Traseul autostrazii Ploiesti –Brasov intra in consultare publica, anunta CNAIR. Vineri, 13.01.2023, CNAIR a initiat consultarea publica privind traseul autostrazii Ploiesti –Brasov.
Toti cei interesati sunt invitati sa completeze un formular si sa consulte documentatia aferenta acestui proiect ce se regaseste la link-ul https://cloud.andnet.ro/index.php/s/XBkH9dJBQ8qtbCd, pe site-ul dedicat autostrazii Ploiesti-Brasov.
Formularul va fi accesibil pana la data de 01.02.2023, ora 23:59.
Procesul de consultare publica reprezinta un element necesar in implementarea acestui proiect de infrastructura ce inglobeaza multiple beneficii pentru comunitatile locale si regionale, precum si dezvoltarea economiei nationale.
”Autostrada Ploiesti-Brasov va reduce timpii de calatorie in regiune, sporind gradul de siguranta rutiera si degrevand orasele Ploiesti, Campina, Comarnic, Sinaia, Busteni, Azuga, Predeal si Brasov precum si comunitatile invecinate de congestiile de trafic”, arata CNAIR.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a spus joi, 12 ianuarie 2023, ca pana la sfarsitul anului ar putea fi lansata in licitatie pentru executie o sectiune a autostrazii A 3 pe tronsonul care continua cei 7 kiloemtri dinspre Rasnov catre Predeal.
Etapa de consultare publica are loc la aproape doi ani de la semnarea contractului pentru Studiul de Fezabilitate si Proiect Tehnic cu firma Consitrans care a propus, intr-o prima faza o varianta de proiect cu o valoare de aproximativ 9 miliarde euro, propunere pe care Ministerul Transporturilor a respins-o.
De asemenea, variantele ocolitoare ale Comarnic si Busteni, proiecte critice pentru fluidizarea circulatiei pe DN 1 Valea Prahovei, au fost transferate Consiliului Judetean Prahova, dupa mai multe licitatii esuate.
La randul sau, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, spune ca s-au luat decizii importante vineri, in Consiliul tehnico-Economic al CNAIR pentru infrastructura rutiera din Muntenia, Moldova si Transilvania.
Acesta a avizat trei variante finale de traseu finale pentru infrastructructura din Muntenia si Moldova.
1. Varianta finala de traseu a Autostrazii Bucuresti-Alexandria.
Pe cei 77 de km ai acestei autostrazi vor fi construite 47 de pasaje si de viaducte.
2. Varianta finala de traseu pentru Drumul Expres Gaiesti-Ploiesti care va avea o lungime de 81, 5 km. In cadrul aceluiasi proiect va fi construit un drum de legatura cu o lungime de 7 km care va asigura conexiunea cu DN72.
Pe traseul Drumului Expres Gaesti-Ploiesti vor fi construite inclusiv 9 noduri rutiere, 46 de poduri si pasaje.
3. Varianta finala de traseu pentru Autostrada Targu Neamt-Iasi-Ungheni (varianta albastra) care va avea o lungime de 93,27 km.
Pe traseul autostrazii vor fi construite 55 de poduri, 2 tunele si 9 noduri rutiere.
Urmeaza ca elaboratorii Studiilor de Fezabilitate sa intre in etapa realizarii studiilor de teren.
Dupa definitivarea Studiilor de Fezabilitate vor fi aprobati indicatorii tehnico-economici ai celor 3 proiecte in baza carora va fi asigurata finantarea pentru realizarea investitiilor.
A fost totodata aprobat in CTE Proiectul Tehnic al Drumului Expre care va asigura conexiunea intre A3 (zona Turda) si DN1 (zona Tureni), in Transilvania.
Pe drumul cu o lungime de aproximativ 5 km vor fi construite doua noduri rutiere si 9 poduri si pasaje.
Urmeaza lansarea in licitatie a contractului pentru executia acestui nou drum de mare viteza.