Inca 67 de km din Autostrada Moldovei au un constructor desemnat, dupa ce au fost semnate contractele pentru Tronsoanele 2 si 3 ale sectiunii de autostrada Buzau-Focsani (parte a A7), cu acelasi constructor roman care lucreaza deja pe tronsoanele 1 si 4.
CNAIR a semnat joi, 12 ianuarie 2023, contractele de 2,78 miliarde lei fara TVA pentru executia lucrarilor pentru 66,9 km din autostrada Buzau – Focsani cu ASOCIEREA SPEDITION UMB SRL – SA&PE CONSTRUCT SRL – TEHNOSTRADE SRL.
”Primele contarcte de executie lucrari semnate pe 2023 si ultimele pentru Autostrada Buzau-Focsani. Astazi s-au semnat ultimele 2 contracte pentru executia lucrarilor pentru Lotul 2: Vadu Pasii-Ramnicu Sarat si Lotul 3: Ramnicu Sarat-Mandresti Munteni ale Autostrazii Buzau-Focsani A7. Constructorul celor 2 loturi mentionate mai sus este Asocierea SC SA & PE CONSTRUCT SRL – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – INTERTRANSCOM IMPEX S.R.L, care este acelasi si pentru executia celorlalte doua loturi ale Autostrazii Buzau-Focsani: Lotul 1 Buzau – Vadu Pasii (4,6 km), respectiv Lotul 4 Mandresti Munteni – Focsani Nord (10,94 km), pe care a inceput deja constructia”, anunta secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.
Lucrarile prevazute pentru Lotul 2 si Lotul 3 sunt:
- 67 km in total
- 12 poduri aferente Lotului 2, dintre care Podul peste Ramnicu Sarat si DN22 este de o complexitate tehnica ridicata, avand o lungime de 791 m;
- 18 poduri si 1 pasaj aferente Lotului 3, dintre care Podul peste DJ205R si paraul Ramna este, de asemenea, de o complexitate tehnica ridicata, avand o lungime de 380 m.
Pana in primavara, toate cele 13 loturi ale Autostrazii Moldova de la Ploiesti la Pascani vor fi in executie.
Proiectul este cuprins in Planul National de Redresare si Rezilienta, cu o valoare totala pentru ambele loturi de 2,78 miliarde lei, fara TVA.
”In prezent, cu aceste contracte, avem 621 km autostrada contractati pentru executie lucrari”, spune Scriosteanu.
Contractul pentru constructia tronsonului 2, Vadu Pasii – Ramnicu Sarat (30,8 km), are valoarea de 1.317.073.556,06 lei fara T.V.A.
Pentru tronsonul 3, Ramnicu Sarat – Mandresti Munteni (36,1 km), valoarea este de 1.469.390.182,97 Lei fara T.V.A.
Finantarea acestor obiective este asigurata prin PNRR.
Durata de executie a contractelor este de 26 de luni, iar perioada de garantie a lucrarilor este de 10 ani.
Pe aceaste sectiuni de autostrada vor fi realizate si o serie de lucrari de arta, respectiv:
- pentru tronsonul 2, 12 poduri dintre care, Podul peste Ramnicul Sarat si DN22 este de o complexitate tehnica ridicata, avand lungimea de 791 m.
- pentru tronsonul 3, 18 poduri si un pasaj, din care Podul peste DJ 205R si paraul Ramna este de o complexitate tehnica ridicata, avand lungimea de 380 m.
Autostrada Buzau – Focsani face parte din Coridorul 3, Bucuresti – Regiunea NE (Moldova) si reprezinta o prioritate absoluta la nivel national, conform analizei din Modelul National de Transport, dezvoltarea infrastructurii rutiere prin constructia unei autostrazi in lungul acestui coridor va conduce la cresterea traficului rutier prin generarea de noi calatorii si atragerea de noi investitii in ariile urbane. Coridorul faciliteaza accesul in zona turistica Neamt sau nordul Moldovei.
”In prezent, din cele 13 loturi ale Autostrazii Ploiesti-Pascani (finantata prin PNRR) 9 au contracte semnate. Celelalte 4 contracte au constructori desemnati inca din 2022, dar rezultatele procedurilor de achizitie publica au fost contestate”, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.