VIITORUL DRUM RADIAL 1 – VEST EXPRES ARE UN CASTIGATOR – Asocierea Explan – Geologic Site – DP Consult face studiul de fezabilitate, contract de 12,6 milioane fara TVA

S-a facut un pas important pentru proiectul celor 10 drumuri radiale care vor lega Bucurestiul de viitoarea autostrada de centura, anunta primarul Capitalei, Nicusor Dan.

Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara Zona Metropolitana Bucuresti a desemnat castigatorul procedurii de achizitie pentru realizarea studiului de fezabilitate aferent Drumului Radial 1-Vest Expres (DR1), care va lega direct localitatile Domnesti si Ciorogarla de Capitala.

Ca urmare a evaluarii ofertelor, a intrunit punctajul cel mai mare asocierea Explan SRL (lider) – Geologic Site SRL – DP Consult SRL, cu o valoare de 12.639.864 lei fara TVA. Termenul pentru elaborarea documentului este de 12 luni de la semnarea contractului.

Drumul Radial 1-Vest Expres va avea o lungime de aproximativ 9 km si va conecta Bulevardul Timisoara cu centura Capitalei si viitoarea Autostrada A0.

Acesta va avea caracteristicile unei autostrazi sau a unui drum expres, cu 4 benzi de circulatie, cate 2 pe fiecare sens, piste pentru biciclete si trotuare. In urma studiul de fezabilitate, se va stabili care dintre cele 3 variante de aliniament stradal este cea potrivita, cu latimea de 21 m, de 28 m sau de 32 m.

Pentru alte 3 drumuri radiale, s-a incheiat etapa de depunere a ofertelor in cadrul procedurilor de licitatie si se afla in acest moment in diferite stadii de evaluare, dupa cum urmeaza:

  • Drumul Radial 4 (DR 4 – Nord Expres) – va avea o lungime de aproximativ 11,5 km si va face legatura intre localitatea Corbeanca si Municipiul Bucuresti – etapa de evaluare a ofertelor tehnice.
  • Drumul Radial 9 (DR 9 Sud Expres) – va avea o lungime de aproximativ 13 km si va face legatura intre localitatea Vidra si Municipiul Bucuresti – etapa de evaluare a ofertelor tehnice.
  • Drumul Radial 10 – Magurele Expres (DR 10) – va avea o lungime de aproximativ 11 km si va face legatura intre Municipiul Bucuresti si orasul Magurele – etapa de evaluare a documentelor DUAE (Document Unic de Achizitie European)”, spune Nicusor Dan.

In ceea ce priveste celelalte drumuri radiale, se lucreaza la analizele de favorabilitate. Acestea vor face legatura intre Capitala si localitatile din jur, dupa cum urmeaza:

  • DR3 – Giulesti Expres – va avea o lungime de aproximativ 10 km si va face legatura comuna Sabareni, judetul Giurgiu, de Municipiul Bucuresti.
  • DR5 – Pipera Expres – va avea o lungime de aproximativ 10,5 km si va face legatura intre Municipiul Bucuresti si localitatile Otopeni – Tunari – Voluntari.
  • DR6 – Afumati Expres – va avea o lungime de aproximativ 4,4 km, va face conexiunea Autostrazii A0 cu DN2 si va fi o varianta de ocolire a localitatii Afumati.
  • DR7 – Est Expres – va avea o lungime de aproximativ 6 km si va face legatura intre Municipiul Bucuresti si localitatea Moara Domneasca.
  • DR8 -Splai Expres – va avea o lungime de aproximativ 5,5 km si va face legatura intre Municipiul Bucuresti si zona metropolitana prin nodul Cernica.
  • Drumul Radial 2 – DR2 – Autostrada A1, care va avea o lungime de aproximativ 12 km si presupune extinderea Autostrazii A1 la trei benzi pe sens intre km 10 si km 23 a Autostrazii A1, va fi realizat de CNAIR.

Finantarea pentru realizarea studiilor de fezabilitate urmeaza sa fie asigurata prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM).

Adunarea Generala a Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara Zona Metropolitana Bucuresti a aprobat la inceputul anului trecut parteneriatul cu CNAIR pentru realizarea studiilor de fezabilitate pentru cele 10 drumuri radiale care leaga Bucurestiul de autostrada de centura.

