixa/variabila, perioada de gratie, modalitatea de rambursare-una sau mai multe transe, maturitatea etc.).

Articolul precedentLUFTHANSA VREA SA PREIA FOSTA ALIALIA – Compania italiana cauta de cativa ani un cumparator
Articolul următorPORR OBTINE DOUA CONTRACTE DE PESTE 185 MILIOANE LEI – Constructorul austriac a fost desemnat castigator pentru realizarea Centurilor Osorhei, Santandrei si Nojorid

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.