Cele 10 radiale sunt prelungiri ale unor bulevarde din Capitala, care se vor intersecta cu soseaua de centura si se vor conecta la autostrada de centura: Bd. Timisoara, Calea Giulesti, Bd. Poligrafiei, zona Pipera, Sos. Dobroesti, Splaiul Unirii, Bd. Metalurgiei, Prl. Ferentari.

Este vorba despre 10 drumuri radiale pe o lungime de peste 96 de km si 33 de noduri rutiere, care leaga artere importante ale Municipiului Bucuresti si Centura Capitalei cu Autostrada Bucurestiului – A0, intersectand 30 de localitati din zona metropolitana.

Vor fi 96 de km de trotuare si de piste de biciclete in lungul tuturor drumurilor radiale si 120 de puncte de incarcare a autovehiculelor electrice.

De precizat, Regiunea Bucuresti Ilfov genereaza aproape 30% din PIB-ul Romaniei.

Drumurile radiale

DR 1 – Vest Expres, are o lungime de 8,98 km si realizeaza legatura intre Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Timisoara, avand un cost estimat de 75 milioane de euro cu TVA

DR 2 – Autostrada A1, are o lungime de 12 km si scopul proiectului este de extindere la trei benzi pe sens intre km 10 si km 23 a Autostrazii A1. Costul estimat este de 42,9 milioane de euro cu TVA

DR 3 – Giulesti Epres, drum radial care are o lungime de 10,37 km, conecteaza Sabareni la Autostrada A0, se prelungeste pana la DNCB apoi realizeaza legatura cu Calea Giulesti. Costul estimat este de 72,6 milioane de euro cu TVA

DR 4 – Nord Expres, cu o lungime de 12,59 km realizeaza conexiunea localitatii Corbeanca la Autostrada A0, apoi se prelungeste spre DNCB si Bulevardul Poligrafiei. Costul total estimat este de 102,3 milioane de euro cu TVA

DR 5 – Pipera Expres, are o lungime de 8,7 km si realizeaza legatura intre Autostrada A0 si localitatile Otopeni – Tunari – DNCB – Penetratie Aleea Teisani. Costul total estimat este de 77,6 milioane de euro cu TVA

DR 6 – Afumati Expres, drumul radial ce realizeaza conexiunea Autostrazii A0 cu DN2, devenind o varianta de ocolire a localitatii Afumati. Are o lungime de 4,39 km si un cost total de 34,1 milioane de euro cu TVA

DR 7 – Est Expres are o lungime totala de 6,1 km, conecteaza Moara Domneasca la Autostrada A0 si realizeaza legatura Municipiului Bucuresti la A0 prin Dobroesti – Pantelimon – DNCB – A0. Costul estimat este de 58,3 milioane de euro cu TVA

DR 8 – Splai Expres cu o lungime de 5,49 km conecteaza Autostrada A0 cu Municipiul Bucuresti prin legatura la DNCB si Splaiul Unirii, dar si conexiunea cu zona metropolitana prin nodul Cernica. Costul total estimat este de 36,5 milioane de euro cu TVA

DR 9 – Sud Expres, are o lungime de 13,86 km si realizeaza conexiunea Vidra – Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Metalurgiei / Gara Progresu. Costul estimat este de 96,4 milioane de euro cu TVA

DR 10 – Magurele Expres, realizeaza legatura Autostrazii A0 la DNCB – Parc Industrial Magurele – Prelungirea Ferentari. Are o lungime de 9,62 km si un cost total estimat de 76,6 milioane de euro cu TVA

Articolul precedentAUTOSTRADA BUZAU-FOCSANI – CNAIR si Umbrarescu au semnat contractele de 2,78 miliarde lei fara TVA pentru constructia ultimelor doua loturi ale autostrazii
Articolul următorDRUMUL EXPRES ARAD-ORADEA, DE 10 MILIARDE DE LEI, MAI APROAPE DE REALITATE – Studiul de fezabilitate are aviz favorabil, iar in aprilie ar putea fi aprobati indicatorii tehnico-economici

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.